• diana0101

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Tany: Vad är assistant Hatching?
    Jag hoppas verkligen att din blödning är helt normal som vid en eventuell graviditet

• diana0101

Äntligen kom den vanliga mensen idag så jag ska ringa RMC imorgon för att planera inför FET ð???

• diana0101

Jag blir så ledsen och uppgiven... Vi hade planerad FET om ca en vecka, ostimulerat. Det man ska göra är att hålla koll på sin ägglossning med ägglossningstest. När stickorna gör ett utslag ringer man RMC och får en tid. Valde RFSU's stickor. Jo men tjena, lätt att bedöma detta själv om strecket är lika skarpt som kontrollstrecket... Nä inte exakt lika skarpt var det men tänk om det ändå är giltigt... ? RMC säger då att det låter osäkert och då gör vi ingen FET!! Det får bli nästa cykel och då stimulerat. Det kunde jag väl ha fått fr början! Det är ju säkrare! Nu har vi bokat en resa till Kreta när nästa försök skulle bli och det är också sista chansen innan det är sommarstängt! Vad göra? Avboka resan eller vänta till efter sommaren? Jag är så ledsen och förvirrad!

• diana0101

Eftersom jag inte verkade ha ngn ägglossning denna månad så är vår FET framflyttad till nästa cykel... just den veckan vi bokat en resa till Kreta...Nästa försök blir i stimulerad cykel och det innebär ett ultraljud, ett ul i augusti skulle ske precis innan de öppnar igen så den månaden går oxå förlorad. Så gör vi inte det i juni så blir det först i september och det orkar vi bara inte tänka på. Vi har bestämt oss för att göra det i juni och det är ju rätt snart ð???

• diana0101

Jag har en fråga: Vid ostimulerad FET så från att äl stickorna ger pos utslag så görs insättningen efter 2dagar + det antal dagar som embryot odlats. Är det någon som gjort eller vet när insättningen görs vid stimulerad FET?

• diana0101

Tany: tack för ditt svar! Jag ska göra FET i stimulerad cykel. Vi har 3 st embryon i frysen. De är 5 resp 6 dagars odlade. Vi skulle göra ostimulerad FET från början men vi missade alt hade jag ingen ägglossning senast så därför får vi hjälp till nästa gång så att det inte ska hända igen.

• diana0101

Hjärtat78:
    Tack för ditt svar och tipset på babyklister! Jag har fått "diagnosen" trånga äggledare eller ingen passage. Jag frågade om det kunde vara endometrios men då sade läkaren att det hade man sett Isf. Jag frågade om de ändå inte kunde göra en laparoskopi och se om det behövdes göra ngn op men det var ett tvärt nej och hon sade att det gör man mycket sällan. Men tänk nu om jag har något som kan fortsätta växa och kan påverka en graviditet?! Hur vet man att man har endometrios?

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö