olssonJenny skrev 2016-04-17 16:45:41 följande:
Ja har bett om sjukskrivning,gjorde en liten fuling iom ja har endometrios(chokladcysta) så sa ja att den skulle bort o behövde va ledig för återhämtning, ja kände att de kommer behövas i mitt jobb, är mattant på en högstadieskola och har både stress o lyft i arbetet. Tror mkt att de berodde på stressen o lyften i början att pricken inte stanna kvar. Kommer inte orka ett nederlag till.. de tog hårt på mej o sambon. Ja fick en vagn o babyskydd av svägerskan men var på väg att bränna upp den så ledsen ja var. Gick in i mej sj o var kall o hemsk. Var nog inte långt ifrån en utmattningsdeprition.
Kram
Smart drag, en vit lögn är ibland högst befogad, speciellt med ditt jobb som är så fysiskt. Bra att du lyssnar på dig själv så att du inte pressar dig för mycket när du precis gått igenom allt det där. Massa styrka till dig <3. Det är så lätt att bli någon som man inte vill vara i denna process och att den nästan äter upp en.
Jag kände att jag var väldigt nära att ge upp i början av året. Allt kändes helt hopplöst och drömmen om att få ett barn kändes så långt borta nästan utom räckhåll. Tanken att alla andra gick barn (även de som inte "förtjänade" ett om du förstår mig) fick så stor plats i tankarna. Men jag jobbar mig sakta tillbaka igen och hoppas innerligt att det får vägen nu, annars är det tillbaka ner i skiten igen känns det som och det vet jag inte heller hur jag ska klara.
Jag jobbar med barn så det är mest stressen kring om mensen ska komma på jobbet som tär på mig, därför kommer jag nog köra på sista veckan då mensen väntas. Får se vad chefen säger men hon är bra så jag tror att hon kommer förstå mig. Det är första gången jag ber om något sånt här..
Kram!