• Libra1

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Maybe: Jag skulle nog säga tvärtom. Om du haft blödning innan testdag. Visst har de testdag 12 dagar efter ET? Ju fler dagar man har mellan ägglossning/ÄP till mens ju mindre risk för att kroppen inte förstår att den är gravid. Tidiga missfall annars beror på något fel på embryot och inte mensen. Så jag tror att det är lugnt för din del. För min del kommer mensen innan testdag men progesteronet hjälper till så den inte kommer för tidigt. :)

• Libra1

Maybe: Jag tror att den i alla fall hjälper till så den inte kommer för tidigt. Hur många dagar brukar du ha mellan äl och mens? I alla fall, får du plus imorgon är du gravid. För vissa är det fortfarande för tidigt med vanliga gravtester så man vet ju inte helt säkert förrän med blodprovet. Håller tummarna. :)

• Libra1

Maybe: Testet är nästan det värsta i allt. Usch! Håller tummarna för plus. :)

Tant Groda: Vad spännande! :)

Tany: Grattis! Det var en bra skörd. :)

• Libra1

Tany: Grattis, det var ju bra. Hoppas ni får några till frysen också. :)

• Libra1

Maybe: Vad tråkigt. Hoppas ni får börja om snart. Många styrkekramar

• Libra1
    Tant Groda skrev 2012-10-25 20:16:47 följande:
    Är det något spec. msn ska tänka på nu när man fått tillbaka sitt embryo?
    Man ska typ leva som vanligt ja. Bad och sex är uteslutet i ca 2 veckor pga infektionsrisk. Kanske inga hårda träningspass i början heller. Men inte heller slappa i soffan. Synd tyckte jag.
  • Libra1

Tany: Var också väldigt uppsvälld. Det går förhoppningsvis ner om någon dag. Drick mycket vatten. :)

Tant Groda: Usch vilken hemsk dröm. Både missfall och Gunilla.

Min mens är nog lite sen här. Såg nu att den blev det förra gången också. Men borde komma imorgon. Kom igen! Vill inte ha den på semestern. :-/

• Libra1

Tant Groda: Jag var väldigt öm de första dagarna efter ÄP. Helst när jag skulle gå på toaletten, då gjorde det ont. Senare fick jag som svag mensvärk och var då gravid. Men det tycker jag att jag har känt av nu också innan mens. Så vet inte. Mina första symptom var hunger och att jag var kissnödig hela tiden. :)

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö