• olssonJenny

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Gahh har vul imorgon 9 o e ruskigt nervös!! Ja tror ja får ett till o sedan ett tisdag v19 så då blir säkerligen inte äpl förrens torsdag/fredag..

• olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-04 09:10:15 följande:

Tack :).

Lycka till idag!!

Kram

Höjd dos av gonal till 300 o Menopuren skall vara 150 som innan Doktor S är positiv o sa att de kan bli en bra omgång..
  • olssonJenny
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:11:57 följande:

Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

Neeejj!! Alla tankar till dej!!
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-04 12:42:25 följande:

Tror att det många gånger blir en ökning vid första vul, mest för att de vill vara försiktiga. Tänk nu på vad doktor S sa :).

Kram

Ja gör det! Skall fullständigt njuta när ja är i Stockholm i helgen o bara njuta av konserten. De här känns super! Hur har du de på sjukan får du röra dej fritt el de är sängliggande? Kram
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-04 15:26:10 följande:

Härligt!

Jag fick gå runt lite så mycket jag orkade och så hade jag eget rum så tvn var bara min ;), så jag ska inte klaga.

Kram

Va skönt!! Har de kollat pricken något iom överstimuleringen? Hoppas du få komma hem snart! Kram
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-06 07:26:09 följande:

Allihop...Jag vill bara meddela... Jag har testat mig nu på morgonen.. Och testet är

POSITIVT!!!! Äntligen! :D

Nu jäklar ska bara gå åt rätt håll!

Kram

Ååå va spännande:) stort grattis;)
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-06 16:34:53 följande:

Tack fina ni allihop :D.

Ja nu har det vänt förhoppningsvis <3 :).

Åkte till kk idag igen pga magen. Fick veta att min ena äggstock är kraftigt förstorad därav smärtan. Jag har ingen vätska i buken men i vävnaden det är därför det spänner så. Så det blev ingen tappning men utskrivet smärtstillande så jag ska nog överleva detta.

Kram!

Klart du överlever detta! Du har fått ett positivt test o är gravid;) åå så spännande!! Då bör du få tid för ett ultraljud i veckan;) ja frågade doktor S om de fanns möjlighet för mig att få insatt två ägg om de fanns så pass många befruktade och hon sa absolut klart! Whooop whoop förhoppningsvis så är de SISTA ultraljud imorgon innan äp onsdag torsdag;)
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-08 09:01:39 följande:

Det har inte riktgt sjunkit in än men sakta men säkert börjar det göra det :). Tror det verkligen går upp när vi får papperet för vul i veckan :). Hopps bara att jag kan hålla mig lugn och att livet stannar kvar.

Åh vad glad jag blir för din skull. Nu är du riktigt nära :).

Kram!

Klart den gör det! Ber fortfarande en liten bön för oss alla att de skall gå super! Min sambo vaknade inatt av att ja satte mig upp och vrålade ut att vi hade fått trillingar sen hade jag bara lag mej ner o skrattat innan ja snarkade vidare????????denna omgång har gjort drömmarna helt galna????
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-05-08 21:36:21 följande:

Du har ett stort hjärta :). Håller tummar och tår!

Hi hi..stakars sambo ;). Trillingar är kanske å ta i eller ;).

Kram

Haha ja något kommer va stor som ett hus ju:) sa alltid som liten(räknar mej fortfarande som ungdomlig 32 snart) att ja gärna hade fått tvillingar direkt så hade allt varit klappat o klart. Men trillingar ja varför inte, de kommer vara älskade oavsett om de blir en lr 2;) sista stickningarna innan vul imorgon. Hoppas inte de blir mer hormoner. Börjar känna mej smått konstig. Känner smaken av både nässpray och vätskan i munnen.. o känns som ja gått upp på denna omgång. Spänd överallt.. Hur har ditt knytt de??
  • olssonJenny
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-09 07:46:29 följande:

Hej alla. Jag har länge funderat över vart man ska ta vägen med alla sina känslor efter misslyckade IVF-försök. De här grupperna betyder mycket, men vart hamnar man emellan. Har skapat en grupp "Vi som misslyckats". Ligger under "svårt att få barn - IVF/provrörsbefruktning". Läs gärna den och hoppa in om ni vill, ni som behöver någon att prata med och skriva av er efter misslyckandet.

Kära hjärtat! Jag tror inte de är ett misslyckat försök har sj haft 2 innan här hos rmc. Utan ja tror mer det är att något inte har varit rätt hos ägget och att kroppen berättat det för oss genom att stöta bort det dåliga. Hur ont det än gör, hur ledsna och knäckta vi än blir så tror jag att de har funnits en mening med detta. De tog ett bra tag innan jag ville träffa folk med små barn. Innan jag ens lät sambon ta på mig för ja kände det som mitt fel. Du är inte ensam och du får gärna skriva till mig på Facebook så kan vi ta och berätta för varandra via mail hur vi känner oss
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö