• Karin13

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Malphie: Grattis till 3 befruktade ägg. Hoppas allt går bra i morgon.

• Karin13

Undrar också över det där med vad som bestämmer hur länge man odlar äggen. Tänkte att det kanske berodde på hur många befruktade man fick, men när jag har läst här stämmer inte riktigt det heller. Hittar inte logiken. Och varför långtidsodlar man? Är det större chans om man sätter in ett som odlats fler dagar?

• Karin13

Sessan all kärlek till dig också.

Tittade lite i listan och om jag inte har räknat helt galet är vi nu 15 stycken i tråden, kul! Måste erkänna att jag ibland är lite nyfiken på vilka ni andra är :)

Malphie: Kul att du blivit ruvare. Hoppas, hoppas....

fridalilla: Grattis!!! Visst var det en häftig känsla.

• Karin13

Malphie: En fika kunde ju vara kul. Vi kanske ska försöka få ihop något för de som vill och har möjlighet. Förstår om det inte passar alla. Men jag kastar helt enkelt ut frågan. Är det någon mer som skulle tycka det vore roligt?

• Karin13

Fridalilla: Du har helt rätt i vad du säger. Tar någon illa upp att vi två som lyckats är med på en träff ska vi absolut inte vara där. Om någon tycker att det är jobbigt att jag är kvar i tråden så säg till. Att höra om folk som lyckats kan ge hopp men även vara knäckande. Anledningen till att jag fortfarande skriver är att jag tror att min erfarenhet kan hjälpa er som kämpar. Sen tycker jag ju att ni är så himla trevliga:) Men snälla säg till om det blir jobbigt. Ålder är inte viktigt för mig. Vi delar en erfarenhet och då spelar åldern ingen roll.

• Karin13

Vilka fina svar jag fick på mitt inlägg jag skrev igår, tack!
    Då är vi några stycken som kan tänka oss att träffas, kul! Då kommer det svåra... När och var? Är Malmö den stad ni har lättast att ta er till eller någon annan plats som är bättre? För mig fungerar Lund och Malmö bra (kan ta mig längre också om det skulle behövas). Sen är det när, vardag eller helg? För mig fungerar vardagskvällar (utom torsdagar) och de flesta helger (jobbar ibland).
    Libra1 kom om du orkar, du behöver ju inte bestämma dig nu.

• Karin13

Aha, är det så man räknar. Jag har känt mig helt förvirrad över det där med veckorna. Jag har ju insett att man inte kan utgå från sin dag för senaste mens. Fattade inte alls hur läkaren på RMC kom fram till vilken vecka jag var i.

• Karin13

Rosenäng: Så kul!

Libra1: Min man har varit med på det mesta. Jag har lite dålig erfarenhet av sjukvården och läkare sedan innan och blir ganska stressad av sjukhusbesök. Då är det skönt att ha honom med. Sen kan han flexa på sitt jobb, så då blir det lite enklare.

Malphie: Precis som Libra1 skriver ska du ringa RMC om du får jätteont och går upp i vikt för då kan du vara överstimulerad. Man kan ju vara lite överstimulerad utan att det är någon fara. Jag var öm och svullen efter ÄP och då sa sköterskan att jag skulle dricka mycket vatten och salta maten lite extra. Testa med det till att börja med.

Jessicaaa: Välkommen hit!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö