• TheMrs81

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Tany skrev 2013-01-17 08:29:12 följande:
    Hej alla
    Igår började jag med progynon 3 tabletter per dag. och fredag 25 Jan är första VUL. Fet är ca v.6 :)
    Tany: ska du göra FET i stimulerad cykel eftersom du tar tabletter? Jag ska göra i ostimulerad cykel och tar inga tabletter. Min mens var också sen efter misslyckat IVF men nu i veckan fick jag äntligen utslag på ÄL-test så FET blir på måndag!
  • TheMrs81
    Väntar på första möte: 
    Pärla84 
    Dream

Spraystart:
    Libra1 - v.10

Sprutstart: 
    Iovvan - v.3 
    Änglahår - v.4 
    Hoppfull2013 - v.6 
    Sessan 83 K - v.7 
    Diana0101 - v.8 
    Rosenäng - v.9 
    Sindyrella1983 - v.10 
    Libra1 - v.13

VUL: 
    Försöker - 16 jan
    Tany - 25 jan

Äggplock: 
    Desiderans - 16 jan 
    Mjeja - 17 jan
    Försöker - 21 jan
    Iovvan - v.5 
    Änglahår - v.6 
    Tizzle - v.7
    Jessicaaa -v.7 
    Hoppfull2013 - v.8 
    Diana0101- v. 10 
    Minimi85 - v.10 
    Sessan 83 K - v.10 
    Rosenäng - v.11 
    Sindyrella1983 - v.12 
    Libra1 - v.15

ET/FET: 
    TheMrs81 - 21 jan
    Tany - ca v.6

Testdag: 

Ruvare: 

Gravida: 
    Karin13 
    Fridalilla 
    Tant Groda 
    Cornelia95 
    Malphie 
    Annanax 
    Maybe

Väntar på ny IVF: 
    Tinapina 
    Bollaloll 
    Strandhem 
    Walkwithme 
    Mimmie01

IVF försök ( färskt och frysa ) 
    Tany - 2 
    Karin13 - 3 (Gravid) 
    Fridalilla - 2 (Gravid) 
    Libra1- 3 Malphie - 1 (Gravid) 
    Tant Groda - 1(Gravid) 
    Försöker1 - 2 
    Sessan 83 K - 1 
    TheMrs81 - 2 
    Bollaloll - 1 
    Mjeja - 1 
    Jessicaaa - 2 
    Hoppfull2013 - 2 
    Cornelia95 - 1 (Gravid) 
    Maybe - 2 (Gravid) 
    Mimmie01 - 4 
    Strandhem - 1 
    Änglahår - 1 
    Annanax - 5 (Gravid) 
    Tizzle - 1 Iovvan -1 
    Diana0101- 1 
    Sindyrella1983 -1 
    Rosenäng -1
  • TheMrs81

Tany: min cykel är normalt sett 28 dagar men denna månaden blev det 35 (en vecka sen). Men de hade redan innan sagt att de ville testa ostimulerat så det blir det nu. I tisdags fick jag omslag på ÄL-stickor så det kändes jätteskönt. Jag var orolig att jag inte skulle få någon naturlig ägglossning denna cykeln. Så nu hoppas jag att embryot klarar upptining imorgon.

• TheMrs81

FET idag gick bra. Jag hade två embryo i frysen som de tinade. Ett klarade inte upptiningen men det andra var av fin kvalitet och höll på att börja kläckas. Så det fick jag tillbaka. Nu är det bara att vänta och hoppas att det fortsätter utvecklas och fäster Testdag 1 feb

• TheMrs81
    walkwithme skrev 2013-01-21 22:23:43 följande:
    Hej. Idag gjorde vi vårt sista FET och insikten om att vi nu inte har några ägg kvar i frysen är inte rolig :(

De tinade återigen två varav det ena inte klarade sig och det andra hade två kollapsade celler av 4 men de bedömde ändå att det skulle kunna ta sig.  Testdag 1 februari........

Får hoppas att det är ett guld-embryo, precis som jag hoppas att mitt också är. såg att vi har samma testdag :)

Hur länge var ditt embryo odlat? Mitt var odlat 6 dagar.
  • TheMrs81

Tany: vad skönt att det såg bra ut på vul! Hoppas det går bra på FET nästa vecka!

• TheMrs81
    Tany skrev 2013-01-25 15:36:34 följande:
    Tack TheMrs :) hur Känner du? Testa du innan TD på hemma ?
    Jag känner inte så mycket. Lite liknande mensvärk till och från men annars inget speciellt.
    Jag tänkte inte testa hemma innan utan vänta till TD  
  • TheMrs81
    Tany skrev 2013-01-27 11:30:12 följande:
    TheMrs: har du speciell mat efter överföring? Jag hörde ananas hjälpa implantation.

Nej jag har ätit som vanligt. Intressant med ananas, det har jag inte hört innan :)
    Sessan 83 K skrev 2013-01-27 10:46:48 följande:
    hej på er! jag vet att vi har haft denna fråga uppe förr.... men när man har gjort ET kan man då "begära" att det gör ultraljud??? för man vill ju gärna veta att de har fått dit ägget:)

Jag frågade om detta vid mitt FET och läkaren sa att det fanns olika teorier om detta. Hon menade på att efter återförandet av embryot så vill man inte störa livmodern genom att göra UL. Hon sa också att om man skulle göra UL så skulle man inte kunna se om embryot satt rätt utan det skulle mer vara för patientens skull att få se det. Enligt henne var det ingen läkare på rmc som gjorde detta längre. Fast jag har hört en del som fått det gjort där.
  • TheMrs81

Tinapina: vad synd att ni fick avbryta försöket. Håller tummarna på att ni lyckas nästa gång. Tany: Tack för lyckönskningen. Och grattis till ruvningen! Hoppas att det går bra denna gången.

• TheMrs81

Idag fick jag mitt testresultat, jag är GRAVID! Är i chock och kan inte riktigt fatta att det är sant!

• TheMrs81

Tack snälla för alla grattis!

Maybe: hoppas det ser bra ut på måndag. Tänker på dig.

Hoppas alla ni som gjort ÄP får fina besked i helgen!

Jag är förresten 31 år

• TheMrs81

Tany: hur går det med ruvningen? Inte många dagar kvar till test nu va håller tummarna!

• TheMrs81

Tany: vad synd att det inte gick vägen för er denna gången. Har ni fler i frysen eller blir det färskt försök nästa gång?

styrkekramar till dig!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö