• Mella79

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Jag hade hoppat massagen ! Om det händer något kommer du alltid fundera om det var pga massagen !

Cina84 skrev 2015-11-21 21:24:57 följande:

Jag har en fråga. På måndag har jag en massagetid (30min) jag velat fram och tillbaka om jag ska hoppa den. Vad jag kan läsa mig till så rekommenderar en hel del att inte göra det medan det finns de som säger att det är ok. Jag frågade läkaren idg om det men han sa att det nog inte skulle vara någon fara men jag fick intrycket att han inte var så påläst om det. Hur hade ni gjort?

• Mella79

Hur många dagar efter avbruten behandling fick ni blödning? Har gått 10 dagar och jag känner inget ?!?!

• Mella79

Jag avbröt behandlingen den 12 nov har ännu inte fått någon blödning och jag kollar ägglossning varje dag ! Inget har hänt ! Vi har börjat kolla på äggdonation utomlands trots att vi har ett försök kvar hos rmc ! Men med tanke på hur våra två försök hat gått har jag inga förhoppningar ! Äggen blev befruktade men efter dag 2 skiter det sig ! Jag har fått avbryta två gånger också ! Orken är slut och jag är hemma från jobb tom ! Hur orkar man fortsätta ????

• Mella79

Avbröt den 12 nov har fortfarande inte fått blödning ??? Förra gången fick jag blödning efter 7 dagar ! Har ringt till rmc och sköterskan ska att det lan ta upp till 3 veckor ! Men varför skriver de blödning 8-14 dagar då??? Någon som varit med om linkande ???hag kört långa protokollet med spray innan men fick erbjudande om spruta istället tog det faktiskt denna gång för jag hade också fruktansvärd huvudvärk ! Är också sjukskriven .

• Mella79

Jag förstår dig fullständigt ! Jag är där du är också !har varit hemma hela veckan ! Det har snart gått 1 år för mig också och fortfarande inget ! Är sååååååååå rädd att det aldrig ska bli något ! Hittar inget jag kan glädjas över ser bara barn överallt ! Jag vet inte hur jag ska tackla det ! Men du ska veta att du inte är ensam !

Kajo skrev 2015-11-26 11:18:20 följande:

Jag har en skitdag, skitvecka. Här ligger jag i soffan 1år senare från ivf-starten och är en av dem som inte lyckats bli gravid. Är så jävla ledsen på allt just nu! Den enda fråga dom dyker upp i mitt huvud hela tiden är "När?". Kommer det någonsin gå? Usch, jag ligger på botten just nu.

• Mella79

Två äggplock och vi har fått avbryta behandlingen två gånger !

Vilken klinik tar ni nu? Hur många gånger har ni försökt ?

Kajo skrev 2015-11-26 20:10:30 följande:

Känns skönt att kunna kräka av sig här där andra är i samma sits, även om man såklart inte önskar någon detta. Hur va det, du fick avbryta eller? Hur många försök har ni gjort? ´Vi har bestämt oss för att byta klinik. Bara för att göra något nytt.

• Mella79

Hej allihopa ! Jag har verkligen försökt hålla mig borta för att jag har haft det riktigt tufft efter det senaste misslyckandet ' jag har varit sjukskriven från jobb En vecka ! Drömmen om att få en liten känns längre och längre bort ! Jag är arg på världen och alla människor som tar detta för givet ! Vi är i samma sits allihopa och de som inte går genom detta lan aldrig förstå ! Förstå att varje dag blir man påminns ungefär 150 gånger omvald man inte kan få ! Att man pendlar mellan hopp och förtvivlan att det gjort ont i själen varför inte jag ??????? Jag är ledsen för allt negativt men det är min vardag och jag vet inte hur jag ska vända detta!i jan är det 1 år sedan vi började med första försöket och jag trodde aldrig för hela min värld att jag skulle vara på rita 1 fortfarande .......

• Mella79

Jag beundrar alla som orkar kämpa ! Det är få som förstår vad vi går genom ! Sorgen , längtan och ovissheten ! Vi försöker greppa verkligheten , leva precis som vanligt , jobba , umgås, sova, äta , fira jul men saknaden är stor och känslan av orättvisa ännu större! Men vad kan man man göra om det inte är menat? Varför kan inte jag /vi ??? Många frågor men just det jag ska bara lägga det åt sidan och leva precis som vanlig !........

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö