• Kajo

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Hur går det Puscheen?? Har du pratat med RMC? Får du komma och göra ett vul? Om jag hade varit du hade jag nog velat det, jag vill göra ett nu imed utebliven mens. Jag håller tummarna för dig, tänk så är där kvar en liten en!

• Kajo
    Pusheen skrev 2016-01-04 13:18:10 följande:

Så! Nu har vi bokat in en första tid hos Nordic IVF 18 januari. Hänger kvar här hos er ändå. Klarar mig ju inte utan er! Skrivit ut och ska skicka in blankett om begäran av journalkopior från RMC.

De tyckte att jag skulle avvakta en vecka och ta nytt gravtest annars så är jag "klar" hos dom och behöver inte kontakta dom mer nu. Känns lite konstigt men ändå bra. Nu får vi börja om på ny kula..

Välkommen! Jag går där också nu. Nu har vi ju inte kommit igång men jag hoppas det sker snart! Hur mår du?
  • Kajo
    Cina84 skrev 2016-01-05 19:22:02 följande:

Då har jag varit på och kollat upp mig. Allt ser jättefint ut, inget alls som skulle kunna störa vad hon kunde se. Det vi kunde prova var att köra på en antibiotikados ifall det kan finnas någon liten bakterie som stör så det ska jag göra med början idag. Vi väntar en cykel med att göra fet, hon berättade att om man låter kroppen få hämta sig efter hormonerna någon cykel extra så ökar chansen ännu litegrann att det ska gå vägen. Det blir i ostim ändå. Jag räknande efter hur det sett ut de senaste månaderna och det är ju faktiskt regelbundna, plus att denna cykel skötte sig och det tyckte hon med att vi ska göra. Jag fällde en tår under besöket( igen..) i samband med att jag betonade att vi gjort fyra försök utan resultat. Hon tröstade mig lite med att om vi hade gjort det naturligt så är det inget konstigt att det tar ett år och det är i ganska många försök. Det kändes lite bättre då. Visst det måste ju gå fortare för oss i och med att vi kan garantera att proceduren faktiskt äger rum. Tiden får utvisa när det går vägen. Det var min uppdatering :).

Kram på er

Har du varit på koll hos rmc? Så olika de gör. Jag måste säga att jag är extremt missnöjd med rmc. Jag har lyckats göra 6 insättningar och först nu ska man göra något annorlunda. Min telefontid med Emir missar jag pga ett kort samtal med min chef och sen är det ingen som hör av sig mer.
    Men vad skönt att allt så bra ut Cina! Jag hoppas antibiotikakuren hjälper!!! Vill också få min mens så vi kan starta.
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-01-11 06:55:50 följande:

Nu känns allt piss! På väg till jobbet första dagen efter sjukskrivningen.. Många kommer fråga hur det har gått.. Ska jag sägs att jsg har fått missfall? Jag har fått MISSFALL!! Plötsligt slog det mig! Vill inte vara ett offer men alla kommer se mig som ett. Jag som tänkte att jag tagit allt så bra.. Nu kom verkligheten ikapp på något sätt. Fatta hur nära vi var!

Jag känner mig säkert bättre sen när jag kommit igång under dagen.. Tankarna flög iväg nu i bilen. Tur att vi har tid redan nästa måndag på nya kliniken.

Ha en bra dag alla!

Kram

Jag vet den känslan. Man vill inte att någon ska tycka synd om en, offer. Jag har känt så några gånger när man måste meddela att det inte gått denna gången heller. Jag hoppas du fick en ok dag ändå! Kram på dig!
  • Kajo
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-11 11:02:47 följande:

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

Lycka till på lördag!
  • Kajo

Idag var jag och fick undersökt mig på ivf nordic imed utebliven mens. Och imorse kom det lite blod faktiskt! Slemhinnan vaväldigt tjock så läkaren menade på att den måste blöda ut, men det grodde hon va på gång eftersom jag redan fått lite blod. Vi gick igenom sprutorna också inför nästa behandling. Känns som jag snart får komma igång igen! Men först ska denna mensen komma, och då blir det skrapning på dag 21. Lite uppdatering från mig! Kram till er alla

• Kajo

Här kommer ett peppande inlägg från fb från idag!:

"Önskar jag sett denna grupp när jag verkligen behövde den men skönt att se att det finns en grupp för oss Ivf:are.. Jag kan inga förkortningar osv men jag är 27 år och börja med ivf behandlingarna i slutet av mitt 25år och jag har gjort tre äggplock och sammanlagt 7 insättningar.
    Har inga kända fel och inte heller min man, så det jag vill säga är att ni som kämpar och vill ge upp.. Gör inte det! Ni är värda att få en bebis och hur ont dessa äggplock gör så kommer det vara värt det i slutändan. Idag är jag i vecka 13 och hoppas av hela mitt hjärta att det håller i sig!
    Kämpa på tjejer och killar, vem vet.. Nästa försök kanske det är eran tur, håller alla tummar och tår till er och även mig själv!"

• Kajo
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-12 21:55:59 följande:
    Du menar torsdag va? Tack i vilket fall!
    Ja såklart! Torsdag! Är det andra plocket?
  • Kajo
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 06:50:59 följande:

Hej. Tänkte bara meddela att resan har tagit slut för oss, för den här gången. Började blöda rejält igår och testade idag för säkerhets skull. Förstås negativt. Så nu behöver jag bryta ihop. Tack för all stöttning här. Ta hand om er!

Så tråkigt att höra, bryt ihop ordentligt! Det är förjävligt!! Men sen upp på hästen igen. Det kommer gå till slut, det gör det för dom allra flesta. Massa styrkekramar!!
  • Kajo
    Libra1 skrev 2016-01-26 10:30:31 följande:

Jag går på Nordic nu och upplever att man får lite bättre hjälp privat. De har mer tid att lyssna och är väldigt bra på att förklara och komma med alternativa behandlingssätt.

Har du startat behandlingen på Nordic, eller var är ni i processen?
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö