Inlägg från: Anonym (Tabula) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Tack Sugen och B för pepp! Klart han dyker upp en vacker dag, hoppas i alla fall!

Vad kul att ni ska ses ni norrlänningar däruppe i Rotebro eller Sollentuna eller vart ni nu bor. Hoppas ni gillar varandra, även om det kanske bara blir som kompisar om du nu har träffat en sån supertrevlig tjej MrC.

Tusse, varför? Har han inte hört av sig alls på flera dagar?    

• Anonym (Tabula)
    MrC skrev 2012-12-08 10:56:47 följande:
    Jora, jag såg nu. Har varit lite off, men jag lever.
    Efter första och andra träffen fick jag uppfattningen av att hon var väldigt intresserad av att utveckla vår bekantskap. Sen fick jag lite tid att fundera och då kom jag fram till att jag också var mycket intresserad... så igår kväll skulle hon på julbord med jobbet och sen komma till mig. Tyvärr blev det tjaffs på jobbet och när hon kom hit var hon i dålig stämning, sur, grinig, ledsen, grät osv. Jag fick tyvärr dåliga vibbar och ingen bra känsla alls av henne. Men hon stannade hela kvällen (igår alltså), det blev godis, ostkrokar/bågar, pizza, öl, tv-tittande och kramkalas i soffan. Hon sov över och vi låg tätt i sängen, kramar. Inga pussar/kyssar och inget sex. Jag var inte intresserad av det heller. På morgonen blev det fan fart på henne, vad är det med kvinnor och morgonsex? Jag tackade faktiskt nej till sex, gjorde frukost och körde henne hem. Har bestämt mig, jag vill bara vara KK med henne. (KK som i KramKompis)
    Svaret på din fråga om kemin finns så blir det nej. Ingen kemi för att ligga eller bli ett par heller. Inte från min sida iaf.

Tror ni att jag dömer henne för hårt för att hon kanske hade en dålig dag pga jobbet?
    Intressant läsning må jag säga. Två saker man måste analysera på att svara på din fråga angående om du dömer för hårt eller inte. Vad var det som gjorde att du kände dig intresserad (ja du skriver ju t. om mycket intresserad) när du hade tid att reflektera, och vad är det som gör att du redan nu kan avgöra att det inte längre är intressant? Misstog du dig från början eller är det så att det faktum att hon visar sin dåliga sida så tidigt är det som skrämmer bort dig? 

Vad du än bestämmer dig för så hoppas jag att du verkligen analyserar DIG SJÄLV och dina egna känslor i det hela istället för personens beteende, det lär man sig mycket genom... Jag menar, om du kommer på dig själv med att avfärda henne redan för att hon hamnade i en sur stämning så kanske det betyder att du egentligen inte är så sugen på ett förhållande, förstår du vad jag menar? Ursäkta amatörpsykologin, men jag ska ju ändå bli beteendevetare!    
  • Anonym (Tabula)

Ja oj, det gav ju lite nyans åt det hela. Bråkstakar kan vara jobbiga ibland, och har du svårt för det så fattar jag att du backar. Du får hoppas på "Sugen" istället . Suck, önskar jag också bodde i Stockholm så kunde man springa på en massa spontanträffar från folk i tråden! Eller i Göteborg då förstås, får ju inte glömma bort vår kära Papito fast han verkar ha fullt upp numera .

• Anonym (Tabula)

MED folk från tråden ska det ju naturligtvis stå!

• Anonym (Tabula)
    MrC skrev 2012-12-08 18:14:33 följande:
    Vi vet ju inte exakt vad du svarar, så vi kan inte svara på din fråga. Obestämd

Haha, testa killarna här (hur gör man). Skriv vad du brukar skriva om sex och se om de blir som förbytta .
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (Sugen) skrev 2012-12-09 16:11:59 följande:

Det gick jättebra och var jätte trevligt! Vi har skrattat och pratat :) Hur bra som helst. Det var verkligen inte farligt ;) och han bet mig inte en endaste gång....var lite rädd för det *fnissar*
    Jag hoppas att jag inte framstod som någon blond bimbo som bara pratade om sig själv, smink och annat fantasilöst. Men vi får väl se vad MrC skriver...

MrC var snäll nu!
  • Anonym (Tabula)

I princip håller jag med er MrC och Xmag om att ta det lite lugnt med liggandet, men jag tycket också att det är lite trist att det ska behöva vara så. Men nu är det så vi människor fungerar och det gäller faktiskt inte bara synen på kvinnor. Jag har kommit på mig själv med att inte vilja ha en kille som ändå är rätt bra, eftersom han är en "slampa" och ligger med allt och alla. Det är inte det att han ger sig tll vem som helst, utan snarare att det visar på en oförmåga att fästa sig vid någon och ha en intim, nära relation. Ingen vill bara vara en i mängden, och det gäller både män och kvinnor tror jag. 

För övrigt bra råd i tråden tycker jag! :) I januari ska jag ta upp nätdejtandet igen, om inte så för att man kanske råkar ut för det som Tavelkrok gjorde - tack för lite solskenshistoria här i mörkret!   

• Anonym (Tabula)

Lom, du och MrC låter väldigt lika! Norrlänningar i Stockholm, båda har skägg och är jurister (väl?). Ni kanske ska slå era påsar ihop och jaga parvis, åka på singelkryssningar och sånt tillsammans ;).

• Anonym (Tabula)
    cajsasmamma skrev 2012-12-12 00:28:22 följande:
    Psss du glömde berätta där att du och jag var ihop vid den tidpunkten! 

Seriöst, varför håller du på och outar Mr C här och har dig? Lämna tråden är du snäll, dina personliga issues kan du ta direkt med honom eftersom ni tydligen känner varandra.
  • Anonym (Tabula)
    Anonym skrev 2012-12-12 14:14:13 följande:

Nejdu, alla får skriva i alla trådar på familjeliv. MrC får skylla sig själv som inte kan vara schysst och ärlig. I min bok är han en krake som framställer sig som helylle samtidigt som han går bakom ryggen på sin tjej. Jag är glad att det går att få referenser på vissa här på familjeliv, den lyxen har man inte på HP.

Men du, vi har ju ingen aning. Det kan ju vara så att exet är superbitter av någon annan anledning och håller på och ska ge igen. Eller så är han verkligen ett svin. Hur det än ligger till med den saken så är det så himla lågt att hålla på och smutskasta någon offentligt. Och den här tråden har varit väldigt trevlig och handlat om NÄTDEJTING inte om huruvida någon dejtade någon hit eller dit medan han eller hon var tillsammans med någon annan. Eller du kanske tror att det här är en dejtingsida i sig och tycker att människor som inte har rena avsikter (vilket de säkert har) ska hängas ut offentligt? Jag ogillar sånt, tycker det är lågt och blir generad när folk gör så. Och vem är du Anonym? Är du cajsasmamma eller någon annan som har någon koppling till tråden? Visst, alla är välkomna men det är ju bra om man inte behöver köra sina personliga vendettor i tråden. Det blir så lätt snaskigt då.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!