• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

• Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2016-02-17 11:50:42 följande:

Har svårt att acceptera att det bara ska bli få ägg när doktorerna också blir besvikna och när de ger förhoppning om att det kommer bli många och när de säger att jsg har jättefina äggstockar med stor äggreserv.

Hon var som sagt lika besviken som jag.

Hon berättade också att de hade haft flera patienter som har gått på menopur senaste veckan som också hade gett förvånansvärt dåligt resultat och i och med att jag var lika dålig så börjar de misstänka fel på preparatet och de skulle påbörja en utredning. Det var för många nu som hade råkat ut för samma sak för att det bara skulle vara en slump.

Blir ju spännande att se vart det leder.

Vi har ändå nått ET två av tre gånger så det verkar ju inte vara dålig kvalité av det som blir. Bara att hoppas på att det är lika fina kämpare denna gången.

Kommer få tillbaks två om det finns.

Men va? Det verkar ju sinnessjukt. I så fall ska ju fan varenda jävel som gått på menopur få extra försök. Sjukt dåligt.
    Men RMC har alltid sagt att menopur inte ger färre ägg. Men man kan ju läsa överallt att den ska göra det. Färre men med bättre kvalité. Googlar man så står det ju så. Men när jag frågat så har de sagt att det inte är så, utan bara bättre kvalité hos en del kvinnor. Men man börjar ju tvivla då alltså..
  • Regnbågsdröm

Fast låter samtidigt lite otroligt att de säger att det kan vara fel på preparatet. Jag menar du har ju fått få ägg hela tiden? Så egentligen rätt konstigt att de kan misstänka det.

• Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-17 18:07:34 följande:

:'( kram!! Förstår dig helt! Även om det är tre ägg som säkert är superfina så hade det känts ännu bättre med några till så du hade haft lite mer att spela med.

Jag kan säga att jag fick rysningar när du skrev att de misstänker fel på preparatet. Fy vad obehagligt om det skulle vara så..

Som du skriver så har du fått tillbaka innan och så denna gången med! (tusan om de skulle våga annat de små liven ;) ). Håller tummar och tår för dig <3.

Kram

Tack Cina <3

Om allt går vägen så blir det ET på fredag. Så skynda nu!
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-17 18:41:53 följande:

Fast låter samtidigt lite otroligt att de säger att det kan vara fel på preparatet. Jag menar du har ju fått få ägg hela tiden? Så egentligen rätt konstigt att de kan misstänka det.

Vet inte heller om jag tror på det. Men det var väl på grund av att det såg så lovande ut och sen blev så dåligt. Det var väl det som de reagerade på.
  • Pusheen
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-17 18:41:53 följande:

De har gett mig för låg dos hormoner de två första försöken. Tredje försöket fick jag eg ut tolv ägg men bara fyra var mogna. Detta försöket såg jag ut att få lika många minst men så blev det inte. Det var väl det som de tyckte var konstigt. De två första försöken syntes endast tre äggblåsor på ul. Denna gången fans det massor av blåsor.
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-02-17 10:34:43 följande:

Sitter här på sängen efter äggplocket.

Helt tom.. Tre ägg.

Detta fjärde försök och vi står fortfarande kvar på ruta ett. Det blir ju aldrig bättre.

Fått ut 2,2,4,3 ägg.

Fattar inte hur det kan bli så dåligt när jag är på gränsen till överstimulering och jag har stor äggreserv. Det fattar nog inte doktorn heller verkar det som. Hon var lika besviken som jag.

Ja ja.. Nu får vi hoppas på att det ändå blir någonting av det här.

Känns bittert att alltid vara på gränsen. Aldrig känns sig lite lugn och känna att det blev bra.

Ja ja..

Fattar inte alls, det har ju verkat så lovande på ul-kontrollerna. Är så ledsen för din skull Pusheen! Vi ska dock inte kasta in handduken. Jag håller alla tummarna att du får tillbaka två toppembryon! Massa styrkekramar till dig!
  • Regnbågsdröm
    Pusheen skrev 2016-02-17 22:17:19 följande:
    De har gett mig för låg dos hormoner de två första försöken. Tredje försöket fick jag eg ut tolv ägg men bara fyra var mogna. Detta försöket såg jag ut att få lika många minst men så blev det inte. Det var väl det som de tyckte var konstigt. De två första försöken syntes endast tre äggblåsor på ul. Denna gången fans det massor av blåsor.
    Okej. Ja, känns minst sagt märkligt. Men sa de att de skulle göra en utredning av det alltså? För i så fall tycker man ju att andra menopurpatienter också ska få veta om att det är så.

Hade du många tomma blåsor alltså? Grejen är att det låter snarare som en rätt dålig läkare. Vem hade du? För att det ser "lovande ut" kan man ju egentligen inte säga. Antalet äggblåsor är ju inte automatiskt antalet ägg. Jag hade 11 blåsor vid mitt sista vul. Låter ju fantastiskt bra. De punkterade 9 stora vid ÄP och ut kom 4 ägg. Så många tomma på mig. Och så kan det ju liksom vara. Det ser man ju inte på ultraljudet.
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-02-18 07:24:13 följande:

Fattar inte alls, det har ju verkat så lovande på ul-kontrollerna. Är så ledsen för din skull Pusheen! Vi ska dock inte kasta in handduken. Jag håller alla tummarna att du får tillbaka två toppembryon! Massa styrkekramar till dig!

Tack Kajo <3

Ja, lite snopet att vara på gränsen till överstimulering sen blir det så här.

Jag är glad så länge det blir ET :)

Ringde och kollade med dem nu och två hade befruktats!
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-18 09:35:21 följande:

Okej. Ja, känns minst sagt märkligt. Men sa de att de skulle göra en utredning av det alltså? För i så fall tycker man ju att andra menopurpatienter också ska få veta om att det är så.

Hade du många tomma blåsor alltså? Grejen är att det låter snarare som en rätt dålig läkare. Vem hade du? För att det ser "lovande ut" kan man ju egentligen inte säga. Antalet äggblåsor är ju inte automatiskt antalet ägg. Jag hade 11 blåsor vid mitt sista vul. Låter ju fantastiskt bra. De punkterade 9 stora vid ÄP och ut kom 4 ägg. Så många tomma på mig. Och så kan det ju liksom vara. Det ser man ju inte på ultraljudet.

Ja hon sa att de skulle undersöka om det kunde ha med det att göra.

Man får väl välja själv vad man tror kan vara felet.

Hon undrade så klart varför de som hade tagit menopur fick så dåligt resultat och om det fanns någon förklaring till det. Hon tänkte högt och sa det till oss när vi undrade hur det kunde komma sig att det blev så dåligt mot vad man hade kunnat förvänta sig.

De tömde tretton blåsor. Det fanns en hel uppsjö med blåsor som var på gång säkert upp mot 30 st eller fler. Det var många som stannade av i växten och några få som verkligen växte vilket eg var bra för annars hade jag kunnat bli överstimulerad.

Jag känner hundra procent förtroende för min läkare. Jag går på nordic ivf.

Eftersom jag fick ut tolv ägg förra gången då jag också hade många blåsor så kanske de hoppades på att det skulle bli lika många fast inte så mycket bortfall pga av att det var många omogna.

Jag orkar faktiskt inte gräva ner mig i detta mer. Det är som det är och jag har nu två befruktade ägg som jag hoppas på.

Går det inte denna gång så hoppas jag på bättre lycka nästa gång.
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-18 12:43:14 följande:

Tack Kajo <3

Ja, lite snopet att vara på gränsen till överstimulering sen blir det så här.

Jag är glad så länge det blir ET :)

Ringde och kollade med dem nu och två hade befruktats!Ja hon sa att de skulle undersöka om det kunde ha med det att göra.

Man får väl välja själv vad man tror kan vara felet.

Hon undrade så klart varför de som hade tagit menopur fick så dåligt resultat och om det fanns någon förklaring till det. Hon tänkte högt och sa det till oss när vi undrade hur det kunde komma sig att det blev så dåligt mot vad man hade kunnat förvänta sig.

De tömde tretton blåsor. Det fanns en hel uppsjö med blåsor som var på gång säkert upp mot 30 st eller fler. Det var många som stannade av i växten och några få som verkligen växte vilket eg var bra för annars hade jag kunnat bli överstimulerad.

Jag känner hundra procent förtroende för min läkare. Jag går på nordic ivf.

Eftersom jag fick ut tolv ägg förra gången då jag också hade många blåsor så kanske de hoppades på att det skulle bli lika många fast inte så mycket bortfall pga av att det var många omogna.

Jag orkar faktiskt inte gräva ner mig i detta mer. Det är som det är och jag har nu två befruktade ägg som jag hoppas på.

Går det inte denna gång så hoppas jag på bättre lycka nästa gång.

Åh vad kul! Grattis :). Snart är du ruvare igen :D.

Själv väntar jag på omslaget än.. Åh vad det är segt! Hoppas det kan komma imorgon så jag slipper tänka mer på det. Work with me body ;)
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-18 13:04:18 följande:

Åh vad kul! Grattis :). Snart är du ruvare igen :D.

Själv väntar jag på omslaget än.. Åh vad det är segt! Hoppas det kan komma imorgon så jag slipper tänka mer på det. Work with me body ;)

Tack :)

Vågar inte ropa hej förrän de är på plats i min kropp igen!

Har ju egentligen ändå haft sjukt bra utdelning på de få stackarna vi har fått fram

Försöker tänka positivt!

Men ååh kom igen nu. Du får inte halka allt för långt efter! Först omslag och sen återföring fem dagar senare? Minns jag rätt?
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö