• olssonJenny

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

ush!!! idag fick jag hem mina journaler från rmc inför Nordic besöket på måndag.. läste dessa och blev vansinnig! ringer till rmc och ifrågasätter VARFÖR de inte har gått igenom med mig hur många ägg som befruktades och hur många ägg som var mogna och framförallt VARFÖR de har skrivit att jag lider av fetma ( ja väger 83)och att de kan vara en bidragande orsak till att jag inte kan bli gravid.. de har inte ens berättat för mig eller sambon vad som skrivits ner.. de har sagt typ attt jag får vänta med frågotna tills de skrivit klart. de har inte ens gått igenom saker vid ultraljuden innan äggpunktion, de misstänkte vid försök 2 att jag hade en inflamation i min chokladcysta.. den stackar sjuksystern jag fick pratat med hade de inte lätt.. ush o fy!! jag hoppas att de på Nordic är bättre vid patient bemötande än Rmc...  

• olssonJenny

Varit på Nordic idag och såpositivt överraskad jag blev! Så underbart allt var! Här kommer jag att trivas! Så genuint underbar personalen var! Fick se de mesta utom själva operationssalen! Och behandlingsplan är upplagd;)

• olssonJenny

Snart dags för sprutorna !! fick dock inte krämen som man skall spruta upp i fiffin denna gången utan skall ha lutinusen. har dock hört att man kan hmm ta dem där bak istället?? någon som hört samma??

• olssonJenny

Är de bara jag lr ni som haft lutinusen,har ni oxå fått sådär gigantiskt med flytningar pga den?? Ibland känns de som man kissar på sig ju

• olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-11-08 12:04:31 följande:

Jag använde faktiskt binda alla de dagar som jag tog den!

Ja bytar binda typ 3ggr dagen ???? sjukt drygt.. nu har ja dragit på mig flunsan med o är rädd att mina små korn skall försvinna!
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-11-08 17:18:21 följande:

Jag fick också använda skydd för det kom rätt bra den gången jag använde det.

Visst gör de! Ingen skön känsla när de känslor som man kissar ner sig!
  • olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-11-09 05:13:41 följande:

Ja; jag försökte se det som att jag hade mens hehe, gick inte på något annat sätt! Sjukt äckligt!

Men så värt det! Blev ju gravid den gången

Men var de ditt första försök som gav dig ett plus från Nordic? Ja skall testa söndag. O är drygt 1 1/2 v efter min bim.. o så långt har jag inte kommit. De e 2veckor sen de satte in imorgon
  • olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-11-10 17:46:40 följande:

Ja! Köpte tre men gick på första

Men du vad spännande!!! Jag fick lite rosa på pappret rd 12 så jag tänkte att det var lika bra att veta direkt om det misslyckats så jag testade och det visade plus!!

Nu är jag här och gått två dagar över tiden

Stort lycka till verkligen! Du är så värd det nu.

Åå va spännande!!! Önskar dej o liten all lycka! Räknade på de o ja är inne på min rd 15???? har inte kommit över 10 innan! Hoppas hoppas!! Är oxå nyfiken på om de är en lr två!
  • olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-11-10 23:03:58 följande:

Tack snälla!

Oj men det låter ju riktigt lovande! Håller alla tummar och tår för dig <3

Fick också tillbaks två och en var envisast om att få vara kvar <3

de va som ja sa till min sambo att om bara ett ägg fäster så är ja mer än nöjd! önskan att få en liten är oändlig! går o har ont i ryggen och mage hela tiden men antar att de e för att livmoder växer! o om allt håller i sig går vi in i v6 på farsdag och v12 på julafton så de blir en bra klapp:)
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-11-11 18:04:32 följande:

Håller tummar och tår att det är er tur <3. Jag tycker också att det Låter lockande med att du kommit så långt över bim :).

Kram

ja har fått ett STARKT PLUS!!!! Ja är gravid!!!!!
  • olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-11-14 08:13:36 följande:

Gaah! Nej, envis bebis! Där jag bor så låter de inte ivfbeisar dra över mer på tiden än en vecka så jag kommer bli igångsatt imorgon!! Hade så gärna velat att den ville komma av sig självt, har hört mindre bra saker om igångsättning men man tar ju alltid bara åt sig det dåliga.

Den fick ju hjälp in så nu vill den väl ha hjälp ut med

Ska in på extra TUL idag av någon anledning. De vill veta så mkt som möjligt om bebben innan den ska ut!

Kram!

Håller alla tummar och tår!! du får köra alla husmorstrix o se om den kommer! Lycka till o kram på dej!
  • olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-11-14 18:37:38 följande:

Tack snälla <3

Har du ringt Nordic och fått tid för att kolla hjärtat på ul?

Kram!Åh så skönt att moderkakan har vandrat uppåt! Min låg också långt ner till en början. Har också min i framvägg.

Så härligt att få se bebben Man blir lugn typ en vecka efter det sen kommer oron igen, iaf för mig

Jag fick se bebben idag men nu är den ju så stor så det var lite knepigt att se vad som var vad!

Allt såg bra ut men eftersom bebben har fått bo in sig en extra vecka så är den ju lite större nu. Runt 4000g-4300g tippade sköterskan på. Aj aj!

Hör av mig när jag kan!

Kram!

ja gjorde det igår:) de blir den 6dec! o först då tror jag att de sjunker in att man är gravid ???? vi längtar så båda.. min sambo går runt hemma o säger till magen att de är hans bebis och e glad.. nu har jag dock åkt på förkylning och influensan och är livrädd att min hosta skall hosta sönder pricken????
  • olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-11-18 09:43:24 följande:

Hej vänner!

Min bm hade sagt fel till mig. Igångsättningen var en dag senare, i onsdags! Blev en väldigt seg väntan.

Blev igångsatt kl16 i onsdags och kl09 igår kom hon!

En liten flicka blev det alltså!

Vi är så glada och allt har gått jättebra <3

Snart är det er tur tjejer! Underbart!!

Ååå Grattis Grattis till er!! Så mysigt njut så mkt du bara kan för de är du värd!! Grattis igen
  • olssonJenny

jag blir knäpp!! trodde jag skulle vara glad över mitt plus men inte 17 e ja det. jag tror inte på de riktigt. de är så svårt o ta in.. mina höfter börja verka, ja har mensvärk typ konstant o de som mest förvånar mig är att ja inte har någon aptit över huvud taget, ja e inte illamående men blir lätt yr.. vad fasen e de för fel på mig..

• olssonJenny

ja håller på o bli knäpp! är de bara ja eller har ni oxå gått o kollat pappret och trosa vid toabesök om de e rosa lr blod?? ja gör de per automatik och idag skall jag eg ha min ordinarie mens period o har så grymt ont i magen. är de vanligt under " mens perioder" att man känner så??

• olssonJenny
    Pusheen skrev 2016-12-08 14:56:21 följande:

Hej där!

Så nyfiken på hur det gick i tisdags?

Hoppas att allt gick bra och att ni fick se det lilla hjärtat slå.

Jag gick och kollade hysteriskt efter rosa på pappret hela tiden. Hade en klump i magen varje gång jag gick på toaletten.

Jag fick ju dock lite blödningar av litinusen och trodde det var kört hela tiden men nu ligger lilla dockan här och myser så det gick ju bra ändå trots lite rosa i trosan!

Kram!

Jo de gick super! Som ja grät!! Där va ju en liten o ett hjärta som slog fort, så häftigt! Kan ju inte sluta titta på den bilden vi fick ta. Helt underbart.

Den resan man går igenom är mentalt förstörande men så värt det cider slutändan! Alla dessa sprutor sniff och den hemska äggplockningen..Men va gjorde dem när man fick se den lilla bönan.. Carina min läkare bara logga åt min lycka och sambon sa inte så mkt men i bilen kom där en tår o han sa shit ja skall bli pappa.. Då blev man varm i kroppen:)

Hur har första tiden som mamma varit för dej??
  • olssonJenny
    Regnbågsdröm skrev 2016-12-20 17:13:48 följande:

Någon som vet varför RMC bytt från Crinone till Litinus? Kört Crinone fyra försök, men ska vid femte ta litinus. Märkte det själv på receptet, så har inte hunnit fråga dem. Ska göra det vid första UL, men tänkte höra med er om ni vet. Och kanske om någon har erfarenhet av litinus, om det är någon vidare skillnad egentligen?

Lutinusen är en tablett du skjuter upp i fiffi! Har själv haft crinone innan men tyckte alltid den blev så kladdig i trosan medan du inte märker lutinusen alls! Och den hjälpte mig att få min lilla böna att stanna! De är samma preparat som skall göra de bekvämt lr hemtrevligt för ägget. D3n enda skillnaden är väl egentligen bara att lutinusen är en tablett o ingen kräm????
  • olssonJenny

Hej alla fina! Var idag på mitt rul och fick se bebis! Allt så fint ut och vi blir föräldrar till en liten gosse med beräknat datum 14juli ? hoppas allt går fint för er med era små

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö