Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Mjeja: Lycka till! :)
Mjeja: Lycka till! :)
Mens på spraydag 8?
Jag kör långt protokoll och sprayar med synarela. Idag på spraydag8 fick jag min mens, samma dag som beräknat i min vanliga cykel. Är det normalt att få mensen "som vanligt" när man sprayar? Det verkar som de flesta får den mycket senare. Jag har ganska mycket biverkningar så jag antar att medicinen funkar, men undrar ändå lite. Nu ska jag ju spraya 9 dagar till innan sprutstart så det kommer väl nedregleras ordentligt. Men eftersom det är min första IVF är jag lite orolig.
Har ni andra fått ta blodprov för att kolla om ni är nedreglerade? Jag ska inte ta det tydligen i alla fall. Inte heller ta något blodprov för att kolla hur sprutorna funkar, utan bara VUL på sprutdag 7.
hoppfull: Hoppas ni får all extra hjälp som går att få denna gången. Låter bra med ett blodprov. Kan du inte tjata till dig att få ta ett AMH-värde? De tar inte det på RMC egentligen men man får en bättre aning om hur äggen mår.
Havsglimt: Usch vad hemskt. Hoppas han får bli storebror snart. Kram från en annan änglamamma
Tråkigt att vissa av er får så ont vid äggplock. För mig känns det helt OK. Även om ena äggstocken ligger lite bakom livmodern. Som tur är så är där alltid färre blåsor på den. Det kommer att gå bra. :)
Jag försöker äta lite mer nyttigt under behandlingen. Utesluter alkohol under sprutperioden. Vissa tycker det är bra att dra ner på laktos och gluten. Men nog inget som är bevisat. Socker kan också vara bra att utesluta. Välmående är regel nr 1 för mig. Att göra saker som får en att må bra. Jag testade på Floating en gång innan och det var skönt och avkopplande. Denna gången blir det massage och annat gott. Försök att vara positiv! :)
Någon som vet hur mycket B12 man bör ta? Jag är dessutom vegetarian och behöver lite extra. Behepan innehåller 1 mg. Men behövs det så mycket? :O
Leif sa till oss en gång att hellre lägga pengar på bubbel än ägglossningsstickor. Hi hi! :)
Pärla: Lycka till idag! :)
Pärla: Grattis till ruvningen. :)