• olssonJenny

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

å så kul för er!! grattis mella79 och pusheen=)

idag fick jag mitt långa protokoll och börjar sniffa den 9april! de gick alltså knapt 1månad från missfallet innan vi kom till igen=) äggplocket planeras till v19=) och har redan bestämt mig att be om en sjukskrivning veckan efter insättningen för att ta de super lugnt o chill.. intalar mig själv att de går bra denna gång. de blir ett barn.

• olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-03-22 20:03:50 följande:

Glömde skriva att jag var hos en akupunktör idag som misstänker att jag kan ha föroreningar i kroppen som stör och att mina äggstockar behöver lite mineraler för att bli än bättre. Så jag ska börja knapra lite såna piller och några för att druva ut föroreningarna så lite förändringar blir det dock inför nästa försök. Bra sådana förhoppningsvis.

har också blivit tipsad att gå på det där, en bekant som berättade att hennes två barn blev till genom ivf och hon hade gått på akupunktur båda gångerna o då hade ggen fäst direkt, jag själv är skeptisk till det men ger de ng ett försök, var gick du Cina84
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-03-22 20:03:50 följande:

Glömde skriva att jag var hos en akupunktör idag som misstänker att jag kan ha föroreningar i kroppen som stör och att mina äggstockar behöver lite mineraler för att bli än bättre. Så jag ska börja knapra lite såna piller och några för att druva ut föroreningarna så lite förändringar blir det dock inför nästa försök. Bra sådana förhoppningsvis.

har också blivit tipsad att gå på det där, en bekant som berättade att hennes två barn blev till genom ivf och hon hade gått på akupunktur båda gångerna o då hade ggen fäst direkt, jag själv är skeptisk till det men ger de ng ett försök, var gick du Cina84
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-03-24 14:31:18 följande:
    Vad spännande, tänk om det kan få vara så enkelt att det bara behövs lite extra kärlek( läs plågande med nålar ;) ). Jag provade nu hemma på min ort men var inte riktigt imponerad av honom.. jag tror att jag ska prova antingen i Malmö ( tips mottages gärna!) i samband med att jag ändå är där på vul eller återföring annars har jag hittat en i Ängelholm som ger intrycket av att vara bra. Har du någon du har spanat in än du ska prova hos? Var håller den till isåfall?

Kram
    nä jag har inte hittat någon som jag tycker verkar ok.. men har hört om en o lomma och en som tydligen skall ligga 10min ifrån rmc på gatan vid lidel typ..

en väninna till mej har akupunktur på sitt jobb i Kristianstad men hon var osäker på om de gjorde för vårat endamål!

var i lomma ligger den praktiken som du använde Mella79
  • olssonJenny

Var hos Linda i lomma igår. Hon var irriterad på Rmc att de gav mej tid så fort men samtidigt förstod hon längtan efter ett barn. Hon titta på tungan o klämde den, sa att ja hade lite energi i kroppen,va stressad(inte konstigt då denna resa är sjukt påfrestande) samt hon tyckte ja var ung än(32 år i sommar) för första barnet så ja skulle ta mej tid att varva ner gå på chi gong o äta nyttigt i ett år. Men hon rekommenderade inte akupunktur till mej

• olssonJenny
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-01 06:41:24 följande:
    Ung som 32? Alltså förlåt att jag lägger mig i, men vad är det för spåtant eller något du gått till? Tycker absolut inte att man som 32-åring ska vänta, om man dessutom har svårt att få barn. Ju äldre man blir desto svårare kan det bli, plus att IVF kan ta många år. Jag fyller 30 i år, men läkarna sa att det var en jäkla tur att vi började nu, då mina äggstockar är betydligt tröttare än en vanlig 30-årings. Det vet ju inte spåtanter liksom
    ja du! jag blev lite klokare av de hon sa för mkt stämde in på mej, de enda jag inte höll med om var att jag var ung som ``stressa med att skaffa barn" de var de som såra mej mest.. mina var med trötta o lite trånga , men har bestämt mej för att ta 1-2 veckor ledigt från jobbet efter insättning( om de blir några befruktade ägg dvs)
  • olssonJenny
    Mella79 skrev 2016-04-01 22:28:34 följande:

Hej ! Jag gick också till henne ! Hon är absolut inte en spåtant ! Det hon menar är att man inte ska stressa upp sig att 32 inte är sent! Man kan skaffa barn ganska länge ! Det viktigaste är att hitta lugnet i kroppen ! Jag var väldigt nöjd med henne ! Det hjälper själen tro mig !

hon var nästan arg/ sur för att rmc ville starta så tidigt efter missfallet. ja de har gått två månader( fruktansvärda månader) men både jag och sambon sa att vi kör på så fort vi kan och får från dem.. trodde dock aldrig att de skulle gå så fort, var mer beredd på efter sommaren. börjat med yoga o nån cd där man skall vissualisera sej till en annan värld
  • olssonJenny
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-03 07:27:59 följande:
    Jag önskar er all lycka! Lyssna på er själva och det ni vill och orkar med. Och lyssna på kliniken. Jag hoppas de hittar ett hjälteägg till er!
    tack fina! mitt sinne säger sjukskriv dej 1-2 veckor. gå ner i tid sluta stressa, må bra, och framförallt försöka positivt!
  • olssonJenny
    Cina84 skrev 2016-04-07 20:11:58 följande:

Då är första sprutan tagen! Jag får ju säga att det var en aningen smidigare att ta gonal än Menopur. Nu gäller det bara att ta sig igenom detta.. igen.. Jag tar tacksamt emot alla tips som kan underlätta det hela för jag tror att det kommer bli tufft.

Kram på er <3

Ååå va kul grattis!!

Menopuren är jobbig tycker de va trögare o sticka med den ,gonal-f bara slinker ner i skinnet. Men de tycker ja skulle köra både gonal-f och Menopur denna omgång! Sniffstart imorgon!
  • olssonJenny

[quote=76515824][quote-nick]Cina84 skrev

Ja den känns lite lättare att trycka in å det är alltid skönt. Värre är det med orgalutranen.. Men den oroar vi oss för senare ;).

Åh! Kul att du också får köra igång igen :).

Kram![/quote]

Som tur är har ja inte behövt ta orgalutranen, inte en chans att jag hade klarat sticka i låret! De var så Sköterskan som visa sticktecknik fick tvinga mej bara när de gällde gonal nålen. Hon sa vi avbryter här om du inte klarar detta o både du och ja vill inte de innerst inne, så de va bara att sticka.

Men rädslan att misslyckas än en gång gör sej påmind. Ja bröt ihop igår bara för ja inte hitta Näsprayen som så vackert stod mitt framför mej i kylen. Man blir knäpp o sjukt stressad av detta..

Har du fått vecka för planerat uttag?

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö