• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Maybe skrev 2012-05-21 09:32:15 följande:
    Vi ska göra ICSI på RMC i malmö. 
    Först sa läkaren att vi ska få börja i augusti, sen sa en sköterska för någon månad sen att vi sätts i kö i augusti och får vänta ännu längre. (Enligt läkaren skulle vi slippa kö eftersom vi väntat så länge)

Någon som vet ungefär hur lång kötid det är? Gäller vårdgarantin så det är max 3 månader?
    Vi vill gärna komma igång någon gång detta året... I höst har vi väntat ett år sen vi fick veta at vi inte kan få barn på naturlig väg. Sen har vi bara fått lämna en massa blodprover och bara gå och vänta.    
    Det tar normalt ca 3 månader efter infomöte för att starta behandlingen ... det bör inte vara längre...
    du väntar på ett år?
  • Tany
    Maybe skrev 2012-05-21 11:09:36 följande:
    Man får inte börja förrän man varit folkbokförda på samma adress i minst 2 år. Det har vi varit i augusti men alla prover och allting är färdigt. Därför sa läkaren att vi kommer kallas direkt i augusti och få sätta igång typ direkt eftersom vi redan fått vänta så länge.
    Nu blir jag besviken eftersom vi måste vänta så länge iallafall Rynkar på näsan

Det innebär att vi inte kommer få göra vårt första försök förrän i november, och det tar sig vanligtvis inte på första försöket, sen är det uppehåll över julen, och då får vi inte börja detta året öht!
    Att gå från augusti till nästa år är ett ganska stort hopp tycker jag :( 
    väntar är alltid svårt ... hoppas att tiden går snabbt för dig ... du inte kan göra i privat klinik?
  • Tany
    minasera skrev 2012-05-21 11:03:19 följande:
    Jag har ingenting special.. jag vilar inte hela tiden.. jag mår lite trött. jag har alla cricone biverkningar som ömma bröst. trött, kissnödigt osv. de är nästam samma som graviditet symtom. därför jag försöker att inte tänka mycket.. jag promenerar varja dag som kort promenad 3 ganger half timma.. förra gången jag hade jätte hård i mage när jag var ruvare sen min läkare sa till mig för att när man promenerar tarmarna fungerar mycket bättre.. 
    hoppas att de är graviditeten symtom och du är gravid nu;) Glad
    Jag läste att med IVFcykeln är det bra att äta mycket protein för att bygga starka livmoderväggen ... vad gjorde du äter eller inte äter under behandlingsperioden?
  • Tany
    Maybe skrev 2012-05-21 11:50:53 följande:
    Vi KAN gå till privat klinik men det kostar väldigt mycket pengar och vi vill ta de gratisförsöken först som vi har rätt till. Blir jag inte gravid på något av de tre försöken som vi får så går vi privat då istället.
    Jag ville först gå till privat när vi precis fått veta att vi inte kan å barn för jag visste att det skulle ta lång tid, men min sambo vägrade.
    jag förstår ... det är svårt situationen ... Jag tycker det är bättre att vänta tills du kan börja med gratis behandling och gör dig upptagen med något annat .... och med jag tror att det är inte lätt
  • Tany
    minasera skrev 2012-05-22 13:50:24 följande:
    Vet inte.. kankse torsdag ??? men inte sakert därför jag har inga symtom.. Jag tror att, jag är inte gravid... Rynkar på näsan men man vet aldrig... 
    Jag är helt säker på att du är gravid .... även med tvillingar Flört håller tummarna för dig och krammmm
  • Tany
    Moniica skrev 2012-05-22 14:18:59 följande:
    Minasera: håller tummar och tår för dig. Behöver inte betyda negativt bara för du saknar symtom. Jag har inte heller några symtom änsålänge. Kram kram
  • Tany

Hej vänner
    hur är det för dig? Jag börja i 2 veckor ;)

• Tany
    minasera skrev 2012-05-27 12:12:03 följande:
    Hej Tany! jag har inte gjort tjuvtest men jag ville vänta till måndag men idag min mens började...:(  Det betyder jag har redan fått min resultat . men jag är inte ledsen jag titar fråm tiden till nästa försökt...
    vad dålig .... men du måste vara stark och börja om igen.... kraaaammm
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö