• Mella79

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Jag kan bara säga att jag förstår dig och vet vad du gör genom! Massa styrkekramar! Jag beundrar dig för att du orkar!

Pusheen skrev 2015-12-29 19:31:09 följande:

Gick på toaletten och såg inga tecken..en liten gnista av hopp tändes och tänkte att jag snart klarat av denna dag! Var riktigt glad. Åkte ett ärende, kom hem och gick på toaletten igen. Färg!!! Jag vet att det har skitit sig. Även om alla säger att det kan bli så och man kan vara gravid ändå. Jag vet att det är mensen. Jag bara vet det. Känner mig helt likgiltig. Mest arg. Är det ens lönt att fortsätta? Känns som att kasta pengarna i sjön.

Först utomkveds, bli av med en äggledare, har pco, har endometrios, två ägg, ingen ET. Två ägg, ET med enda överlevande, tre ägg två till mig tredje dör. VARFÖR?????

Hatar mitt liv just nu!!! Har väntat på barn nu i elva år!!! HUR kan det vara så att jag fick ett UTOMKVEDS ENDA GÅNGEN VI LYCKATS???

Varför just jag som älskar barn och alltid längtat efter ett?? Jag förstår inte. Jag förstår det inte.

Blir till att spela Bingolotto på nyår för att försöka skramla ihop pengar så vi kan köpa oss försök om vi ens orkar gå vidare. Eller kanske jag bara ska supa skallen av mig för att jag kan.

• Mella79

Jag har ställt samma frågor till mig själv ! Hur länge ska man orka! Vi har börjat kolla på äggdonation utomlands !

Pusheen skrev 2015-12-29 23:28:40 följande:

Tack snälla. Vet att ni också haft det tufft med dålig utdelning och ingen ET..

Hur länge ska man orka hålla på? Jag mådde så dåligt av sprayen.. Varit sjukskriven i fem veckor.. Mycket på spel för att sen misslyckas. Vet ju att det är risken.. Att det inte lyckas men varför kan det aldrig bara vända och gå någon gång? Detta var ju eg "bara" min andra återföring och jag inser att det kommer krävas många fler. Men hur många fler orkar man.. Det är frågan. Jag är bara så jäkla envis. Det bara SKA gå!!

• Mella79

Hej ! Vi har varit i kontakt med en utländsk klinik för äggdonation och de frågar efter fsh värde! det är ett prov ! Gör rmc detta?

Förresten jah börjar undra mina två misslyckade försök med dålig äggkvalite beror på att jag tex drack kaffe och kanske ett glas vin ? Kan sånt påverka ? Hur gör ni ? Känner mig nojigare än någonson!

• Mella79

Tack. ! Du har rätt! Vet du något om fsh värde?

Cina84 skrev 2016-01-03 18:00:48 följande:

Jag tror det men vet faktiskt inte säkert.

Just vad som påverkar äggen är jag dåligt insatt i så det vågar jag inte säga för mycket om men jag tror det är mer än kaffe som påverkar det.

Jag förstår att du nojar, jag har gjort med till och från sedan starten. Gör de förändringar som du tror på och som känns bra. Det har jag gjort mycket för att jag vill påverka det jag faktiskt kan påverka ( det är så mycket man inte kan påverka i denna process) och för att det känns bra i sinnet. ( undviker gluten, laktos, mindre bra ämnen i krämer och tvålar för att nämna några exempel) Det finns ju de som behandlar sina kroppar riktigt dåligt och kroppen fungerar utan problem och de som lever hälsosamt liv och har stor problematik. Så något enkelt svar finns nog inte.

Lite filosofisk men du hänger med ;).

kram

• Mella79

Då startar man igen ! Fick kalla kårar när jag in på rmc efterbörserna 2,5 mån! Tog enanton spruta för första gången ! Någon som känns något efter att ha tagitdet ?

• Mella79

Jag har varit med om samma sak två gånger ! Testar du menopur el kör du gonal f?

Regnbågsdröm skrev 2016-01-13 09:18:21 följande:

Ja, det är mitt andra plock. Hoppas på bättre utdelning den här gången förstås. Eller framför allt att få ägg som kan dela sig.. Fick ut 7 ägg förra gången, varav 4 mogna nog för befruktning. Hade 3 befruktade, men samma sak som insättning så slutade de dela sig. Så är livrädd att samma sak ska hända igen. Men försöker ta en sak i taget, även om det är svårt och rädslan finns där. Men har jag fler bra ägg från början så kanske det känns som att man har bättre chanser i alla fall

• Mella79

Förlåt det var inte meningen att göra dig orolig! Jag har hört många som det inte funkar för första gången men andra gången går det hur bra som helst så oroa dig inte ! Såg en film för ett tag sen om en man som satt inne för mord och hade fått dödsstraff! Hans advokat ville verkligen rädda honom men fången var hur lugn som helst så advokaten frågade honom 'hur kan du vara så lugn är du inte orolig? Då sa fången hjälper det om jag är orolig då kan jag va det !!! Det stämmer verkligen hur orolig du än är så kommer det som ska hända imorgon hända ändå! Det är så lätt att ge andra råd men mycket svårare att följa det själv ! Men fångens kommentar har satt sug i mitt huvud ! Jag håller verkligen tummarna för er imorgon !

Regnbågsdröm skrev 2016-01-13 16:46:23 följande:

Hm, det var inte direkt upplyftande att höra dagen innan äggplock...

Jag kör menopur den här gången. Hade gonal-f förra gången.

• Mella79

Jag håller verkligen alla fingrar jag har ! Tänk på att det inte hjälper att oroa sig !

Regnbågsdröm skrev 2016-01-14 11:05:33 följande:

Äggplocket klart. Blev 4 ägg. Färre än sist och det känns lite jobbigt. Samtidigt vet man ju att det bara krävs ett guldägg för att det ska funka. Vi hoppas så att mina 4 ägg är de där perfekta äggen. Imorgon får vi veta om det blivit någon befruktning. Livrädd och orolig för tiden emellan nu. Men håller mina tummar fortfarande, släpp inte dem ni heller - ni som hoppas på oss. Kram!

• Mella79

Hur går det ? Tänker på er !

Regnbågsdröm skrev 2016-01-14 20:46:46 följande:

Tack finaste du! Jag hoppas så att du har rätt. Återkommer med eventuellt befruktningsresultat imorgon.

• Mella79

Ohhhh va skönt ! Första steget avklarat! Visste inte att de gjorde insättning på lördagar !!! De har service trots allt ! Håller i alla fingrar och tår!

Regnbågsdröm skrev 2016-01-15 10:20:35 följande:

3 befruktade ägg fick vi! Insättning imorgon om allt går som det ska. Blev så lycklig och lättad av resultatet. Samtidigt börjar vårt kritiska och jobbigaste dygn nu, då det var här det sket sig förra gången. Nu hoppas vi att byte av donator, samt till menopur, ska göra att mina ägg delar sig som de ska. Släpp inte era tummar!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö