• Libra1

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Tant Groda: Ja det är lite snurrigt i början. Vilken dag gjorde du ÄP på? Kan kika åt dig. :)

Man räknar ju ÄP som dag 2+0. Om det är t ex en måndag så är söndag 2+6. Sen nästa måndag går det över till 3+0. Barnmorskorna säger 3e veckan då. Men vi säger påbörjad vecka, vecka 4. :)

Tany: Sänder positiva tankar till dig. En dag kommer det vara er tur.

• Libra1

Tant Groda: Ja det stämmer :)

Tack för tummarna. Om någon timme vet vi tid för ÄP, förhoppningsvis. :)

• Libra1

Tany: Vad härligt. Skönt att komma iväg. Vi ska också boka semester om vi inte lyckas. Min kurator sa att det är viktigt att sätta upp andra mål också. :)

• Libra1

Nu har jag varit på VUL. Var tydligen lite svårstimulerad denna gång så måste höja dosen och återkomma på torsdag igen. Men där finns äggblåsor i alla fall. Det är ju huvudsaken. Jag försöker vara positiv och hoppas på ÄP nästa vecka i alla fall. På vänstra sidan hade jag en äggblåsa som var dubbel så stor som de andra och blev nervös över att jag skulle få avbryta. Men hon sa inget. Jag fick följa på en egen skärm. Nervöst!!!

• Libra1

Finns det fler här som varit med om att de inte kollat upp blodproverna innan behandlingen?

Idag fick min sambo ett samtal om att de hittat Hepatit C i hans blodprov, IGEN. Så var det förra gången också och jag fick avbryta. Inte kul. Nu kan jag inte avbryta. Han fick då ta om blodprovet som inte längre visade spår. Vad händer om det visar igen? Måste vi avbryta då?

Nu har han inte Hepatit C utan det är så lite de hittar. Isf hade säkert jag också haft det. Han är diabetiker. Vet inte om det har med det att göra. Jag är så fruktansvärt upprörd!!! :(

• Libra1

TheMrs81: Där var en som var stor, 25 mm, någon runt 12 och fler mindre. Tror hon vill odla upp de mindre mer. Får se om jag svarar bättre på ökad dos.

• Libra1

Karin: Tack så hemskt mycket för ditt svar. Nu blev jag lite lugnare. Vad är det som gör att första provet visar positivt? Hm!

• Libra1

Tar gärna emot tips på akupunktur i Malmö :)

Även yoga funderar jag på...

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö