Kajo skrev 2016-02-18 07:24:13 följande:
Fattar inte alls, det har ju verkat så lovande på ul-kontrollerna. Är så ledsen för din skull Pusheen! Vi ska dock inte kasta in handduken. Jag håller alla tummarna att du får tillbaka två toppembryon! Massa styrkekramar till dig!
Tack Kajo <3
Ja, lite snopet att vara på gränsen till överstimulering sen blir det så här.
Jag är glad så länge det blir ET :)
Ringde och kollade med dem nu och två hade befruktats!
Regnbågsdröm skrev 2016-02-18 09:35:21 följande:
Okej. Ja, känns minst sagt märkligt. Men sa de att de skulle göra en utredning av det alltså? För i så fall tycker man ju att andra menopurpatienter också ska få veta om att det är så.
Hade du många tomma blåsor alltså? Grejen är att det låter snarare som en rätt dålig läkare. Vem hade du? För att det ser "lovande ut" kan man ju egentligen inte säga. Antalet äggblåsor är ju inte automatiskt antalet ägg. Jag hade 11 blåsor vid mitt sista vul. Låter ju fantastiskt bra. De punkterade 9 stora vid ÄP och ut kom 4 ägg. Så många tomma på mig. Och så kan det ju liksom vara. Det ser man ju inte på ultraljudet.
Ja hon sa att de skulle undersöka om det kunde ha med det att göra.
Man får väl välja själv vad man tror kan vara felet.
Hon undrade så klart varför de som hade tagit menopur fick så dåligt resultat och om det fanns någon förklaring till det. Hon tänkte högt och sa det till oss när vi undrade hur det kunde komma sig att det blev så dåligt mot vad man hade kunnat förvänta sig.
De tömde tretton blåsor. Det fanns en hel uppsjö med blåsor som var på gång säkert upp mot 30 st eller fler. Det var många som stannade av i växten och några få som verkligen växte vilket eg var bra för annars hade jag kunnat bli överstimulerad.
Jag känner hundra procent förtroende för min läkare. Jag går på nordic ivf.
Eftersom jag fick ut tolv ägg förra gången då jag också hade många blåsor så kanske de hoppades på att det skulle bli lika många fast inte så mycket bortfall pga av att det var många omogna.
Jag orkar faktiskt inte gräva ner mig i detta mer. Det är som det är och jag har nu två befruktade ägg som jag hoppas på.
Går det inte denna gång så hoppas jag på bättre lycka nästa gång.