• Libra1

Jag har gjort 3 försök med långa protokollet på RMC trots regelbunden cykel och inga fel funna på någon av oss. Det är nog från person till person.

Idag går vi privat och kör korta protokollet med samma resultat. Jag är glad. Jag mår väldigt dåligt av sprayen.

• Libra1
    Kimsan82 skrev 2014-08-16 15:22:35 följande:
    Hur länge behövde ni vänta på "hjälp" hos rmc när dom inte hittade "nått fel"?

Härligt att läsa att någon mår bra av behandlingen
    Vi hade inte varit skrivna på samma adress i 2 år när vi var på första besöket så vi fick vänta lite längre. Ett krav som några landsting har. Sen fick vi vänta i ca 2 månader från att jag ringde till första behandlingsmötet. Fick börja direkt efter det. Idag kan det vara lite längre köer. Men de har en vårdnadsgaranti som är på 3 månader. Så längre än så bör man inte behöva vänta.
  • Libra1
    Kimsan82 skrev 2014-08-16 16:14:18 följande:
    Okej Det låter bra. Vi ska på vårt första möte om 3 veckor, jag är så nervös fast förväntansfull Hur länge hade ni försökt själva innan ni tog kontakt?

Vi har försökt aktivt i 15 månader men varit utan preventivmedel i 20 månader..
    Nån jag pratade med sa att rmc vill att man ska försöka minst 2 år om man räknas som oförklarligt barnlös.. Jag hoppas det inte stämmer om så visar sig vara fallet hos oss!!
    Vi hade också försökt i 15 månader när vi tog kontakt. Det beror nog lite på åldern också hur snabbt man får börja. Jag var 34 när vi fick börja.

Hoppas ni får bra hjälp och att de inte hittar några fel. Då har man de bästa förutsättningarna. :)
  • Libra1

ITM: Jo det ska man ha rätt till. Många som går på RMC åker från andra län.

• Libra1

Känner någon av er för att träffa folk i samma situation så har vi träffar en gång i månaden i Malmö och Helsingborg.

De enda kraven för att vara med är att man är ofrivilligt barnlös, ej är gravid när man går med samt ej har egna barn sedan innan.

Skicka PM! :)

www.minbebis.com/blogg/libra/

• Libra1

Grattis till fina plus. :)

Jag håller mig mest i bakgrunden och hejar på er. Går numera privat på Nordic IVF Center. Fick idag tillbaka 2 fina embryon.

Angående att blogga så är det superskönt att skriva av sig anonymt. Man kan verkligen skriva precis vad man vill. Jag har bloggat i 3 år. Att blogga och gå på IVF-träffar hjälper mig jättemycket.

• Libra1
    emeliearcen skrev 2014-11-15 16:43:42 följande:
    Grattis till två fina embryon Libra! Hoppas att minst ett av dem vill stanna kvar hos dig :D Wihooo :)
    Tack!!! Ja det känns som en något större chans. :)
  • Libra1
    Danisen skrev 2014-11-13 10:04:22 följande:
    Det blir vul. De kollar storleken på bönan och om hjärtat pickar på som det ska. Det går inte att lyssna på det så tidigt. Be om att få bilder på bönan. Vi fick utan att behöva säga till. Men jag vet att andra inte fått smile4.gif .

Kul att du hittade oss i den andra tråden med smile1.gif .

Jag har själv gått på Rmc i några år. Jag bor i Åstorp utanför Helsingborg. Vi fick en liten flicka den 28 oktober. Via ivf/isci på färskt embryo. Har kvar i frysen. Har ni några kvar i frysen?

Önskar er stort lycka till smile1.gif det kommer att gå fint ska du se.
    Grattis!!! Vad roligt!!! :)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö