• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Moniica skrev 2012-04-29 21:46:31 följande:
    Va kul Tany Va menar du med att börja ? Ta sprutor? Har vi tur så får jag tid i början av Juni så jag hinner få sprutor. Dag 21 efter första mens dag är ca den 22 juni så har vi tur så hinner vi börja med sprutor och 12-16 dagar efter så är det dax för äggplock om jag har förstått rätt. Sen ytterligare ett par dagar och sen sätts äggen in igen.
    Och då jäklar

Vad är det för pengar ni pratar om?
    Vad allt kostar elr ?
    Det går nog på högkostnadskort. 1800 kr och efter det är gratis. Har för mig att högkostnadskorter ligger på 1800 kr. Det har det gjort innan isf.
    Kram
    på apotek, de säger att jag ska betala 2200 kr sedan efter att den är gratis., men frågar jag igen ... Så, med datum, hoppas jag att vi kan börja på samma tid tillsammans .... kram{#emotions_dlg.flower}
  • Tany
    Moniica skrev 2012-04-29 22:55:05 följande:
    Ja det hade varit riktigt kul
    1800 elr 2200 är inte så mycket skillnad om man får ett + i slutändan
    Men dom pengarna kan man göra annat med.
    Har ni fått betala IVF själva ? Elr det e kanske bara jag som är gammal
    Kram
    nej i RMC malmö, det är gratis för tre gånger. hoppas det avsluta med första försöket Flört
    sov gottGlad kram Nalle
  • Tany
    Moniica skrev 2012-04-30 10:22:35 följande:
    Börja ni sprutor dagen efter mens ? Jag är läst 21 dagar efter. Hmm..Då blir det andra startdatum. Usch vad jobbigt att inte fått reda på när var och hur ... Ja ja jag får väl göra som alla andra. Vänta på mitt möte och höra vad dom säger
    Hoppas allt klaffar med sprutdatum och mens så man slipper vänta X länge

Minasera hur länge har du hållt på ?
    Hur många sprutor och hur Ofta tar man dom?
    Förlåt för alls frågor men jag är ju nyfiken och jag vill ju börja nu Jag hatar att vänta. Jag är värre än barn på julafton hahaha...
    Hej Moniica
    de 21 dagar efter är lång protokollet ... men, är det bättre att vänta tills mötet att veta vilket protokoll du börjar .... Har du ett barn?
  • Tany

AHA. hoppas du får tid snart... har du ditt första barn i naturliga graviditet?

• Tany
    minasera skrev 2012-04-30 16:04:52 följande:
    Bli inte oroligt för sprutarna..  nålarna jätte liten och man känner ingenting...  ÄP och ET mycket mer svårare...  jag har gjört bara ett försökt och nu andra och hoppas sista... vara läkare sa att jag och min man helt friska bara min mans spermier lite långsamma. därför de gör ICSI istället IVF. Hoppas hoppas hoppas denna gånger jag blir gravid...

Håller tummar ;)
  • Tany

Hej vänner
    Varför i RMC malmö de sätter tillbaka bara 1 embryo? Det minskar chansen... Vad tycker du?

• Tany
    minasera skrev 2012-05-02 10:55:42 följande:
    Hej Tany !  I Sverige finns regler, de kan inte sätte två ägg första försök.  ålders och behandling ( som läkare bestämmer vilka ) kan påverkar ibland de kan sätte två ägg, andra , tredje  eller mer försökt.
    okej. jag vet. det är rätt. tack för ditt svar and lycka till Glad
  • Tany
    Is79 skrev 2012-05-02 23:09:03 följande:
    Imorgon bitti har vi testdag... Tror det är negativt :( kom lite brunt o lite lite rött idag :((. Håller tummarna... Kram på er
    hur är det med dig IS79? håller tummarna för digGlad
  • Tany
    minasera skrev 2012-05-03 14:18:47 följande:
    Ja...Normalt jag åker inte till malmö för VUL jag kan göra i Halmstad. men Helgerna sjukhuset stäng i Halmstad därför jag åker till Malmö.
    JAHA Glad... håller tummarna för dig på lördag Hjärta vilken dag av cykeln är på lördag? 
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö