• Kajo

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Jag har fått höra att Gonal f ofta hjälper äggstockarna att producera många ägg och att menopur satsar på bättre kvalité. Men jag har inte pratat med någon läkare om detta. Jag har två ägg kvar i frysen, om det inte blir något med dem så vill jag nog prova Menopur, för då har jag fått tillbaka 6 blastocyter på Gonal f och inget resultat, känns som Gonal f inte är min grej isf. Men jag ska inte deppa än, två ägg kvar.

Jag har inte tittat så noga på brevet om min stimulerade behandling. Jag vet iaf att det va något preparat som jag skulle ta två gånger om dagen, morgon och kväll. Vet att jag bara har tagit crinone på morgonen tidigare, sa titta när jag kommer hem. Måste skicka in papper på medkännande av upptining idag! Glömmer det hela tiden. Jag tycker också det är dåligt att man inte kan få tag på någon under helgen. Framför allt är det rätt dåligt att man inte har haft något möte med läkarna efter varje misslyckande för att få prata igenom behandlingen och få lite information om vad dem tänker och tycker, man kanske skulle ändra på något osv.
    Jag har lyssnat på ivfpodden, jag rekommenderar den verkligen!

• Kajo

Sen är det så olika hur man svarar på mediciner. Vissa får väldigt bra resultat på ett läkemedel medan andra får ett sämre resultat. Jag ska inte skriva att Menopur är bättre än gonal f, det kommer säkert passa dig, pusheen, perfekt!! Vi håller alla tummar vi har. Det är vår höst nu! :)

Jag tror min mens är på väg redan, fick blod när jag torkade mig idag, sen inget mer. Men har lite mensvärk. Så förmodligen är det mens, eller en sen mellanblödning. Jag är på dag 23, så ganska tidig mens. Jag får nog ringa till RMC imorgon och höra vad det är som gäller. Cyklade lite panikartat till brevlådan när jag kom hem iaf så medgivandet kommer fram innan det är dags för upptining. Nu känns det som det drar igång för alla igen! Det är spännande :) 

• Kajo

Jag hämtade ut tabletter (progynon) och crinone igår. Tabletterna ser ut som p-piller. Jag pratade med rmc igår om crinone, och anledningen till att jag ska ha det är för det blev utskrivet i juni. Nu har dem bytt till lutinus. Men det fanns ingen större skillnad, och ingen skillnad på resultat. När jag kom hem tittade jag på beskrivningen för hur jag ska ta dessa med. Och vad det gäller tabletterna är instruktionen "3 till kvällen" vad innebär det? 3 tabletter under dagen fram till kvällen eller 3 samtidigt på kvällen? Jag får ringa igen. Vad tror ni?

• Kajo

Nä, ingen ordentlig mens bara bruna flytningar. Segt, nu vill jag bara komma igång. Har du börjat? Vilken dag är du på?

• Kajo

Ja, idag kom min mens. Jag har ringt till rmc och ska börja med tabletterna ikväll. Sen är det inbokat ultraljud 2 sep.

Tänk så är du gravid Cina?!?! Du kanske ska testa dig? :)

• Kajo

usch vad tiden går långsamt...vill bara få tillbaka mitt ägg NU!

Vad skönt att du kommit igång pusheen! När ska du på UL?
    Och när tänker du testa dig Cina? Har du pratat med RMC om dina oregelbundna cykler. Man kan kanske få något för att den ska komma igång...

Jag undrar lite när jag ska få tillbaka mitt ägg. Jag ska på UL den 2 sep för att kontrollera slemhinnan. Men sen, blir det återföring en vecka senare om man antar att äl är runt den 2 sep. För visst är det så att man inte får en naturlig äl när man går på progynontabletter? usch denna väntan... 

• Kajo

Oj vilken tråkig situation. Både glädjefull samtidigt helt förkrossande. Är det första gången du får ett positivt gravtest? Jag tänker på dig! Vad händer nu? Skada avvakta och sen testa igen?

Jag känner mig precis som vanligt! Märker bara att sett lite aktivitet dör nere. Jag ska på ul på onsdag, vet inte vad som kommer hända efter det. Vi får se. Kram till dig!

Cina84 skrev 2015-08-30 14:35:19 följande:

Tog gravtest igår och idag vilka båda var positiva. Lite orolig var jag dock för att det ömmade och drog på vänster sida och att jag blödde lite. Åkte in och fick tagit blodprov och gjort vul. Såg inget i livmodern. Antagligen är det det mycket tidigt missfall, liten liten chans att jag är gravid men att det är för tidigt att se men det tror jag inte mycket på då inget går min väg.

• Kajo

Vet vad en sköterska sa till mig sist jag ringde in och bara grät och beklagade över alla misslyckanden; "till slut får alla sin bebis,där det inte finns grava fel på kvinnan eller mannen" så håll ut! Det kan gå på första försöket men det kan även gå på sjätte. Jag är helt övertygad om att du kommer sitta snart med ett litet knyte i din famn, massa styrkekramar! Åk ner ett varv till botten, men sen är det dags att klättra upp igen med en massa energi! Jag tror på dig.

Pusheen skrev 2015-09-01 09:00:19 följande:

Jaha, då har jag varit på vul. Samma sak som förra gången. Endast tre blåsor och sen såg hon någon blåsa som var blodfylld vad nu det innebär. De hittar något nytt skit för varje gång jag är där.

Just nu är jag bara deppig och känner att det aldrig kommer gå.

Ska öka dosen och på nytt vul på fredag.

Vad jag inte kan förstå är ju att förra gången så sa de att de ville ha mig under extra uppsikt och göra vul varannan dag. Nu får de ju ingen chans att höja dosen ytterligare om det hade behövts när jag ska dit på fredag.

Förra gången så sa de att jag skulle tänka på min vikt för om jag gick ner lite så kunde det ge äggstockarna en skjuts. Nu har jag gått ner tre kilo plus att de ökade dosen och provade annat preparat men ändå blir det samma skitresultat. Eftersom jag har pco så skulle jag ha lätt för att bli överstimulerad men inte jag. Nejdå.. Varför inte vara ett undantag..?

Jag kanske inte borde vara så negativ men med tanke på att detta kostar försök och det inte blir något till frysen så känns det sjukt tungt.

• Kajo

Tack! Det gick bra. Min slemhinna är mottaglig så på måndag får jag tillbaka en eskimå, och jag ber till gudarna att den vill överleva. Jag har ju fått tillbaka 3blastocyter så jag är inte helt övertygad om att deg skulle vara mkt större sannolikhet till graviditet bara för att det är långtidsodlats. Är det fler som har hört att chansen ökar med blastocyter?

Cina84 skrev 2015-09-01 21:25:45 följande:

Lycka till imorgon :).

• Kajo

Idag fick jag tillbaka en blastocyt, så får vi se hur detta går, kanske 5e gången gilt. Hur är det med er andra?

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö