Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Vill bara säga tack igen för ert stöd <3
Vill bara säga tack igen för ert stöd <3
Jaha, då har jag varit på vul. Samma sak som förra gången. Endast tre blåsor och sen såg hon någon blåsa som var blodfylld vad nu det innebär. De hittar något nytt skit för varje gång jag är där.
Just nu är jag bara deppig och känner att det aldrig kommer gå.
Ska öka dosen och på nytt vul på fredag.
Vad jag inte kan förstå är ju att förra gången så sa de att de ville ha mig under extra uppsikt och göra vul varannan dag. Nu får de ju ingen chans att höja dosen ytterligare om det hade behövts när jag ska dit på fredag.
Förra gången så sa de att jag skulle tänka på min vikt för om jag gick ner lite så kunde det ge äggstockarna en skjuts. Nu har jag gått ner tre kilo plus att de ökade dosen och provade annat preparat men ändå blir det samma skitresultat. Eftersom jag har pco så skulle jag ha lätt för att bli överstimulerad men inte jag. Nejdå.. Varför inte vara ett undantag..?
Jag kanske inte borde vara så negativ men med tanke på att detta kostar försök och det inte blir något till frysen så känns det sjukt tungt.
Tack! Jag vet. Ibland är det så svårt att skriva ngt bra. Det är ju så komplext det vi håller på med!
Jo visst, får hoppas på att det kommer några till blåsor nu när vi höjer dosen. Dock så fick jag aldrig Menopur utan jag tar Gonal F :(
Min sambo försöker peppa mig men lyckas inte så bra. Det är så dumt när man har läst en massa om såna som får hur bra skörder som helst och en massa till frysen. Samtidigt så läser man om andra i min situation där det lyckats ändå men med allt som går emot en hela tiden så blir man ju så himla pessimistisk!
Tack, det är tur att jag har alla här att ventilera med! Ni som förstår!Haha! Gullig du är, det är ju helt omöjligt att hålla reda på alla andras historia när man har fullt upp med sitt eget!
Jag får ofta gå tillbaks och läsa igenom hur allt ligger till med andra. Man hinner ju glömma!
Haha, jobbigt med julstjärnan.. Hade lika gärna kunnat vara jag! ;)
Hur känner du dig nu?
Kram till alla!
Låter bra det! Är ni annars redo att försöka med ET?
Det värsta är att för varje dåligt besked så blir jag ännu mer bitter för mitt utomkvedshavandeskap. Det som hade tagit sig och allt men sen fastnade.. Nu får man bara genomgå skit efter det. Så typiskt.
(Dessutom så fick jag klamydia som mitt ex gav mig när han var otrogen utan att berätta det så jag gick med klamydia en hel sommar. Det kan med stor risk ha berott på det som jag fick ärr på min äggledare där vårt lilla under fastnade så jag fick operera bort hela äggledaren. Behöver jag säga att jag hatar honom)
Nåväl, nu får vi hoppas på det bästa för alla av oss.
usch vad tiden går långsamt...vill bara få tillbaka mitt ägg NU!
Vad skönt att du kommit igång pusheen! När ska du på UL?
Och när tänker du testa dig Cina? Har du pratat med RMC om dina oregelbundna cykler. Man kan kanske få något för att den ska komma igång...
Jag undrar lite när jag ska få tillbaka mitt ägg. Jag ska på UL den 2 sep för att kontrollera slemhinnan. Men sen, blir det återföring en vecka senare om man antar att äl är runt den 2 sep. För visst är det så att man inte får en naturlig äl när man går på progynontabletter? usch denna väntan...
Allihopa se hit!! Googlade rundor som vanligt och ramlade över ett gammalt forum här om en sorts massage som ska läka ut äggledare och främja flöde i fortplantninssystemet. Googla wurn teqnique. Finns videos där man kan se hur man ska göra.verkar himla fascinerande!
Tack! Det gick bra. Min slemhinna är mottaglig så på måndag får jag tillbaka en eskimå, och jag ber till gudarna att den vill överleva. Jag har ju fått tillbaka 3blastocyter så jag är inte helt övertygad om att deg skulle vara mkt större sannolikhet till graviditet bara för att det är långtidsodlats. Är det fler som har hört att chansen ökar med blastocyter?
Pusheen jag har ett försök kvar! Men båda mina gånger så befruktades äggen men de slutade dela sig efter 48 timmar ! Jag ör såååååå rädd att jag aldrig kommer vidare att jag aldrig få stoppa in ett ägg ! Vet inte hur ovanligt det är att det blir såhär ! De säger ju inget !! Jag är livrädd att jag aldrig kan bli mamma ! Det gör så ont !
Glömde; TUSEN tack allihop här inne för ert stöd!! Betyder supermycket och som jag sagt innan så är det ofantligt skönt att ha er som VET vad man går igenom!!
Så, då har jag varit på nytt vul.. Fortfarande bara tre stora äggblåsor :( Hon såg en massa i bakgrunden som hon tyckte skulle få en chans så ytterligare en doshöjning och vänta och se vad som händer. Nytt vul på tisdag.
Det som var positivt med besöket var att hon tyckte att vi inte skulle göra något äggplock på så få ägg utan avbryta och påbörja ny hormonstimulering. På så vis så har vi fortfarande lika många försök kvar. Det tycker jag var väldigt schysst. Hon tyckte det var mycket beklämmande att regelverket var som det var och om de hade vetat att mitt förra försök med endast tre blåsor skulle kostat oss ett försök så hade det inte genomförts. Nu kan man alltså kringgå det så här istället att man bara gör äggplock om det ser lovande ut. Sen lär de kanske inte kunna göra så hur många gånger som helst antar jag men det är ju en tröst iaf!
Antar att de kommer försöka ha ännu högre startdos på mig tills nästa försök.
Tro jag det.. det är ju inte så lätt för läkarna att pricka rätt dos på tre försök med så ödestigna resultat för den enskilda människan..
Kram på er alla kämpar och ha en riktigt mysig helg!