• Kajo

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Det kändes bra att gå till psykologen. Mycket känslor som välde upp såklart. Han sa att det finns inte studier som visar på att stress påverkar resultatet, vilket känns skönt att höra. Men tänker nog ändå testa akupunktur.

Så spännande, vi får hoppas strecken blir tydligare!!

Cina84 skrev 2015-05-05 17:44:42 följande:

Tack! :). Jag testade i fredags och i söndags och fick sketans tunna streck, nästan inte synliga så som sagt så vet jag inte om det räknas..

Skickar en kram!

Jag har hört talas om de som provat det och även zonterapi. Båda ska ju läka ut kroppen så det är ju inget som skadar.

Kändes det bra hos psykologen?

• Kajo

Tråkigt!! Jag skickar kraft! Har mensen inte kommit? Kanske du behöver vänta någon dag till? Hur som helst vet jag att det känns skit! Och det är helt ok att det får känns skit! Styrkekram

Cina84 skrev 2015-05-07 05:29:49 följande:

Negativt..... Så strecken var bara inbillning och kroppen spelar mig ett spratt.. Jävla skit :(. Ska ringa dit där idag och fråga varför kroppen gör såhär? gjorde ju ivf försöket i februari så det ska väl inte finnas mågra hormoner kvar efter det?!?

• Kajo

Jag håller tummarna idag för dig! Hoppas det går mer smärtfritt denna gången. Har rmc uppskattat när ivf:en kan komma igång igen? Stor styrkekram

Pusheen skrev 2015-05-07 17:18:28 följande:

Hej igen tjejer. Har varit under isen totalt efter beskedet om cellförändringar så jag har inte orkat kika in här.

Ska på provtagning imorgon så ni kan väl hålla en extra tumme för mig. Har gjort det en gång för kanske tio år sedan och det är så fruktansvärt obehagligt när de knipsar av bitar från livmodertappen :(

Hoppas på att få besked snabbt om hur det ser ut och att det kan försvinna eller behandlas så vi får fortsätta med ivfen snart igen.

• Kajo

Ja, det måste man. Har mensen kommit?

Cina84 skrev 2015-05-08 22:51:13 följande:

En fråga, måste man skicka in nytt godkännande av upptining av ägg varje gång man ska höra ett FET?

• Kajo

Hej tjejer, har läst lite till och från här. Motgångar på alla håll, tråkigt! Jag har haft massa mellanblödningar, så efter lite rådgivning med sköterskan i telefon blir det ingen återföring för oss i juni, vilket innebär att vi hinner inte något innan semestern :(

Så nu får vi ta semesterstängt i denna ivf-karusell. Är lite trött på rmc ouuch det känns som om läkarna inte hinner diskutera varje enskilt fall. Vad händer i ert fall Cina84?? Styrkekramar tilla alla! Vi ska nog alla få vår bebis till slut <3

• Kajo

Jag tycker min cykel är lite rubbad också, iaf vad det gäller hormonbalansen. Det är nästan som om man blivit "sjukare" av ivf:erna.

Pusheen skrev 2015-05-28 09:17:45 följande:

Min har också ändrats lite sen mitt första försök Cina84. Min mens är annorlunda och ÄL med om jag ens har ngn pga pco. Min ÄL kan vara lite när som :) Hoppas du får utslag snart!

• Kajo

Hej tjejer!

Sommaren känns lång, egentligen ska man njuta men i ärlighetens namn så vill jag bara det ska bli augusti. Jag hade en skitjobbig dag i fredags. En vän till mig som också kämpat med insemination blev gravid. Livet känns så jäkla orättvist! Jag känner mig som världens sämsta människa för jag kan inte glädjas åt henne. Vi är strax uppe i 3års gränsen som ofrivilligt barnlösa och då tycker jag att det är vår tur före deras. Jag förstår dig pusheen, ibland vill man bara dra ner ridån.

Jag väntar på att få göra en stimulerad oåterföring men tyvärr kommer mensen starta någon dag innan dem öppnar upp på rmc. Och dem är ju så galet hårda med spärrtiderna:(

Vi har haft ett möte med ivf nordic också! Det kändes bra. Så om vi inte lyckas med de två ägg vi har kvar hos rmc så går vi nog över dit.

Jag hoppas ni får en skön sommar jag med, och att vi kan koppla av lite iaf! Styrkekramar till er. Och så håller vi tummarna på bra provresultat från alla håll:)

Pusheen skrev 2015-07-05 15:13:14 följande:

Hej alla. Länge sen nu.. Hur går det för er?

Cina84 -Hur gick det med samtalet du hade med rmc? Fick du några kloka svar eller råd?

Idag är en sån där jobbig dag.. Jag har försökt släppa tankarna på ivfen eftersom jag fortfarande väntar på provsvaren på mina cellförändringar. Det har nu i fredags gått åtta veckor sen jag testade mig. Svaret borde komma när som helst nu. Fruktansvärt jobbigt att tänka på hur svaret kommer vara. Kommer vi kunna börja med ivfen igen efter sommaren eller ska det fortfarande strula och vara så jobbigt så man knappt klarar av det? Men som vi sagt innan här inne, även om man får negativa besked och saker som går emot en så lyckas man ändå på något sätt hitta krafter och kämpa vidare.

Som sagt, idag är en sån där jobbig dag.. Inbjudningar till Babyshower.. Bilder på gravida vänner.. Födslar hit och dit. ORKAR inte se allt! Det känns så fruktansvärt orättvist. Varför kan inte jag få vara en av dem? Det är ju min allra högsta önskan.. Fan att man ska behöva gå igenom allt detta och prövas till bristningsgräns. Varför kunde inte jag bara plötsligt få vara gravid?

Usch! Bara att ta sig igenom denna dag och hoppas på att allt känns bättre imorgon.

Kram på er alla. Hoppas ni njuter av sommaren.

• Kajo

Samma här! Sitter på en balkong i Spanien med min man och två nära vänner. Vännen plusade för 4 veckor sedan. Och i förrgår kom min mens. 4 dagar innan man får komma till. Varför liksom?!?!

Men det känns som nästa cykel får vi väl alla komma ingång om jag förstått alla inlägg korrekt?

Pusheen skrev 2015-07-27 10:21:33 följande:

Jaha, och där kom mensen tre dagar för tidigt för att vi ska få försöka. Varför ha lite tur i livet?

Men visst.. Har inte fått hem papperna med provsvaret.. De måste ju se det först. Men ändå..

• Kajo

Jag förväntar mens den 26-29 så det är samma som Pusheen. Ska du också göra en stimulerad återföring Cina? Om så, har du fått någon vettig info om det? Kram till er

• Kajo

Blev lite nyfiken??, var bor ni och hur gamla är ni? Jag bor strax utanför Malmö och är 31. Jag är inte helt främmande för att träffas om ni skulle vilja det. Nästan alls i min omgivning har barn eller väntar barn. Och de vänner som inte har/väntar barn söker annat i livet och är inte riktigt intresserade av att prata om barnlöshet. En tanke iaf!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö