Inlägg från: Isnogood |Visa alla inlägg
  • Isnogood

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (33-åring) skrev 2013-01-22 22:04:25 följande:

Njae, men nu ska jag. Men, 10 gratismeddelanden, hoppas att det är 10 under en begränsad tid?
    10 per dygn, men ibland hakar det sig, så då kan man skicka hur många som helst
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Isnogood
    Papito skrev 2013-01-22 22:11:55 följande:

Här i tråden har vi en policy och brukar rekommendera alla nybörjartjejer/kvinnor att ta första dejten med Papito. Då vet alla att du är i goda händer. Grymt hångel utlovas!

"Fnys"
    Minsann ingen som rekommenderade MIG det juh.... Obestämd

"Muttrar, surkärring som ja e"   
  • Isnogood
    Psykbryt skrev 2013-01-23 09:54:39 följande:
    Tjejer: Hur stor vikt lägger ni egentligen i vad killarna skriver i sina presentationer på datingsidorna?
    Eller går ni först på utseende och sen mailkonversation.

Jag tycker det är grymt svårt att skriva en bra presentation. Och så undrar man om det är så himla viktigt vad man skriver. Att beskriva sig själv utifrån sina egna ramar är en sak, men den man träffar kanske upplever en på ett helt annat sätt beroende på vad hon har med sig i sitt "bagage" och utifrån sina personliga referenser.
    Jag kollade alltid texten.
    Visst, oftast är det en bild som fångat ens första intresse, men skulle säga att det är (för mig) 50-50 text o bild, om jag ska finna något intresse. 
  • Isnogood
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-23 18:25:16 följande:
    Har någon av er varit emd om att någon varit jättepåstridig om en dejt, men sedan när de fått klartecken så är de i princip tysta trots att de är online? Är lite så för mig nu med en kille och jag funderar på att ställa in. Killar alltså!
    Speeddejtar kanske..?

Har ju fått "ok", från dig, o spenderar nu tiden på att "samla in" flera...
    -Säger inte att det ÄR så, bara min första tanke...
    -Fråga honom..?   
  • Isnogood
    Angelven skrev 2013-01-23 21:44:04 följande:
    Apropo Tabula's första inlägg...

Så har jag sett "Bamsekramen" (Kvinna) nu ... Hur tänker man ? Eller är det helt enkelt så att en del män vill ha så mycket kvinna som möjligt ?  

Och vad händer när Bamsenallen träffar Bamsekramen ?  

Då blir det kramnallar Drömmer
  • Isnogood
    ander25k skrev 2013-01-24 09:09:03 följande:
    Hur ska en presentation på en Dejting sida se ut ? Vad ska man ta med i beskrivningen för att väcka intresse ? .
    Kanske något om dina intressen..?
    Någonting som säger någonting om dig som person, utan för den delen berätta allt.
    Är du skämtsam o gla av dig, låt det framgå, tvärt om, låt det framgå, men tona ner det lite

Finns väl egntligen inte några riktigt bra "skriv detta", för smaken e så olika så vad du än skriver, så kommer olika människor reagera på olika sätt.

Ruggigt svårt det där.

Skriv ingen roman (som jag, även om det var ironiskt Oskyldig ) men ändå någonting som visar att du har talförmåga o hjärnan en trappa upp o inte på mittplan.
    Sen, om hjärnan e där eller inte, spelar mindre roll när du väl har dem på kroken Drömmer          
  • Isnogood
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-24 15:55:26 följande:

Den ene av dem kostade faktiskt på sig riktigt många ord, nämligen "Trevlig profiltext du har ;) Vad jobbar du med?". Allvarligt, varför bemödar man sig att skriva till nån om man inte har mer att säga än så? Vad var trevligt med min profiltext? Vad jobbar han själv med? Kan tillägga att min profiltext inte är alls genomtänkt utan jag slängde upp nått litet bara för att det inte skulle vara tomt. Det står i stort sett att jag är glad och gärna träffar folk. Och att det bör finnas nått att svara på i ett meddelande

Ska bli spännande att se hur länge han tänker fortsätta att skriva, tänker INTE anstränga mig mer än han gör. Mitt svar blev "Jag är *mitt yrke*."   Kan tillägga att jag hittills inte sett nått alls hos denne person som tilltalar mig, så jag är bara "elak" och gör ett litet experiment.

Själv fick jag flera gånger mail innehållande "Läste din profil o föll för dig"

Ok...Va ju bara en liten liten hake där då, för jag hade nämnligen inte någon profiltext alls  
  • Isnogood
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-24 18:09:37 följande:
    ja man får en del knepiga/roliga/dåliga

Idag fick jag mail från en som var ca 10 år yngre än mig, i min stad "middag. bio, myskväll?"
    jag svarade "tack, det trevligt men du är lite för ung för mig:)"
    fick halvsurt svar...."du borde väl vara glad att nån yngre vill träffa dig"

tror jag sårade hans manliga ego, hahaha

En del är allt för rara... "Fnissar" 
  • Isnogood
    Papito skrev 2013-01-26 16:05:09 följande:
    Hade en 23-åring som tjatade om dejt och jag tackade nej flera ggr med hänvisning till hennes/min ålder men hon vägrade ge sig....tanken hann slå mig att dagens unga tjejer säkert inte är så hämmade och att det kunde bli rejäla åkturer..haha...men nej, det finns inte på kartan

Bara att gå in i tråden om vilken ålder på män man vill dejta (var någon omröstningstråd), vanligare än man tror att unga / yngre tjejer söker sig till äldre män.

• Isnogood
    Papito skrev 2013-01-26 16:19:43 följande:

Om jag bara hade varit ute efter sex och båda var medvetna om det så kaaaaaaaanske (tror ändå inte)....men skulle inte inleda något seriöst med en så ung tjej, nej. För bådas skull, tror man är på olika ställen i livet och hon behöver gå igenom stadier jag känner mig klar med....samtidigt som jag inte vill hämma hennes utveckling.
    Förstår precis hur du menar

Samma här (ja, bortsätt på att det gäller män för mig då..) 
    -Jag kan INTE tänka mig hur unga män som helst, har fått flera (jo, jag vet, även jag själv e chockad över detta) "småkillar" som nästintill bedyrat sin kärlek till mig, o velat ha date o förklarat hur mogna de är för sin ålder osv osv osv... Men, NEJ, jag kan inte, VILL inte. Känns bara så fel, och då kan det omöjligt vara rätt.  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!