• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2016-04-01 22:29:54 följande:

Hon är absolut inte en spåtant !

Nej alltså jag menade ju inte det bokstavligen, lät mest som lite hokus pokus när det beskrevs. Att säga till någon att man ska vänta ett tag och gå på chigong istället bara för att man "bara" är 32, när man inte är läkare.. Är för mig mer spåtant än något annat. Alltså en som typ gissar.
  • frkvilljunu
    Mella79 skrev 2016-04-01 22:31:17 följande:

Hur har det gått för dig ?

Två veckor kvar till det blir VUL känns svårt att slappna av innan dess. Har från och till rätt mycket värk i magen men mår överlag bra. Nästan så jag längtar efter illamående för att det skulle kännts som bekräftande av att graviditeten är där på riktigt liksom.

Hur är det med dig? ?
  • olssonJenny
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-01 06:41:24 följande:
    Ung som 32? Alltså förlåt att jag lägger mig i, men vad är det för spåtant eller något du gått till? Tycker absolut inte att man som 32-åring ska vänta, om man dessutom har svårt att få barn. Ju äldre man blir desto svårare kan det bli, plus att IVF kan ta många år. Jag fyller 30 i år, men läkarna sa att det var en jäkla tur att vi började nu, då mina äggstockar är betydligt tröttare än en vanlig 30-årings. Det vet ju inte spåtanter liksom
    ja du! jag blev lite klokare av de hon sa för mkt stämde in på mej, de enda jag inte höll med om var att jag var ung som ``stressa med att skaffa barn" de var de som såra mej mest.. mina var med trötta o lite trånga , men har bestämt mej för att ta 1-2 veckor ledigt från jobbet efter insättning( om de blir några befruktade ägg dvs)
  • olssonJenny
    Mella79 skrev 2016-04-01 22:28:34 följande:

Hej ! Jag gick också till henne ! Hon är absolut inte en spåtant ! Det hon menar är att man inte ska stressa upp sig att 32 inte är sent! Man kan skaffa barn ganska länge ! Det viktigaste är att hitta lugnet i kroppen ! Jag var väldigt nöjd med henne ! Det hjälper själen tro mig !

hon var nästan arg/ sur för att rmc ville starta så tidigt efter missfallet. ja de har gått två månader( fruktansvärda månader) men både jag och sambon sa att vi kör på så fort vi kan och får från dem.. trodde dock aldrig att de skulle gå så fort, var mer beredd på efter sommaren. börjat med yoga o nån cd där man skall vissualisera sej till en annan värld
  • Regnbågsdröm
    olssonJenny skrev 2016-04-02 22:52:30 följande:
    ja du! jag blev lite klokare av de hon sa för mkt stämde in på mej, de enda jag inte höll med om var att jag var ung som ``stressa med att skaffa barn" de var de som såra mej mest.. mina var med trötta o lite trånga , men har bestämt mej för att ta 1-2 veckor ledigt från jobbet efter insättning( om de blir några befruktade ägg dvs)
    Jag önskar er all lycka! Lyssna på er själva och det ni vill och orkar med. Och lyssna på kliniken. Jag hoppas de hittar ett hjälteägg till er!
  • Mella79

Likadant för mig ! Har rätt ont i magen känns som mensvärk ska på första vul tisdag ! Jag hoppas verkligen att är ok ! Är heeeelt sjukt svullen du?

frkvilljunu skrev 2016-04-02 14:15:07 följande:

Två veckor kvar till det blir VUL känns svårt att slappna av innan dess. Har från och till rätt mycket värk i magen men mår överlag bra. Nästan så jag längtar efter illamående för att det skulle kännts som bekräftande av att graviditeten är där på riktigt liksom.

Hur är det med dig? ?

• olssonJenny
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-03 07:27:59 följande:
    Jag önskar er all lycka! Lyssna på er själva och det ni vill och orkar med. Och lyssna på kliniken. Jag hoppas de hittar ett hjälteägg till er!
    tack fina! mitt sinne säger sjukskriv dej 1-2 veckor. gå ner i tid sluta stressa, må bra, och framförallt försöka positivt!
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-04-03 10:38:00 följande:

Lycka till imorgon Kajo <3

Tack! Har börjat må så galet illa. Hur mår du?
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-04-03 21:27:50 följande:

Tack! Har börjat må så galet illa. Hur mår du?

Usch vad jobbigt! Jag mår bra jag är bara oääändligt trött hela tiden. Helt fixerad på sömn. Det enda jag tänker på :)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö