• Kajo

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Ok! Då är du snart igång! Hur många hade ni i frysen nu? Om nu din mens kommer i dagarna så är du antagligen en ruvare om 3 veckor. Jag hoppas denna cykeln blir kort. Mensen är nästan slut redan. Jag hade bara rikligt med blod 1 dag. Brukar har 2-3 dagar.

Ja jag frågade om "limmet" haha, men nej det använder de inte. Sköterskan tyckte jag skulle ringa till labbet och fråga varför. Ska göra det imorgon tror jag.

Cina84 skrev 2015-09-28 19:04:44 följande:

Blir det stimulerat för dig nästa gång med? Förresten har du frågat om limmet?

Okej men då har jag lite mer koll :). Nope inga tabletter än, väntar på att mensen ska komma igång. Borde komma nu närsomhelst. Har haft lite rosa flytningar idag så den är nog nära nu.

• Kajo

Idag har det varit en jobbig dag. 3 av mina närmsta vänner är gravida och jag är så jäkla bitter :(

• Kajo

Tack Cina

Cina84 skrev 2015-09-29 20:31:07 följande:

:( :( ..Man tänker bara "va fan?!?! Det ska vara min tur nu!!" Extra tufft när de är så nära, inte direkt så du kan undvika de..

Kram!!

• Kajo

Oj, jag tänkte ju skriva lite till.

Jag har nog tipsat om ivf-podden innan, men gör det igen. Och imorse va läkaren och barnmorskan, som leder podden, på Nyhetsmorgon. De sa igen att nästan alla får barn till slut! Skönt att höra :)

Lyssna på podden om ni inte gjort det redan!

• Kajo

Härligt Cina!! Nu är det på gång igen!!vi kommer tätt efter dig, hoppas vi:)

Cina84 skrev 2015-10-01 20:03:04 följande:

Förresten så satte mensen igång idag så nu är jag igång igen :D. Vul den 14 okt och återföring 19, 20 el 21 Beroende på hur slemhinnan ser ut. Som tur är ligger återföringen när sambon är hemma så jag slipper tänka på det. Låt det nu går vägen!!!

• Kajo

Jag fattar dig precis! Det jobbigaste är att man får dåligt samvete för att man inte vill/orkar/pallar. Att det ska va så tabu att känna dessa känslor.

Vilken dag är du på nu? Vi är väl ungefär på samma? Min mens va ganska kort denna gången. Jag är iaf på dag 7 så typ 20 dagar kvar till mens igen sen förhoppningsvis återföring av sista ägget från frysen.

Pusheen skrev 2015-10-01 11:52:46 följande:

Usch, din stackare Kajo <3

En vän till mig vill att jag följer med till Ullared men hon är gravid och jag vet helt enkelt inte om jag orkar det.. Bara ni förstår..

• Kajo
    Cina84 skrev 2015-10-05 20:08:35 följande:

Fick världens kramp i äggledaren innan kändes det som. Höll i sig ett tag så jag blev nästan orolig men nu har det helt gett med sig. Kajo kände du av något när du tog progynonen?

jag kände lite aktivitet, men ingen kramp. Hur är det egentligen, har man ägglossning när man går på progynone? Vilken dag är du på? Jag vill bara komma igång igen.  
  • Kajo

Jag gjorde vul på dag 13 vid mitt senaste FET som va ett stimulerat. Jag hade fin och tjock slemhinna då så jag fick tillbaka en blastis fem dagar senare. Jag kommer ihåg att jag tyckte det va sent eftersom min äl normalt brukar ligga på dag 10-12. Men det gick bra! Tabletterna styr som sagt ens cykel.

• Kajo
    Mella79 skrev 2015-10-08 21:51:49 följande:

Tar synarela för behandling av endometrios och då skulle jag ta det i två månader och mensten uteblir !! Detta är mitt tredje försök! Har aldrig kommit till insättning ! Äggen klara sig inte mer än 48tim ! Hur har det gått för dig ?

Styrkekram till dig??!!!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö