Inlägg från: Anonym (Tabula) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2012-10-10 22:24:31 följande:
    Vet ni en sak jag gillar med tråden?

Alla är välkomna och vi är himla bra på att peppa varandra faktiskt!
    Bra jobbat alla!  

Och du peppar bäst av alla! :D

Hinner knappt läsa just nu, än mindre skriva (fast för ER tar jag mig ju lite tid förstås ). Usch jag har fastnat med den där förbaskade playern, kompisens strul ni vet. Har varit mycket bestämd av mig men så dyker han upp som gubben ur lådan när man minst anar det och inte minst är lite ur balans, och då har jag svårt att säga nej. Knasigt. Men det är helt okej, jag känner att jag kan vara rak med honom och det är skönt. Det lär ju inte bli något mellan oss men det är helt okej för min del, jag kan leva både med eller utan. 

Snart ska jag och min lille son flytta till större! Det ska bli underbart (hoppas jag) och då ska jag ta tag i det där med det seiösa dejtandet igen, nästa år är det jag som inte är singel längre!!        
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (men) skrev 2012-10-19 12:01:34 följande:

Sant!
    Jag ska ju inte vara här..är ju inte singel..
    Så lycka till alla ni härliga människor (Ni vet vilka ni är!)Solig  

Nej nej nej, du ska ingenstans! Herregud, du har hängt här hur länge som helst och berikat tråden. Alla får ha åsikter, jag tycker inte om sån här åsiktsfascism hörrni! Och jag uppfattar inte (men) som nedvärderande heller, alla har sina dispositioner vet ni! Stanna med oss, och så låter vi bli att kritisera varandra, ok? Det är inte OSS det är fel på, det är knasbollarna där ute som inte vill dejta oss eller skickar knäppa mail ;). 
  • Anonym (Tabula)
    Papito skrev 2012-10-19 17:41:05 följande:
    Kom igen nu tjejer. Vi har haft bra stämning i tråden hela vägen och ska fortsätta ha det. Ni är alla tre viktiga för tråden.
    Nu kramas vi och sjunger We shall overcome ....

Intressant iakttagelse dock....alla tre i catfighten är numera i stort sett ickesinglar...vad kan vi analysera fram av det tro

Haha, på den tiden jag själv höll på och catfightades så hade jag en drös killar efter mig jämt, och nu, när jag tycker jag har blivit så snäll och mogen, ja då vill INGEN ha mig! Har faktiskt funderat kring det där, det är en på riktigt intressant iakttagelse du gjort. Vad säger männen i tråden om detta?
  • Anonym (Tabula)
    ulfsas skrev 2012-10-19 20:45:37 följande:
    Själv ser min singeltid ut att snart vara till ände. En underbar eller var hon bar under, kommer inte ihåg vad som var bäst, har nu mejlat mig för kontakt. Såå gulligt. Läs själva.

Hej,
    Mitt namn är Anita, jag såg din profil här och plockade intresse you.I vill vara kär relation med dig och kan upptäcka oss själva som riktiga partners för livet. Detta är min e adderss (anitaoneil5000 @ live. Com) Om du känner dig intresserad skicka mig e-post till min privata e-postadress på (anitaoneil5000 @ live. Com) så att jag kommer att skicka dig fler bilder på mig och berätta mer om mig själv ok ,
    Anita.

Ser framför mig ännu en Nigeriansk kille som med Google translate febrilt mejlat runt.
    Puckon.

Haha, GRATTIS till kärleken!!
  • Anonym (Tabula)
    Papito skrev 2012-10-20 18:26:19 följande:
    (singelmorsa) Nu missade du din stora chans till en fantastisk Playdate...var på en lekplats nära dig....Göteborgs bästa...
    Inte så mycket folk heller så flirt och samtal hade funkat

Har ni andra lika spännande lördagskväll som jag

När är det dags för din skåneturné egentligen? :D
  • Anonym (Tabula)

Jag tycker alla får vara här, så länge man håller en schysst ton och kommer med roliga inputs till det som rör det eländiga (och lyckliga) kärlekslivet. Grattis Little Miss..., det låter underbart!  

Själv börjar jag undra om det här med kärlek inte är lite.. ödesbetonat? Det känns som att vissa har kärlekslycka skrivet i stjärnorna medan andra ska behöva betala för gamla dåliga karmabeteenden i tidigare liv i en evighet (jag då bland andra).  

Och Papito, jag är inte alls sån där som ska ha den snyggaste killen, för mig räcker det med det smartaste, charmigaste och roligaste  .   

• Anonym (Tabula)
    Papito skrev 2012-10-22 21:44:31 följande:
    Haha..efterhandskonstruktion!!!

Men visst, pallra dig hit så får du the King of Charm...med intellekt som få och humor som är lagom hård och kan matcha kickersbruden Tabula... haha  

Men du ska ju runt hela Skåne snart så jag behöver ju inte släpa mig upp ju!  Och kickandet har jag lagt ner men svar på tal kommer du att få .
  • Anonym (Tabula)
    Papito skrev 2012-10-22 22:16:10 följande:
    Akta så jag inte tar dig på orden...haha, dyker upp en dag och kräver att få soffan i en vecka...men det är klart, du skulle aldrig klara av att låta mig sova på soffan hela veckan

Var i Skåne finns du då? Tror jag frågat men kan inte gå tillbaka 1000 sidor nu. Zlatanland? Henkeland? Jönssonland? 

Zlatanland. Såklart, bästa staden! Men för ärlighetens skull så får jag väl erkänna att jag även har ett litet hus i Jönssonland också . Mitt i prick förresten, Jönsson är verkligen ett bonnenamn här i Skåne!  

Men hallå, ingen som nappar på mitt prat om ödesbestämt kärleksliv? Nej? Jag försöker bara skjuta ifrån mig skulden?     

• Anonym (Tabula)

OOohhhh nu börjar vi komma in på spännande resonemang här! (Och då menar jag inte skåneturnéen Papito, du tar bara med dig dina ungar så kommer min son ha jättekul med dem och så var det löst) nej, jag tänker mer på det ödesbestämda. Eller vad sjutton man nu ska kalla det. Men innan jag kan gå in på det på djupet måste jag plugga några timmar, kanske blir jag klokare av det . Återkommer!

• Anonym (Tabula)
    Anonym (b) skrev 2012-10-23 20:26:53 följande:
    Ja det var ju hemskt vad Tabula är på "min papito" klart hon inte vågar låta dig träffa mig då hade det ju garanterat inte blivit någon förlängd turné.

Från det ena till det andra... jag tror lite på ödet faktiskt. Att vi träffar människor för att lära sig något om sig själv kanske...att för varje man/kille som varit fel för mig, är jag ett steg närmare till att träffa rättSolig fast jag tror ändå att man måste "hjälpa ödet på traven"  man får helt enkelt se till att det händer saker som man vill ska hända.

Haha (b), jag tänkte att vi kanske kunde dela på honom? Jag orkar ändå inte med att vara 100 % närvarande med någon annan jämt och ständigt. Har vi inte redan tidigare pratat om detta förresten?? Jag och någon i tråden skulle dela någon, men det var längesen nu, minns inte...

Jag tror som du! Vi möter människor för att lära oss. Jag har träffat så många "änglar" nu, folk som dykt upp ett tag och sedan försvunnit men den lilla tid de var där lärde de mig massor om livet och mig själv. Intresting!

För att backa några inlägg: Jag kan inte FÖRSTÅ varför jag har så svårt att träffa någon, samtidigt som jag förstår det mycket väl. Jag är inte det minsta öppen för att träffa någon, alldeles för blyg när det kommer till kärleken men ganska tuff annars, inbjuder mao inte till någon sensualism direkt.. Och så trivs jag ganska bra med ensamhet vilket gör att jag inte alls jagar på som de andra jag känner som jämt har någon. Men det där med ödet blev en sån tankeställare när flera av mina framförallt killkompisar som har skilt sig de senaste året redan har träffat en ny, en är t om omgift? Och här går jag, år efter år och blir aldrig (lyckligt) kär. Märkligt! Visst, de klarar inte av ensamheten och jagar som besatta, men ändå?!  

Papito, nu får du komma ner så får vi ha en *dricka vin och prata livet" helg alla tre på Jönssonlandet    
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!