Hej tjejer!
Sommaren känns lång, egentligen ska man njuta men i ärlighetens namn så vill jag bara det ska bli augusti. Jag hade en skitjobbig dag i fredags. En vän till mig som också kämpat med insemination blev gravid. Livet känns så jäkla orättvist! Jag känner mig som världens sämsta människa för jag kan inte glädjas åt henne. Vi är strax uppe i 3års gränsen som ofrivilligt barnlösa och då tycker jag att det är vår tur före deras. Jag förstår dig pusheen, ibland vill man bara dra ner ridån.
Jag väntar på att få göra en stimulerad oåterföring men tyvärr kommer mensen starta någon dag innan dem öppnar upp på rmc. Och dem är ju så galet hårda med spärrtiderna:(
Vi har haft ett möte med ivf nordic också! Det kändes bra. Så om vi inte lyckas med de två ägg vi har kvar hos rmc så går vi nog över dit.
Jag hoppas ni får en skön sommar jag med, och att vi kan koppla av lite iaf! Styrkekramar till er. Och så håller vi tummarna på bra provresultat från alla håll:)
Pusheen skrev 2015-07-05 15:13:14 följande:
Hej alla. Länge sen nu.. Hur går det för er?
Cina84 -Hur gick det med samtalet du hade med rmc? Fick du några kloka svar eller råd?
Idag är en sån där jobbig dag.. Jag har försökt släppa tankarna på ivfen eftersom jag fortfarande väntar på provsvaren på mina cellförändringar. Det har nu i fredags gått åtta veckor sen jag testade mig. Svaret borde komma när som helst nu. Fruktansvärt jobbigt att tänka på hur svaret kommer vara. Kommer vi kunna börja med ivfen igen efter sommaren eller ska det fortfarande strula och vara så jobbigt så man knappt klarar av det? Men som vi sagt innan här inne, även om man får negativa besked och saker som går emot en så lyckas man ändå på något sätt hitta krafter och kämpa vidare.
Som sagt, idag är en sån där jobbig dag.. Inbjudningar till Babyshower.. Bilder på gravida vänner.. Födslar hit och dit. ORKAR inte se allt! Det känns så fruktansvärt orättvist. Varför kan inte jag få vara en av dem? Det är ju min allra högsta önskan.. Fan att man ska behöva gå igenom allt detta och prövas till bristningsgräns. Varför kunde inte jag bara plötsligt få vara gravid?
Usch! Bara att ta sig igenom denna dag och hoppas på att allt känns bättre imorgon.
Kram på er alla. Hoppas ni njuter av sommaren.