• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Lala81 skrev 2015-04-07 18:55:03 följande:

Det går helt ok. Gonal F är ingen fara alls, de känns knappt. Den andra som jag började med igår är värre, känns som ett getingstick typ och svider och kliar ett tag efteråt.

Jag var på första ultraljudet i dag och ska tillbaka på torsdag, verkar bli plock i mitten på v. 16. Vill bara spola fram tiden så att det är dags nu!

Jag tycker att jag är trött och allmänt hängig men kan ju bero på förkylning och vårtrötthet, och att man känner efter för mycket  Fick du några biverkningar av dina sprutor? 

Vad skönt för dig :). Ja den där orgslutranen var inte trevlig direkt.. Jag fick ta mod till mig varje gång men in kom den ;). Jag tyckte faktiskt inte att jag kände av något alls. trodde jag skulle åka på världens humörsvängningar men inte..

Det kommer gå fort tills dess. När du sen ligger där med benen i vädret så kommer du inte förstå att det redan var dags ;)
  • Cina84
    clin skrev 2015-04-05 09:45:18 följande:

Är det en hemlig grupp så syns det inte att man är medlem i den. Vi är ett gäng som träffas med jämna mellanrum i skåne som har en sådan grupp. Tycker det är bra med gruppen på fb, men de bästa är att man får träffa andra människor i samma sits. Lycka till ????

Tack då vet jag det :). Då återstår bar frågan om någon vet om ivf Sverige är en hemlig grupp?
  • Cina84
    Lala81 skrev 2015-04-08 18:10:53 följande:

Haha, nej det är väl sant att det kommer gå fort. Det ska bli skönt att kolla upp dem igen imorgon, jag tycker att det har värkt lite från och till i magen i dag.  Hur går det för dig, var i processen är du nu?

Appropå gruppen på FB så tor jag att det är en hemlig grupp. Jag har gått med nu och det står sluten grupp, jag antar att det betyder samma sak. Men kanske någon annan här som vet mer säkert? Jag har inte skrivit något än men det är lite spännande att läsa om andras erfarenheter.

Jag ska börja med ägglossningstesten imorgon :). Fgöra det på jobbet... Vad jag läst är det bäst att göra det mellan 10 och 20. Hoppas inte äl krånglar eller att jag missar äl ( man kan visst göra det läste jag..)
  • Cina84
    Lala81 skrev 2015-04-09 15:10:25 följande:

Ok, spännande! Är det införning av tinat embryo sen? Förlåt, du har nog skrivit det tidigare men jag minns inte nu.

Ingen fara :). Jepps jag ska få tillbaka en fryst blastocyst t.o.m. Om allt går som det ska.
  • Cina84

Är inne på dag 17 nu och trodde jag skulle få utslag på ältestet idag men icke. Nu börjar jag noja över att det kanske inte sker någon äl denna månad... kan inte allt bara gå smidigt för en gång skull..

• Cina84
    Lala81 skrev 2015-04-13 14:14:20 följande:

Åh jobbigt! Men kroppen kanske bara spelar dig ett spratt så där som den gör ibland. Vänta någon dag till och hoppas på det bästa!

Jo det kan det säkert vara..hoppas hoppas jag får en glad gubbe imorgon!

Förresten, hoppas det går bra för er imorgon :)
  • Cina84
    Lala81 skrev 2015-04-15 12:49:11 följande:

Grattis! Vad skönt!

Det gick bra på äggplocket. Det var lite nervöst när man kom in i rummet och det började kännas som en operationförberedelse med koll på hjärtat och allt. Men det gick bra och smidigt. Kändes lite ibland, men det gick ju fort över. Nu efteråt är det mest som en extra stark mensvärk. Och de fick ut 17 ägg! Det tycker jag känns mycket. Nervös väntan nu på att få ringa och kolla hur det har gått med befruktningen imorgon

Ja det var det! Nu kan jag koppla av i några dagar innan jag börjar noja över om blastisar överlever upptiningen..;)

Jisses vilket äp! det ska nog gå bra för er :).
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-04-15 16:53:22 följande:

Hej tjejer! Här händer det en del. Så kul att du kommit igång med återföring cina84. Är det första fet efter er semester? Jag fick tillbaka min andra blast i måndags. Så nu ruvar jag på fjärde embryot. Känns helt sjukt att det gått så lång tid och fyra försök utan resultat. Vi får hoppas april är en tur månad. Jag fick crinone denna gången för doktorn gjorde ett ul innan återföring och kunde se att mina äggstockar inte hade tillräckligt med "näring" att tillgodose embryot.

Jepps första efter semestern! Så nu jäklar ;).

Det var ju bra att de kollade upp det. Då kan det kanske ha varit det som kan ha spökat för er då? Ja du denna månad SKA va vår :).
  • Cina84
    Lala81 skrev 2015-04-15 12:49:11 följande:

Grattis! Vad skönt!

Det gick bra på äggplocket. Det var lite nervöst när man kom in i rummet och det började kännas som en operationförberedelse med koll på hjärtat och allt. Men det gick bra och smidigt. Kändes lite ibland, men det gick ju fort över. Nu efteråt är det mest som en extra stark mensvärk. Och de fick ut 17 ägg! Det tycker jag känns mycket. Nervös väntan nu på att få ringa och kolla hur det har gått med befruktningen imorgon

Hur gick det? :)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö