Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Ärliga nätdejtingstråden!

Hej på er (dejtande man på 43 här)

När det gäller pratet om ex så blir jag lika rädd om det finns en ovilja att prata om exet som om det verkar bli stående samtalsämne. Lite så att är man inte purung så har man en historia och att vara öppen kring den känns för mig som ett tecken på mognad.Nämner man inte exet börjar jag undra vad det är man inte vill prata om.

Sedan vill man kanske inte ha alla detaljer och exet som ett stående tema Skrattande

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ernst Hugo
    Anonym skrev 2012-07-09 17:57:02 följande:
    Nej det har du förvisso rätt i. Om man frågar om nya dejten varit gift eller sambo och hen flackar med blicken och börjar prata om vädret så är det ju också suspekt. Men man kan konstatera sakligt att man varit gift eller sambo i si och så många år och man har si och så många barn i den och den åldern. Och så går man vidare därifrån.....

Nja, personligen vill jag nog veta mer än så om ex dejten har barn med sitt ex. Inte så att man sitter med diktafonen och frågar ut men en dålig relation till ett ex lär ju påverka mig lika mycket som om hon fortfarande är lite småkåt på honom tänker jag....
    takida skrev 2012-07-09 17:54:10 följande:
    Lika kloka ord som alltidGlad
    Tack Solig
  • Ernst Hugo
    Anonym skrev 2012-07-09 18:29:28 följande:
    Ja men om du själv är barnlös och inte har en jättetung "ryggsäck" så väljer du väl en kvinna som är lika fri!!! Men du kanske har varit gift/sambo flera gånger och har flera barnkullar? "Kaka söker maka" heter det och innan jag själv fick barn så skulle jag ALDRIG, säger ALDRIG dejtat en man med barn från tidigare förhållande(n).  Jag menar why??? Livet är nog komplicerat som det är och var och en tar rätt på sin "byk".

Njae, resonerade nog inte så ens när jag var 25. o andra sidan dejtade jag inte då utan det bara kom människor i ens väg som var mer eller mindre intressanta. Hade då ett förhållande med en kollega som var 42.

Snarare att jag vid 25 inte vågade fråga rakt ut som jag gör idag och byken kan vara lika betydelselös som besvärande oavsett om den innehåller barn. Jag gjorde just erfarenheten att någon som inte har någon "byk" kan ha delar i sitt liv tyngre än barn och annan livserfarenhet.

Jag är lillgammal jävel som sedan jag var 5 haft en hygglig bredd på vokabulären och fyller som sagt 44 nästa gång, så nog vet jag vad byk är Solig     
  • Ernst Hugo
    Anonym skrev 2012-07-10 10:33:58 följande:
    Ja kära "Ernst-Hugo" du är så klok!! Är det du på "signaturbilden"? Då undrar jag lite varför du är här och skriver i dessa "tramstrådar". Och även om du var "lillgammal" från späd ålder så blir du ju äldre. Mitt råd (från en ännu äldre horisont) är att om du själv inte har en "ryggsäck" med tegelstenar i så håll dig till din egen sort.
    Du blir inte yngre!!!!! 

Ja kära Anonym-tanten Solig

Det är Paul Newman (typ -69) på min bild o det är såklart snällt att du vill ge mig råd. Är dock inte på det klara med var min egen sort innebär, men min magkänsla säger att om man försäker hålla sig till "sin sort" blir man nog lättare bitter och inskränkt än något annat.

När det  gäller ålder så känns dejtande roliga och lite skönare ju äldre jag blir faktiskt. Kanske banalt men har blivit tryggare som man med åren Flört
  • Ernst Hugo
    Anonym skrev 2012-07-10 14:04:50 följande:
    Hahahahahahahahahaha Ok jag borde kanske känt igen Paul N då jag är så "gammal"? Men Ernst Hugo är du snygg? Och när det gäller att dejtandet blir lättare med åren så ger jag dig delvis rätt för man blir ju som du säger "tryggare", men herregud att sitta och höra på alla karlar (i mitt fall då) som berättar om hur de gjorde precis allt för sin kvinna och nu hatar hon honom och han får inte träffa barnen och bla bla bla bla.........det tillkommer ofta med åren för oss tjejer/kvinnor. Men jag tänker att vi kvinnor/tanter/damer/kärringar har bättre vett.... vi pratar INTE om den skitiga tölp (eller vilken sort det varit) som vi nyss lyckats bli fri utan ser FRAMÅT.........Puss (nä blä va äckligt va)

Sägs likna Klas Ingesson och vet att min "stil" går hem hos en viss kategori kvinnor, men snygg vetefan Skrattande

Men då handlar det mer om att mannen ifråga är dumdryg och självupptagen än det faktum att han berättar om sina ex, eller hur?

Puss på dig oxå Anonym-tanten Solig    
  • Ernst Hugo
    Anonym (men) skrev 2013-01-03 22:18:47 följande:
    Jag älskar att vara särbo. Kanske blir det för alltid..nädåFlört Just nu känner jag bara..man träffas när man är snygg(ja,alltid då:P)hehe..nämen,man träffas när man är på bra humör och bara har mysigt. Vill man ligga själv i soffan och pilla naveln en kväll,gör man det. Vill man sitta i soffan med bästa kompisen och snacka skit till 3 på natten,gör man det. Utan karl eller barn som stör Flört
    Och så känner jag,mina barn har varit med om en separation..de har ny bonusmamma etc etc. När de är hos mig,har vi inga "störmoment"..jag har mer tid för de..även om de älskar att folk hälsar på. Men det är skillnad att bo med någon jämt. Och vi blir väldigt sammansvetsade och de kan prata och fråga om allt. Troor det är jobbigare att ta vissa saker med en bonusförälder. Här snackar vi det mesta väldigt öppet. Och det gör de bara hos mig. Nu är mitt äldsta barn lite större än de flesta här i tråden tror jag. Och då tillkomemr lite andra saker kanske.

Och jag orkar inte med ex..eller det finns säkert bra,som jag Tungan ute Men oftast är det tjafs och avundsjuka eller vad som. Och jag vill inte leva med detGlad 

Där låter bara så helrätt i mina öron

Hej förresten, singelpappa på 44 här   Solig
  • Ernst Hugo
    Anonym (men) skrev 2013-01-04 10:58:30 följande:

Tja!
    Tjej,mamma och särbo, 36år...Glad{#emotions_dlg.flower}

Tjena hejsan

Du menar kvinna, mamma och särbo? *L*

Ni skriver så långt alla så man hinner ju knappt läsa ikapp...     
  • Ernst Hugo
    Tusse85 skrev 2013-01-04 21:27:49 följande:
    Herregud så jag kämpar med mitt beteende ikväll. Gör allt jag kan för att inte skicka sms till mina "tröstkillar" :P MÅSTE.LÄRA.MIG

Inne på hp 13024343 gånger för att se om kk:n varit inloggad. Suck. JAG HATAR DETTA!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej Tusse

Har läst i tråden och du har ju fått många goda råd så jag skall inte beslasta dig med fler. Dock vill jag fråga dig en sak och frågan är uppriktig i all välmening. Har du fler intressen än män?  
  • Ernst Hugo
    modesto skrev 2013-01-04 22:33:53 följande:
    När jag mår dåligt tittar jag på skräckfilm. Det hjäpte mig igenom allra svåraste tider, även när jag var på gränsen till hemlös i ett annat land, de i skräckfilmer har det i alla fall sämre. Det finns 2 skräckfilmer på TV inatt.
    Vad gör ni andra om ni mår dåligt? Förutom en annan dejt, det kan redan nämnts här.

Hmm du menar riktigt dåligt Obestämd

Ja då springer jag nog en runda, lyssnar på Beethoven (jävligt högt), eller ringer min bästa vän  
  • Ernst Hugo
    Tusse85 skrev 2013-01-04 23:28:57 följande:
    Haha jag har en stalker på HP från göteborg, jag hoppas inte det är du papito? ;D haha

Det som är lite knäppt oxå, tänk om vi är flera här som raggat på varandra utan att vi vet om det? hehe

Inga här mer än jag som är från skåne? Förvånad
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!