• diana0101

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

minimi85 skrev 2013-03-16 18:36:19 följande:
    Diana0101: jo tack det gick bra. De sa att det såg jätte fint ut. Men det gjorde även de som inte klarade sig till frysen och därför blir jag så rädd. Nu gäller allt på den lille i magen. Någon som vet vad de gör för att se om de klarar sig till frysen? Hur gick det för dig ? Fick du några sparade?

Tråkigt att ingen klarade sig till frysen men du, det kan ju räcka med den lille som de satt in i dig
    Jag har oxå tänkt på det där med nedfrysningen. När vi kom för äggplock i onsdags så hade vi 6 blastocyster.
    1 sattes in i mig och 2 skulle dem frysa ner inom det närmsta och tre skulle dem vänta med... jag ägnade inte så mycket tid på att fråga vad, hur och varför för man var ju berörd över att man just blivit ruvare. Vi skulle få brev hem om hur det gick för de 5 som skulle till frysen och det har vi inte fått än.

Hur mår du? Jag har haft lite mensvärks känningar från och till... igår kände jag helt plötsligt något som högg till och drog nere i buken... har läst att vissa kan känna när den fäster men detta var ju 3 dygn efter insättningen och dessutom en långtidsodlad krabat som jag fått för mig skulle fästa nästan direkt efter insättningen... 
  • diana0101
    minimi85 skrev 2013-03-17 14:45:38 följande:
    Diana0101: jag har också lite menskänning från och till idag. Svårt att veta hur man ska tolka det. Imellanåt tycker jag att brösten växt, jag har lite illamående varje dag. Men det kn ju också vara som man är orolig, sen ska ju progesteronet påverka brösten. Jag har också svårt att sova, vaknar mitt i natten och är klar vaken så det talar ju också emot. Man vrider och vänder på allt man känner. Gå in och läs på fertilitetsguiden, där kan du läsa från dag till dag vad som händer i magen. Både när det gäller ett tre dagars embryo och en på fem dagar. Det tar ju några dagar för det att fästa. Jessica: tack för uppmuntran. Jag hoppas verkligen. Verkar vara svårt att få dem frysta.

Tack för tipset om fertilitetsguiden! Ska gå in och kolla . Jag är oxå öm i brösten och de känns lite hårdare och en aningen lite större iblandd. Jag har precis som du, svårt att sova! Vaknar oxå mitt i natten. Störigt som attan är det.
  • diana0101

Försöker1: stort GRATTIS!! Det låter inte alls otänkbart att alla dessa hormontillsatser kan få igång det naturliga systemet. Iaf underbart att höra

Sindyrella1983: Önskar dig och din partner all lycka med de 5 äggen

Lele79: Jag lovar dig att nu hår det undan

Min man har ätit vitaminer dagligen i många år. Det kan iaf inte skada. Idag fick vi brevet ang de 5 embryona som de skulle försöka frysa ner. Resultatet blev 3 st till frysen Vi hade från början 7 av 9 ägg befruktade.

• diana0101

gklassy: Jag hade bara 5 äggblåsor som de kunde se på första ulyraljudet. De tyckte dem var lite små så dosen höjdes fr 112,5 till 137,5 Jag var rädd att detta inte skulle hjälpa men till andra ultraljudet var där lite fler och till äggplocket fick dem it 9 st varav 7 befruktades så du ska nog inte oroa dig, det kan absolut hjälpa efter att dem höjt din dos.

• diana0101

Sindyrella1983: Grattis till ruvningen! Ja, visst är man rädd för att den ska trilla ut. Jag har ruvat i en vecka nu och jag hade mensvärkskänningar ett par dagar men nu känner jag absolut ingenting. Rädd att allt stannat upp och att det inte blir något. Brösten känns förstås men det ska tydligen vara Crinonens förtjänst. Ja det är bara att vänta ut tiden tills det är dags att testa.

• diana0101

Rosenlund: Ja då tittar dem på dina äggstockar och jag kan tänka mig att det är samma ul som när dem kollar äggblåsorna. Jag var sjukligt nervös inför äggplocket och jag är rädd för typ... Allt som kan innebära smärta. Väl där så får du lungnande och smärtstillande i tablettform, sen får du en grej i armen som de efter en stund fyller på på med mer lugnande och smärtstillande och sen när du kommer in i op rummet så får du ytterligare mer. Du kommer att känna dig mycket lugn och avslappnad! Det kändes inget i början av äggplocket men mot slutet hade jag några som låg dumt till och det var trixigt att komma till- Det gjorde ont- kan inte likna det vid mensvärk för det kändes ganska rejält... som om de vred runt i äggstocken. Jag kved till rätt högt och de förstod att dem behövde fylla på med mer. Sammantaget så kände jag inte när dem stack hål på blåsorna utan bara när de skulle krångla sig runt i äggstocken. Men det var ändå inte så hemskt som jag trodde! Det kommer att gå jättebra!

• diana0101

Rosenlund: Ja då tittar dem på dina äggstockar och jag kan tänka mig att det är samma ul som när dem kollar äggblåsorna. Jag var sjukligt nervös inför äggplocket och jag är rädd för typ... Allt som kan innebära smärta. Väl där så får du lungnande och smärtstillande i tablettform, sen får du en grej i armen som de efter en stund fyller på på med mer lugnande och smärtstillande och sen när du kommer in i op rummet så får du ytterligare mer. Du kommer att känna dig mycket lugn och avslappnad! Det kändes inget i början av äggplocket men mot slutet hade jag några som låg dumt till och det var trixigt att komma till- Det gjorde ont- kan inte likna det vid mensvärk för det kändes ganska rejält... som om de vred runt i äggstocken. Jag kved till rätt högt och de förstod att dem behövde fylla på med mer. Sammantaget så kände jag inte när dem stack hål på blåsorna utan bara när de skulle krångla sig runt i äggstocken. Men det var ändå inte så hemskt som jag trodde! Det kommer att gå jättebra!

• diana0101

Libra1: Tack det är bra med mig! Det är just nu nervösa dagar då det igår var exakt 2 veckor sedan jag hade äggplock och normalt sett skulle mensen komma nu men än så länge känner jag inget på gång alls... Vår et fick ju vänta så dem räknar ju gravtest 12 dagar efter det. Är det någon som testat 3 dagar innan och fått +? Hade varit så kul om jag hade kunnat lämna ett sådant besked denna midnatt då min sambo fyller 40 imorgon... Och vi ska ha hela släkten här då.

• diana0101

Rosenlund: Jag hade kort protokoll och kände mig precis som vanligt! Upplevde mig dock hungrig hela tiden första veckan men annars ingenting. Det var först när sista sprutan, Ovitrelle, som magen var uppblåst och jag var jättegasig! Hahaha, brukar aldrig ha problem med att besöka fredligare områden för dessa behov tom i mitt eget hem men nu var det hela tiden och jag kunde ju inte springa iväg varannan minut så min stackars sambo fick ta detta helt enkelt! Han höll på att dö (jag med) men vi hade mest kul åt det ð???

• diana0101

Jag är så ledsen och bara gråter! Har haft kraftig mensvärk idag och nu på kvällen kom det... Det är inte klarrött men förmodar att det är det imorgon. Det verkar och känns som att det inte blir något

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö