• diana0101

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Fridalilla: Åh vad roligt!!! Stort GRATTIS!!

• diana0101

Maybe: Vad roligt att höra att det gick bra :) Du skriver på ett roligt sätt :) Men jag känner igen mig i dina orostankar... Jag kommer nog oxå vara rädd för att det ska trilla ut... Men du, det gör det ju inte Det blir bra ska du se All lycka till!

• diana0101

Vi har bara träffat dem två som tog emot oss på parmottagningen. Jag hade Britt och det var hon som skrev remiss till kontraströntgen och utlåtandet är ju ingen passage, IVF rekommenderas, men vi vill gärna att de förklarar lite mer och om det inte är något annat som kan kollas upp för att optimera chanserna för en lyckad IVF. Tänk om det typ är helt igenkalkat i livmodern oxå... Vi ska träffa Britt igen i veckan och hoppas på att få lite mer klarhet i saker och ting.

• diana0101

Avundas alla som kommit så långt... Vi är iaf uppsatta i IVF kön. Har ca 4 månaders väntan framför oss! Måtte tiden gå snabbt!! Pratar om att åka iväg runt julen så har man ju iaf det att se framemot så brukar ju tiden gå lite snabbare Lycka till alla här inne!! Maybe: Det blir bra Tany och bollaloll: jag håller tummarna!!

• diana0101

Tant Groda: Vi har inte kommit till första IVF mötet så jag har ingen aning om vilka mediciner jag ska ta. Var på RMC i torsdags och då sade läkaren där att vi står i kön och att någon sekreterare skickar ut kallelse men vi ska räkna med att första mötet blir om ca 4 månader. Hon trodde inte att någon kallelse skulle komma såhär långt innan... Hur långt innan har ni andra fått kallelsen till IVF? Menar du Tant Groda att det kan ta lång tid att få sina mediciner?! Hur får man reda på vilka man ska ha... Får man inte det vid första mötet?

• diana0101

Sindyrella 1983: Tack, då får vi ingen kallelse förrän nästa år då :(((( Jag hoppas att ni får er tid som ni räknat på

• diana0101

Bollaloll: Tack för all info! Det låter vettigt att ta en sak i taget. Jag förstår det på TantGroda att man får ha lite framförhållning ändå med medicinerna när man väl vet vilka man ska ha, så att man kan starta på en gång :) Jag undrar oxå hur fort man får påbörja ny IVF efter ett ev misslyckande... Försök att ha positiva tankar nu Det blir bra på ett eller annat vis

• diana0101

Stranden: välkommen, bara roligt att vi är fler härinne och som kan stötta varandra! Vi är förklarligt barnlösa. Jag har ingen passage i mina äggledare. Malphie: Inte långt kvar nu! Vad spännande Bollaloll: Vi ställde just den frågan som du undrar över ang frysta embryon, när vi var där för några dagar sedan. Läkaren sade att om man har frysta embryon så är det dem man använder först. Detta dels pga att slippa gå igenom ny procedur med medicinering och äggplock. Andra skälet blev jag inte klok över men hon var tydlig med att du får inte välja detta utan frysta går först. Vi frågade om det är sämre med de frysta men hon svarade att dem får lika många goda resultat med frysta som med färska, asså 50/50.

• diana0101

Strandhem: förlåt, iphone ville ha det till stranden ska inte låta den lyckas med sina försök nästa gång

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö