Inlägg från: Anonym (Tabula) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

NooneBird skrev 2012-12-12 09:59:48 följande:
    Någon råkade försäga sig igår, jag fattar att det är min 30års fest då och det är det datumet jag fått av min dejt när han skulle komma. Men efter har han sagt att han kanske inte kan komma ändå då han hade glömt bort ett julbord han var bjuden på. Så det är inte säkert att han kommer nu. :|

Sen fick jag ett kort av morsan igår där det står;
    I'm slim
    I'm fast
    but I'm not Alexander (ett internskämt om min bror)
    Who am I then?
    Only your nearest and dearest new friend see you soon...

För mig känns det som en anspelning på min dejt, då han är det enda nya och käraste jag har nu.... Kontrollfreaket håller på att bli galen nu!!
    Pratade med en kompis om detta och säger att jag hoppas att det betyder att dejten kommer varpå hon svarar; jag vet inget... Det kommer bli braaaa, slappna av och njut njut istället.
    Hmm hennes 30års dag är runt kröken så hon kan räkna med ljuv hämnd!!
    Helt givet att han kommer! :D Spännande!
  • Anonym (Tabula)
    Flinxy skrev 2012-12-13 00:08:59 följande:
    Hade det på misstanke jag med, och har fått det bekräftat nu. Skönt då de är ärliga iaf :)

Vadå, har han sagt att han inte är intresserad?
  • Anonym (Tabula)
    modesto skrev 2012-12-13 18:33:24 följande:

Varför blir man kär? År det omedveten signal att något hos honom är rätt även om resten tycks fel? Sen kan det vara så att omedvetna förväntningar inte infrias eller glöms bort bakom det som inte funkar men verkade vara en bagatell i början. Jag tycker ändå bra att du kämpade och fick vara hos honom och sen bedöma att det var fel. Om du aldrig fick chansen skulle du kanske vara olycklig ändå, nu vet du hur det ligger till just med honom. Jag är inte säker på att det finns olyckliga relationer, jag har inte haft några i alla fall. Alla mina relationer var intressanta och givande på sitt sätt. Jag känner inte att jag har ”slösat” min tid på någon.

Jag ångrar inte heller någon av mina relationer men håller ändå med NooneBird. Kommer aldrig mer att vända mig ut och in för att få något att fungera. Det brukar finnas en anledning till att man får kämpa så in i bomben - man passar helt enkelt inte ihop. När det är rätt, då är det lätt . Därmed inte sagt att man ska ge upp för minsta lilla, naturligtvis inte.
  • Anonym (Tabula)
    nomnomnom skrev 2012-12-25 10:03:50 följande:
    Jag har en snabb fråga: när ni ska ta kp takt med nån på nätet, sätter ni er för att skriva i timmar, eller kan man slänga iväg ett kor meddelande o svara senare? Eller kolla då o då?

Skriver ett kort meddelande som fångar deras intresse ;).
    Anonym (Nybörjaren) skrev 2012-12-25 00:10:41 följande:
    Nu har inte jag läst hela tråden, det skulle ta mig hundra år att göra, men jag har precis reggat mig på happypancake, och jag har gjort en intressant iakttagelse. När jag var registrerad på en annan sida, dock utan framgång, förblev jag anonym där, då jag varken skrev ut mitt namn, laddade upp en ansiktsbild eller skrev någon presentation. Det gjorde i alla fall att jag vågade prata med folk. 

Men på HP har jag allt det där, jag både bild och namn, så jag är inte anonym där; och det får för konsekvens att är lika sjukligt blyg där som i verkliga livet. Så att sen dess att jag reggade mig där för tre dagar sen har jag fortfarande inte skrivit till en enda människa. 

Förstår vad du menar, man blir ju lite utlämnad men ett perfekt forum att börja öva sig på att inte vara blyg då, internet alltså. Sätt igång och skriv till folk  nu!
    Anonym (b) skrev 2012-12-25 09:37:07 följande:
    Jag har inte testat den här förut, men har hört många som har sagt att den är bra och mest seriös. Jag var inte aktiv medlem från början och då kostade det 300kr i månaden, men eftersom jag väntade fick jag erbjudanden och nu tog jag ett som kostar 139kr i månaden i 3 månader... 

Jag får utvärdera mer när jag varit med längre  
    Jag har testat Match förut och tyckt att det bara var tråkmånsar men nu väntar jag också in ett erbjudande, sen ska jag gå med igen! Tycker det är för dyrt med ordinariepriset.

• Anonym (Tabula)
    Anonym (Velig!) skrev 2012-12-25 15:41:03 följande:
    Hej! Kul tråd!

Vet egentligen inte om jag vänder mig till rätt plats, men gissar att man kan få goda råd även här. =)
    Jag har träffat en kille via nätet och vi har umgåtts i snart två månader. Jag började känna känslor väldigt snabbt och uttryckte detta för honom. Han kunde inte säga samma sak tillbaka, men tro min förvåning när han typ 2 veckor senare vid ett besök frågade om vi skulle bli tillsammans.

Jag svarade ja även om jag haft mina tveksamma tankar efter att han betedde sig väldigt konstigt när jag sagt att jag fått känslor för honom. Känslorna svalnade ganska mkt när jag inte fick ngt bra gensvar.

Jag har varit hemma hos honom några ggr och lånat hans dator, har inte på något vis snokat, men när jag använt internet och öppnat ny tab har HappyPancake (där vi började prata, och där jag nu pausat mitt medlemsskap för att jag träffat honom) funnits där som ett fönster, där man kan se var man surfat innan, hans profil har varit uppe och jag har kontronterat honom om detta. Han hävdar att han inte varit inne sedan vi träffades. Jag tror honom dock inte alls, även om jag inte sagt det till honom.

Jag har nu gått ett tag och funderat på vad jag vill och vad som är schysst.
    Känner på vissa vis att den här killen inte har många av de kvaliteter jag letar efter, han är nog inte min drömkille. Bollar mkt med mig själv om den här drömkillen man har i huvudet verkligen finns?!
    Ska jag fortsätta träffa den här killen även om jag inte är jättekär, men om jag känner att det nog förmodligen inte blir ngt långvarigt? "Ha kul!" säger många i min närhet, men jag vet egentligen inte vad jag ska göra... Är också lite konflikträdd och vill inte konfrontera honom IGEN om HP.

Jag längtar mycket efter honom och tänker på honom nästintill jämt (vi bor i olika städer), men vet inte hur jag ska ställa mig till de här tankarna om "den rätte" som kanske finns någonstans därute och som jag kanske missar om jag fortsätter träffa min nuvarande?

Hjääälp mkt att tänka på =)
    Ngn klok person som har ngt att invända??!
    Om du inte är jättekär, varför längtar du då så mycket efter honom?
  • Anonym (Tabula)

Velig: Jag tycker du ska ge det en chans - ett tag. Känslorna kan ju växa och det finns inget elakt med att känna sig för tycker jag så jag tycker inte du ska ge upp det än. Om han håller på på HP fortfarande dock så hade jag nog dragit öronen åt mig. Säger han att han inte är det finns det ju inte så mycket annat att göra än att lita på honom, men jag hade försökt ta reda på det en sista gång. Kanske sagt att "ursäkta om jag tjatar, hehe, men jag vill nog ändå reda ut det här med HP en gång för alla. Jag är inte kvar där, jag utgår från att du inte är det heller, eller?" Försökt att avdramatisera det men ändå markera att det är viktigt för dig att veta. Sen släppa det när han svarat (förutsatt att han inte hänger kvar där alltså).   

• Anonym (Tabula)
    Papito skrev 2012-12-25 22:18:43 följande:
    Sen får du inte glömma mina specialmoves, min charm...min syrlighet...och icke att förglömma...min ödmjukhet!

OMG det är tur vi har dig Papito, någon med gott självförtroende, det är ju för väl det i denna värld av osäkra, självömkande människor ;D. God jul själv förresten, du har ju inte uppdaterat oss om dina dejtinghistorier, eller har du det, men jag har missat??
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (b) skrev 2012-12-30 21:15:47 följande:

Nej det har du ju rätt i! finns nog en viss risk att jag fegar ut dock...för det är inte så att jag är helt begeistrad tyvärr.

Hur är det nu (b), bor du i Malmö? I så fall kan du ju rapportera Match.com-läget för mig, vi kan ju dela på ett medlemsskap eftersom vi nu är så lika .
    Xmag skrev 2012-12-30 11:02:37 följande:
    Jag har faktiskt inte (hittills) träffat på någon tjej som inte gillar sex. Det verkar vara rätt vanligt =)  Om jag vore dig skulle jag svara lite undvikande eller ignorera killens inviter på sex eller sexsnack tills efter ni träffats några gånger och prata om annat. Men behåll spänningen, avsexualisera inte.  Möjligheten till sex kan annars lätt förblinda oss killar och många av oss kan tänka sig att ha sex med många fler än de kan tänka sig vara ihop med. Behåll spänningen och lär känna varandra först är mitt råd om du inte vill hamna i KK-träsket. Det kan vara svårt att ta sig ur. Det är lite som det där godiset som finns kvar sist i skålen, man äter det gärna när inget annat finns och njuter av det men det är inget man aktivt skulle gå och köpa. Så se till att bli någons favoritgodis i stället!

• Anonym (Tabula)

Ja, med att kopiera Xmags inlägg så ville jag då säga att det var bra skrivet tycker jag!

• Anonym (Tabula)
    RedFlag skrev 2012-12-31 19:53:51 följande:
    Har tröttnat på att vara singel och har nu reggat mig på pannkakan för att göra ett försök att ändra på min status.
    Är ny på nätdejting och har undrat hur det går till egentligen, ja tills jag hittade denna tråden alltså :)
    Hoppas man kan bidra till med nån egen erfarenhet, fast det får bli nästa år, nu ska det firas lite nyår.

Gott nytt år!

Gott nytt år och lycka till! Hoppas du får möjlighet att återkomma med en massa spännande info .
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!