• TheMrs81

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Jag går gärna med i denna tråden. Det blir första IVF för mig så jag är rätt ny i svängen Glad

Jag har långa protokollet och börjar spraya den 18 okt. 

• TheMrs81
    Tany skrev 2012-10-02 11:03:32 följande:
    Idag är dagen 9 i synarel spray. Det är inte så dåligt. huvudvärk kommer och går. Förhoppningsvis mens kommer denna vecka att börja Gonal FGlad Håller tummarna för mig
    Spännande! Håller tummarna för dig och det kommer säkert gå bra.
  • TheMrs81

Ni andra som gör eller snart ska göra IVF, vad har ni för "problem" som gör att ni behöver göra IVF.

När vi gjorde vår infertilitetsutredning visade det sig att jag har myom och sedan även endometrios. Så jag har haft en lång resa för att försöka bli av med de som satt i vägen och påverkade våra chanser att bli gravida. Så efter fyra operationer sen dec förra året är det nu dags för IVF.

Vore spännande att höra era andras historier?

Vill någon förresten hjälpa mig att lägga in mig på listan, spraystart 18 okt. 

• TheMrs81
    diana0101 skrev 2012-10-02 21:59:24 följande:

The Mrs81: I vårt fall fick vi reda på att alla prover var jättebra så man tänkte att mina äggledare skulle kollas utifall det skulle vara stopp eller dålig passage i dem. Läkaren skickade en remiss för en kontraströntgen av äggledarna. Denna gjorde jag i förra veckan och det visade sig att jag inte har någon passage i äggledarna. När läkaren som skickade remisse nfått resultatet från ultraljudsröntgen så ska hon kontakta oss igen och då ska vi planera med henne hur vi går vidare. Läkaren på ultraljudsavd menar att det ser ut som det är IVF för oss.

Hur upptäcktes det att du har myom och endometrios... Något som du känt av själv eller...?   
    Diana0101: Mina myom upptäcktes vid VUL på vårt första besök hos läkaren och endometriosen upptäcktes vid en titthålsoperation. Jag har väl inte direkt känt av det, jag har haft riklig mens och ofta ganska ont då men aldrig reflekterat över att det kunde vara symptom på myom eller endometrios så det var en chock när jag fick det beskedet.
  • TheMrs81
    Sindyrella1983 skrev 2012-10-03 16:36:04 följande:
    Får man en bekräftelse från RMC när dom mottagit remissen som vårt lasarett skickade? Jag undrar mest för att jag vill veta om dom har tagit emot den....
    Sindyrella1983: Vi fick ett brev hem från RMC när de hade fått remissen och så skrev de att de skulle höra av sig när det var vår tur, inom 3 mån enl vårdgarantin. 
  • TheMrs81
    Libra1 skrev 2012-10-18 21:07:47 följande:
    Hej alla!
    Jag tog 1 veckas paus från allt men är tillbaka nu. :)

Imorgon börjar jag spraya med Synarela. Är jättepepp!!! Fler som sprayar just nu?
    Jag började idag Känns skönt att äntligen vara igång samtidigt som det på nåt viss känns lite läskigt efter alla turer för att komma hit.
  • TheMrs81

Ni som har kommit lite längre i IVF-processen än mig, har man samma läkare under hela vägen sen man börjar eller är det olika?

Jag blev nämligen inte jätteförtjust i den läkaren vi träffade första gången Rynkar på näsan 

• TheMrs81
    Tant Groda skrev 2012-10-19 07:21:18 följande:
    Themrs81: tycker att vi träffar olika läkare hela tiden.

Det verkar visst vara lite olika det där. vi har bara träffat vår läkare en gång och jag tyckte hon kändes förvirrad, började babbla om att jag inte var vaccinerad mot röda hund, men sen när hon tittade i journalen lite mer noggrant så var jag visst det. Det känns lite omständigt att byta läkare också. Hon kan ju bara haft en dålig dag.

Vi träffade en läkare sin hette Karina. Nån mer som varit hos henne och kan dela med sig av erfarenheter?
    Tant Groda skrev 2012-10-19 14:57:26 följande:
    Har äp på tisdag!!!

Spännande! Hoppas det går bra!
  • TheMrs81

Tany: Hoppas VUL går bra imorgon inför ditt ÄP.

Mina datum som jag vet hittills är sprutstart v44, ÄP v 46 Jag är inne på dag 4 med spray idag och känner inga större biverkningar än.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö