• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2015-07-09 21:58:08 följande:

Tack Cina84 :)

När öppnar kliniken igen för behandlingar? Hoppas så för din skull Cina84 att dina värden ser bra ut. När gör du nästa test?

Ska försöka ringa till rmc imorgon och försöka få något vettigt samtal.. med risk för att bli besviken.

När jag ringde och berättade om cellförändringarna så var det bara iskallt nej. Det blir inget förrän man har gått vidare med vad det är som orsakat förändringarna.

Ja ja.. Tror det i vilket fall kan vara bra med ett samtal med dem och berätta bom frustrationen om att allt tar sån tid.

Tack för att ni har förståelse.. Kram

Du/ ni finns här för mig när jag behöver lätta på trycket därför vill jag finnas för dig/ er. De tankar och känslor vi brottas med är inte helt enkla. Jag trodde att själva behandlingen skulle vara tuff.. men allt runtomkring är minsann tuffare!

Tidigaste mensstart kort protokoll är 30juli Första återföringen tror jag är v.33.

Taack :). Några dagar innan mensstart är det dags för nytt sköldistest. Jag tycker att det borde vara bra då men jag som ni andra har ju lärt oss det att kroppen lever sitt eget lilla liv..

Hur gick det när du ringde? Kändes det ok?
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-07-15 09:29:27 följande:

Jag håller med, allt runt omkring är ta mig tusan jobbigare än själva behandlingen.

Om man tar prov på sköldkörteln, får man svar omgående eller tar det lång tid?

Du, jättekonstigt men jag ringde aldrig kliniken. Liksom glömde bort det :)

Ingen aning varför, kanske självförsvar? Jag har släppt allt lite och tänkte ge det lite mer tid och vänta på provsvaret. Kliniken harveu ändå stängt för behandlingar..

Så sjukt det kan komma sig ibland.. Var hos en bekant som är frisör och skulle bli klippt.. På hennes bord stod det folsyratabletter.. Sa att de där känner jag igen.. Ja jo sa hon, "jag är gravid men bara i sjunde veckan. Ingen vet något än". Hade bara slarvat lite med p-pillerna.. Berättade om min historia.. Då kom det fram att även hon hade gjort cellprov en dag efter mig alltså den 9:e maj. Hon gjorde provet i Malmö (jag i Eslöv) då sa de till henne att hon inte skulle få svaret förrän i augusti!! Det är ju så sjukt. MEN hon hade fått sitt svar i förra veckan. Så mitt borde komma snart eller så blir det jag som får vänta till augusti.. :( Vecka tio nu..

Kram

Jag har provlappar som gör att jag får svar redan dagen efter. Så det är smidigt.

Ahh okej. Men vad skönt för dig att du gjorde det. Väl? :).

jisses vad lång tid!! Kan fortfarande inte förstå vad som ska ta så lång tid.. Undrar om regeringens fruar skulle behöva vänta så länge om de skulle hamnat i samma sits..

Men då borde det luta åt att du får svar nästa vecka ju. Håller tummarna :).
  • Cina84

Ibland känner man sig så himla udda i mängden. Det känns som att alla antingen är gravida, har barnvagn i händerna eller barn de g

• Cina84
    Pusheen skrev 2015-07-20 12:02:10 följande:

Känner likadant.

Vad bra att du slipper vänta och kan få svar redan dagen efter. Håller tummarna att det ser bra ut för dig så att du kan komma igång här nu när de öppnar igen efter sommaruppehållet.

Jag går forfarande i väntans tider.

Träffade min syster och hennes barn i helgen. På ett sätt så känner man att man kanske ska passa på nu när man har egentid att ta till vara på den. Samtidigt som jag skulle kunna göra vad som helst för att byta med henne.

Kroppen har nu återgått till normal cykel vilket innebär att mensen kom idag... Så nu får jag vänta ännu en cykel innan vi kan dra igång.. Visst det är ju skönt att den är "normal" igen men segt att behöva vänta ännu längre..

Fortfarande inget svar?! Drygt för dig!

Ja men precis. Man vill njuta och leva i nuet men längtan är så stor.
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-07-22 23:35:31 följande:

Nä men fasen vad segt! Denna eviga väntan. Varför ska vi prövas hela tiden? Fattar inte det. Ifall levaxinet behöver justeras så får du iaf tid till det utan att det "snor" tid som kunde gått till försök ;)

Inget svar än.. Elva veckor nu. Vill bara gråta när det kommer över mig ibland. Försöker att leva i nuet och inte tänka på det och framförallt inte tänka på hur det blir om svaret är dåligt.

Nä inte jag heller.. kan det inte vara nog snart?!

Jo det har du rätt i. Skulle värdena mot förmodan inte vara bra nu heller så hinner jag nog kolla värdena en gång till innan det är dags. Men det är ta mig tusan bäst för kroppen min att det är bra nu!! ;).

Du får fokusera på det som gyn som sa att det inte var något som ska påverka det hela. Du har inte provat att ringa igen?

*Kram*
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-07-24 07:53:45 följande:

Låg och slökollade på mobilen nu i morse när jag fick ett sms om att jag fått ett svar i mina vårdkontakter.. Haft kontakt där med min snälla läkare på vc som har gått in och kollat om provsvaret har kommit.

Hon skriver: Goda nyheter. Inga förändringar alls i cellprovet.

Nu är frågan: drömmer jag????? Nej det hör jag inte!!!

Väckte min sambo med glädjetårar. Han blev lika glad!

Jag vågar inte tro på att det verkligen stämmer förrän jag fått beskedet från labbet på posten.

Nä, jag kan bara inte tro det är sant!

Grattis grattis grattis!! :D Åh ja får rysningar i hela kroppen av glädje! Så skönt för dig. Då blir det till att köra för dig med när de startar upp :).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-07-24 10:20:30 följande:

Tack söta du!

Jag ringde RMC direkt MEN hon kunde inte hitta några provresultat! De måste ha det innan de kan ge ok att få börja igen. Det förstår jag. Så nu är jag orolig igen.. Varför kunde inte hon hitta det? Tänk om det inte stämmer? Det sista testet är kanske inte klart? Kanske är det dåligt ändå?

Bad min dr på vc att faxa provresultatet till RMC. Hoppas att hon gör det och att allt verkligen stämmer!

Vågar inte riktigt ropa hej än ;)

Har ju blivit skadad av allt och vågar knappt hoppas på något men på ngt konstigt vis gör man ju det ändå. Min mens skulle I SÅ FALL komma väldigt lägligt lagom till start :)

Förstår att du inte riktigt vågar ta ut något men du ska kunna vara lugn, har hon sagt att de är bra så är de det. Säkerligen är det så att det inte hunnit komma in i din journal än därför kunde de inte se det ( ibland förs det in manuellt). Bra att du bad de faxa det hela så går det kanske än lite fortare :).

Då blir det kanske så att vi sätter igång samtidigt då :).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-07-24 17:16:50 följande:

Fick svar från dr nu att hon skickar hem kopior till mig istället hmm.. Ja ja.. Får väl åka dit med papperna på måndag i värsta fall.

Men då måste det ju stämma? Haha fattar inte att det är sant!

Ja tänk vad kul om vi kan få försöka samtidigt!

Hur var det nu, skulle du göra FET eller börja om med hormoner? Jag ska köra korta protokollet. Fattar inte ens att jag kan skriva och använda dessa termer igen! Wohoo!!!! :D ;)

Jepps, ska göra stimulerat FET med vårt sista embryo. Håller tummarna hårt för att det ska gå vägen denna gång.

Vad glad jag är för dun skull :). Kör hårt! ;)
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-07-24 20:20:35 följande:

Åh! Håller tummarna för dig!

Tack! :)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö