Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Ärliga nätdejtingstråden!

Hallo alla dejtare Solig

Funderade på det där med åldersspannet. Hur gör ni?

Skriver ni till någon men där ni själva hamnar utanför hens åldersramar? Samma om någon skriver till er men hamnar utanför åldersspannet, hamnar det mailet i pappaerskorgen oavsett?

Har lite egna tankar men ville först höra era       

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ernst Hugo
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-07 19:46:45 följande:

Nått enstaka år utanför så skriver jag om jag är intresserad, ev skriver jag nått om att jag vet att jag är för gammal/ung mot vad han vill. Kan också svara om nån som är nått år utanför mitt åldersspann skriver, men det blir helt klart hårdare bedömning då än annars Jag tycker att ålder är viktigt, vill träffa någon i ungefär samma ålder som jag själv och har också skrivit det i mina profiler ibland när jag fått alltför många meddelanden från för gamla/unga.

Ja men det låter rimligt och en vanlig approach som jag uppfattat det. Tänker bara att man inte skall dra sig från att skriva till någon om hen verkar vara en skön person bara pga åldersramen. 

Tycker dock det naturligt bör ingå en särskilt ödmjuk ton om man ligger över åldersspannet, och saknas den ödmjukheten får man vara beredd på att bli blockad alt ett par väl valda ord.  
  • Ernst Hugo
    modesto skrev 2013-01-07 20:09:45 följande:
    Det beror på vad man söker, vill man ha en familj och barn lika åldern passar nog bäst, eller hon ska vara i fertil ålder. Söker man vänskap är åldern inte lika viktig, söker man sex ska han/hon vara sexuellt attraktiva och fungerande. Jag är väldigt flexibel när det gäller ålder, har haft partners med + /- 20 år skillnad utan problem, fungerade bra i flera år.

Låter lite som jag där {#emotions_dlg.flower}
  • Ernst Hugo
    Anonym skrev 2013-01-07 21:28:31 följande:
    Fast jag är tvärtom, föredrar de som har rakat huvud Oskyldig
    Så skall det låta
  • Ernst Hugo
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-07 21:42:30 följande:
    Rakat eller hår på hövve spelar nog ingen roll Obestämd Däremot har jag skitsvårt för dialekter. Jag kan inte dejta någon som inte är från Göteborg, och pratar samma dialekt som mig. Det bara går inte. Skumt men så är det. Och sen har jag hakat upp mig på att han måste vara över 180 cm oxå..

Haha, är likadan fast tvärtom då
  • Ernst Hugo
    NooneBird skrev 2013-01-07 22:42:09 följande:
    Vad söker du för ålderspann då? Jag är en sån som alltid gått för äldre män tidigare är lite nyfiken på vad ni 40+ män anser vara för ungt? Oftast får jag höra att jag inte ens ser ut att vara 30 och får alltid visa leg på bolaget. Är jag på krogen och spanar in någon snygg äldre kille så känns det som att jag inte blir tagen på allvar riktigt. Sen finns det ju dessa som nappar då de är ute efter ONS men sånt la jag ner för ca 7år sen… Då är jag hellre utan än att vakna på morgonen med ågren och att sen göra "walk of shame" hem med gårdagens klädsel och smink kl 08….

Papito vad säger du om den saken och ni andra herrar?  

Jag är 44 och vågar inte säga min nedre gräns Skäms men under 30 är inga problem om man säger så.
  • Ernst Hugo
    Tusse85 skrev 2013-01-07 22:49:48 följande:
    Så om en 22-åring raggar på dig raggar du tillbaka?
    Nyfiken bara :D

Jag söker på 26-35....

Hmm, 22 är väldigt ungt........Obestämd 
    Mitt ex var 28 (27 när vi träffades) och jag tänkte aldrig på åldern när vi var tillsammans. 
  • Ernst Hugo
    Tusse85 skrev 2013-01-07 22:56:39 följande:
    Ok :) Jag är 27 nu men min äldsta pojkvän är nog 36 år :)

Jag träffade henne på en sympatisk site ja just Familjeliv hette den visst
  • Ernst Hugo
    NooneBird skrev 2013-01-07 23:01:37 följande:
    Ernst ok, ja det finns ju en del män som inte har problem med åldersskillnad, mitt ex var ju 16 år äldre än mi men generellt är det ganska svårt att ragga upp en äldre man. Sorry Papito!! Men du verkar så klok så jag tog för givet att du var 40+

Vill förtydliga att märker jag inte ganska direkt i inledande dialog att det finns potential för en relation så har åldern ingen "förmildrande effekt". Men är man ung och ändå har lite livserfarenhet så som en mamma har så blir det lätt en attraktiv kombo
    Tusse85 skrev 2013-01-07 22:59:53 följande:
    hahaha kan man ragga på denna sida? Vilket forum har jag missat?? ;D
    Vi började prata om något helt annat, men fann varandra ganska omgående. O sen gick det fort. *L*
  • Ernst Hugo
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-07 23:07:34 följande:
    Var ni tillsammans länge? 
    Det var sep -11 till maj -12
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!