• Libra1

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Hej!
    Jag hoppar också in i denna tråd. Ska göra vårt 2:a försök i november med äggplock i v47. 1:a lyckades men slutade tyvärr i MA i v22. För att inte gräva ner oss för mycket i det känner vi att det är bra att ha något att se fram emot.

Jag kommer få köra samma som förra gången, långa protokollet med Synarela och Gonal-f 187,5 IE. Mådde mest dåligt av sprayen men sen när jag började med sprutorna blev det bättre. En jobbig process men lätt värt om det fungerar.

Ska bli kul att följas åt. Lycka till alla!

• Libra1

Tack! :)
    Visst är livet orättvist. Svårt att förstå. Men det är väl bara att ta nya tag även om det känns hårt. Man måste ha något att se fram emot. Ser väldigt mycket fram emot en ny graviditet även om det också känns lite jobbigt.

Hoppas vi alla lyckas. Är livrädd att inte klara det på första försöket denna gång. Vi fick inte heller några ägg till frysen även om de sa att de var bra dagen innan. Snopet. Men säkert sånt som kan hända.

Vi måste ta om våra blodprover igen. När vi tog de förra året så gjorde de ett fel och lät mig påbörja behandlingen innan svaren var klara. Såklart hittade de spår av Hepatit-C i min sambos prov så jag fick avbryta. Vi fick vänta en månad för att han skulle ta nytt prov som sen inte visade något spår längre. Konstigt det där. Men förstår att det är viktigt att kolla upp. Men ett tips är att ha alla prover klara innan ni kör igång.

Återinsättning av ägg är mellan 2-5 dagar efteråt. Beror väl på lite hur de delar sig. Jag hade 2 dagar senast. Är nog standard.

• Libra1

Tror tyvärr det gör det. Det är en stor kostnad för de. Men om man skulle behöva avbryta precis innan så blir man inte av med poäng. Är lite osäker. Kanske kan ringa och höra?

• Libra1

Tinapina: Nej. Vi hade Krysztof sist. Han var väldigt duktig.

minasera: Låter ju bra. Lycka till nu. Spännande. :)

• Libra1

Är det den första gemensamma infon man får gå på? Den gick vi på först efter proverna, sen läkarbesök.

• Libra1

Jag har också normal ägglossning men fick köra långa protokollet. Kanske för att man är lite äldre..?

• Libra1

Tinapina: Är ledsen för er skull. Skickar många styrkekramar och önskar lycka till i framtiden.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö