• Karin13

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Miilli81: Stort grattis till ditt plus! Måste kännas underbart!

Själv fick jag min mens i går, så i kväll är det dags för första sprutan. Känns skönt att äntligen komma igång efter all väntan, men samtidigt är jag fruktansvärt nervös att det inte ska fungera den här gången heller (har ju gjort två försök tidigare). Men det är bara att hålla tummarna och hoppas.

• Karin13
    lovvan skrev 2012-09-16 19:58:41 följande:
    Vad roligt att ha hittat den här tråden. Jag ska göra ivf i Malmö nu i höst. Om en vecka har det gått tre månader av väntetiden men det står på deras hemsida att man får vänta ca 4 månader nu för ett första samtal. Tänkte höra med er hur långt innan samtalet som ni fick er kallelse? Känner att jag verkligen behöver ett datum för att känna att känna att jag har ett "mål" att räkna ner till.

Lycka till alla!  
    Välkommen hit!
    Jag kan tänka mig att väntetiden för IVF för tillfället är fyra månader eftersom RMC haft semesterstängt en månad under sommaren. Vi gjorde en IVF i våras som misslyckades och har precis börjat på vårt andra försök. Vi fick vänta fyra månader på en andra IVF p.g.a. semestern. Jag har också något minne av att de inte skickade ut kallelsen till det första mötet sådär jättelångt i förväg, några veckor.
    Hoppas du får en tid snart, det kan ju inte vara så länge kvar tills det är din tur. Att bara vänta är inte speciellt roligt.
    Lycka till! 
  • Karin13
    fridalilla skrev 2012-09-17 15:40:46 följande:
    Äntligen fick jag tag på dem :) på fredag ska jag på första vul och antagligen ett till på måndag. Tyvärr ska min sambo jobba på fredag så jag får gå dit själv :( fast det fick jag göra på ett av vul. Förra gången med. .
    Ja, visst är det kul med telefonkö... Sen måste jag alltid ringa på arbetstid och det är ju inte helt lätt att smita ifrån för att sitta i kö i 30 min, suck.
    Vad kul att du också snart är igång! Då ligger vi ganska lika i tid. Jag ska på mitt första vul på torsdag, så får vi se vad de säger.
    Synd att din sambo inte kan följa med, det är ju rätt skönt att ha dem där. Men det viktiga är ju att de är med senare på äggplock och återförande.
    Då håller vi tummarna för att vi båda snart sitter med vad sitt plus:) 
  • Karin13
    Tant Groda skrev 2012-09-17 18:17:33 följande:
    Har lite oregelbunden mens och skulle bara ringa när jag fick den och då skulle vi starta. Men har fått för mig att de inte har tid med mig när jag väl får den. Dessutom verkar den bli mer oregelbunden än vad den brukar vara.
    Jag var också nervös eftersom min mens var senare än vad vi beräknade från början, men de sa ingenting om det när jag ringde. Man får försöka tänka att det nog är ganska vanligt att folk har oregelbunden mens och speciellt i ett så pressat läge som vi befinner oss i. Så har de sagt att du ska köra igång när mensen kommer är det nog inga problem. 
    Fast att gå och vänta kan göra en fruktansvärt nervös över saker. Ibland är jag så nervös att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det är lätt att se allt som kan gå fel. Fast samtidigt finns det ju ganska mycket som kan gå rätt också:)
    Jag hoppas, hoppas att du snart kan köra igång!
  • Karin13

Hej!
    Tänkte göra ett försök att lägga till mig i listan:)

Väntar på första möte:
    lovvan

Spraystart: 
    Libra1 - ca 22 okt

Sprutstart:

fridalilla-19sep
    Maybe - v.40  
    Karin13 - 15 sep

Äggplock:
    Maybe - v.42 förhoppningsvis     
    Karin13 - v.39 (tror jag)

ET/FET:

Ruvare: 
    minasera '

Gravida:

Väntar på ny IVF:

• Karin13
    Tant Groda skrev 2012-09-17 19:29:58 följande:
    Karin13 hur har det gått för dig? Är helt off på fl just nu.
    Jag hoppas allt blir bra. Både maken och jag har enorm uppbackning på jobb och det känns skönt.
    Hej! 
    Jo, än så länge går det bra:) Jag började ta mina sprutor i lördags så på torsdag ska jag på mitt första vul och förhoppningsvis blir det äggplock nästa vecka, om allt går som jag tänkt mig. Det är jätteskönt att vara igång, men samtidigt väldigt nervöst. Vi har ju inte så många poäng kvar, vilket gör det hela lite mer pressat.
    Vad skönt att ni har bra stöd från jobbet, det underlättar. Jag har inte berättat för så många på mitt jobb, men de som behöver veta de vet. Min närmsta chef ställer alltid upp när jag behöver vara ledig, vilket gör det hela väldigt mycket enklare. Det är också skönt att de man jobbar närmast vet, då behöver man inte förklara varför man är borta och de behöver inte undra när man är ledsen.
  • Karin13

Var på mitt andra vul i lördags och allt såg bra ut. Tyvärr var det färre äggblåsor än förra gången, vilket känns lite tråkigt. Men jag försöker intala mig själv att det behövs ju faktiskt bara ett befruktat ägg...
    ÄP blir i morgon (tisdag), så nu är jag rätt nervös. Inte så nervös för själva ingreppet utan mer för att de inte ska få ut tillräckligt många ägg eller att något annat ska skita sig på vägen. Så håll tummarna för mig!

• Karin13
    Väntar på första möte: 
    lovvan 
    Sindyrella1983 

Spraystart:  
    nl2012 - 4 okt 
    Libra1 - ca 22 okt 
    Tany- 24 sep

Sprutstart:  
    Karin13 - 15 sep 
    fridalilla-19sep 
    Maybe - v.40   
    Libra1 - v.45 

Äggplock: 
    Karin13 - 25 sep
    Maybe - v.42 förhoppningsvis   
    nl2012 - v.44    
    Libra1 - v.47 
    fridalilla- 28 sep

ET/FET: 

Ruvare:  
    minasera 

Gravida: 

Väntar på ny IVF: 
    Tinapina
  • Karin13
    fridalilla skrev 2012-09-25 02:08:34 följande:
    Hur gick det på plock?
    Nu har jag kommit hem från mitt äggplock. Det blev 6 ägg från 6 äggblåsor. Det hade hunnit växa till sig några äggblåsor sedan i vul i lördags, vilket var en lättnad. Jag var rädd att de bara skulle få ut 2-3 stycken. Så det känns bra. Lite nervös inför beskedet i morgon om hur många som blivit befruktade. 
    Jag tycker att det här äggplocket var mindre smärtsamt än första. Tror att jag kunde slappna av bättre eftersom jag visst vad som skulle hända. Förhoppningsvis blir det så för dig också fridalilla. Sen blir man ju så väl omhändertagen på RMC av alla sjuksköterskor.
    Lycka till på fredag och hoppas att de får ut många och fina ägg! 
  • Karin13

Två ägg var befruktade! Fy, vad nervös jag var innan jag skulle ringa. Så i morgon har vi tid för ET:)

Fridalilla: Jag har nog haft olika sjuksköterskor varje gång (känns det som). Men måste säga att de allra flesta är väldigt bra. Lite synd att man inte kan få samma, men det fungerar väl helt enkelt inte. Fast det hade helt klart känts tryggare.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö