• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Kajo och Pusheen jag hoppas inte att jag skrev något klumpigt isåfall ber jag om ursäkt. Det jag menade var att jag inte har accepterat det hela fullt ut än, att jag fortfarande förnekar det hela lite. Man lever ju på hoppet in i det sista pch önskar att allt ska lösa sig naturligt.

• Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-10 19:41:09 följande:

Du behöver inte be om ursäkt! Alla känner vi olika och det är ju så himla olika vad man har för bakgrund och var man är mentalt. Jag har ett förflutet med ett utomkvedshavandeskap med en bortopererad äggledare som följd och sen under första försöket med ivf så nämde de att jag har pco för första gången och det var inget jag visste om att jag hade. Nu har jag förstått varför jag aldrig har blivit gravid (mer än en gång då) trots att jag varit väldigt oförsiktig tidvis samt att min sambo och jag har försökt länge utan resultat. Så att vi nu måste köra med ivf känns nästan som en lättnad för mig. Nu kan jag slippa att tänka på varför det inte går. Nu vet jag varför.

Men visst.. Det känns tufft ändå och vissa dagar vill man inte ens tänka på det. Varför skulle vi få det så svårt? Kan väl bara låtsats att allt är normalt ibland..

Kram

Nu sa du något som jag faktiskt inte har tänkt på!! Jag har haft fullt upp att bearbeta att jag/ vi måste genomgå ivf att jag helt missat att se det så! Vi vet ju också vad problemet är och slipper leva i ovissheten (det är bara en fråga om när förhopningsvis), dock var vägen dit lite krokig vilket tog hårt på mig. Jag håller på att bearbeta det hela och jag kommer att ta mig igenom det.

Tack för att du gav mig ett nytt perspektiv på det hela :).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-13 23:13:13 följande:

Se där Cina84.. Vad bra om det jag skrev kan hjälpa dig på något vis..

Inget är som väntans tider eller vad säger ni? ;)

Ibland behöver man se saker ur annan vinkel :).

Hi hi.. Ja tänkt när vi skriver det av en annan anledning :)
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-15 07:01:19 följande:

Ska du Cina84 göra någon hormonbehandling? Börjar så smått dra ihop sig för dig!

Ena gången längtar man efter mensen, nästa gång vill man inte ha den alls.. :)

Japp nu börjar det närma sig :). Jag ska göra ett stimulerat fet så jag ska ta progynon tror jag det stavas och lutinus(istället för crinone) Är dock lite orolig att kroppen ska lura mig igen och att mensen kommer redan nu i helgen..(känns som att jag börjar få lite känningar) Och i och med att jag valde att ha is i magen och inte ringa i veckan så vet jag inte om jag får börja med progynonen om mensen kommer idag el imorgon.. Jag kan tycka att det är lite synd att man inte kan nå de på helgen..

Pusheen: Du skulle köra korta med sprutor väl? Veckan efter om jag minns rätt väl :)

Kajo: ska du också ta lutinus eller du fick crinone?
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-15 08:16:09 följande:

Tycker också att de borde gå att nå på helgerna. Rätt dåligt faktiskt!

Japp; jag ska göra korta protokollet. Ska ta Gonal F denna gången (puregon förra) och hoppas hoppas på att kroppen svarar bättre på det. Blev ju bara tre blåsor och två ägg förr gången. Jag var ju ovanlig som inte svarade så bra på behandlingen mot vad andra normalt sätt gör som har pco. Lätt att bli överstimulerad MEN inte jag tydligen. Varför falla in i normen?

Ja, min mens kan spela på ett par dagar men ligger ca en vecka efter dig får vi hoppas då så din mens inte kommer nu!

Då är gonal f lite starkare då? Då håller vi tummarna för att det blir en bra skörd :). Även om du inte fick så många ägg måste det väl på sätt vis vara skönt att du inte blir överstimulerad så lätt. Har läst lite om det och det verkar vara en riktig påfrestning för kroppen.

Ja hoppas det! Min sambo sa till mig att knipa ;).
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-08-17 07:49:18 följande:

Jag har fått höra att Gonal f ofta hjälper äggstockarna att producera många ägg och att menopur satsar på bättre kvalité. Men jag har inte pratat med någon läkare om detta. Jag har två ägg kvar i frysen, om det inte blir något med dem så vill jag nog prova Menopur, för då har jag fått tillbaka 6 blastocyter på Gonal f och inget resultat, känns som Gonal f inte är min grej isf. Men jag ska inte deppa än, två ägg kvar.

Jag har inte tittat så noga på brevet om min stimulerade behandling. Jag vet iaf att det va något preparat som jag skulle ta två gånger om dagen, morgon och kväll. Vet att jag bara har tagit crinone på morgonen tidigare, sa titta när jag kommer hem. Måste skicka in papper på medkännande av upptining idag! Glömmer det hela tiden. Jag tycker också det är dåligt att man inte kan få tag på någon under helgen. Framför allt är det rätt dåligt att man inte har haft något möte med läkarna efter varje misslyckande för att få prata igenom behandlingen och få lite information om vad dem tänker och tycker, man kanske skulle ändra på något osv.

Jag har lyssnat på ivfpodden, jag rekommenderar den verkligen!

De ska visst ha bytt från crinone till lutinus, det skulle visst vara smidigare med lutinus så vi får se. Känns som pest eller kolera ;). Dock står det crinone på min infolapp men det skulle jag inte bry mig om sa läkaren.

Jag håller med dig om läkartid efter varje misslyckat försök. Det känns som att det är helt upp till en själv om man ska få några svar. Det jag också hade önskat hade varit att de innan start hade informerat om hur kroppen faktiskt kan reagera och verkligen trycka på att det kan ta några gånger ( även om jag borde förstå det..). Det känns nästan som en slump att det blev stimulerat för mig då jag själv undrade om varför min cykel blivit längre 2ggr och då ansåg de att det var bäst att göra Stim. Hade jag inte gjort det hade jag inte skullat göra något stim. utan fortsatt med ostim.

Ringde förresten dit idag för jag blev lite fundersam kring hur man gör om man får mensen utanför deras telefontid, i och med att man ska börja med pillerna samma dag. Då var det bara att ringa dit och pratade med de någon dag innan för att höra att det var ok samt ringa dagen efter man startat

För att bekräfta det hela. Bara lite info om du inte redan visste det :). Så när mensen kommer är det bara för mig att sätta igång vilket känns skönt att veta. Så nu

Ska bara mensen göra det med...men jag känner att den inte är långt borta :o.
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-08-17 19:49:15 följande:

Sen är det så olika hur man svarar på mediciner. Vissa får väldigt bra resultat på ett läkemedel medan andra får ett sämre resultat. Jag ska inte skriva att Menopur är bättre än gonal f, det kommer säkert passa dig, pusheen, perfekt!! Vi håller alla tummar vi har. Det är vår höst nu! :)

Jag tror min mens är på väg redan, fick blod när jag torkade mig idag, sen inget mer. Men har lite mensvärk. Så förmodligen är det mens, eller en sen mellanblödning. Jag är på dag 23, så ganska tidig mens. Jag får nog ringa till RMC imorgon och höra vad det är som gäller. Cyklade lite panikartat till brevlådan när jag kom hem iaf så medgivandet kommer fram innan det är dags för upptining. Nu känns det som det drar igång för alla igen! Det är spännande :) 

Hi hi nu ficl jag en bild av en cyklist som schvishade fram på gatan ;).

Ja nu är det gå g igen och vi är laddade eller hur! :)
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-08-19 07:35:57 följande:

Jag hämtade ut tabletter (progynon) och crinone igår. Tabletterna ser ut som p-piller. Jag pratade med rmc igår om crinone, och anledningen till att jag ska ha det är för det blev utskrivet i juni. Nu har dem bytt till lutinus. Men det fanns ingen större skillnad, och ingen skillnad på resultat. När jag kom hem tittade jag på beskrivningen för hur jag ska ta dessa med. Och vad det gäller tabletterna är instruktionen "3 till kvällen" vad innebär det? 3 tabletter under dagen fram till kvällen eller 3 samtidigt på kvällen? Jag får ringa igen. Vad tror ni?

Ja precis ingen skillnad i effektivitet bara smidigare eller ja, drt skulle kladda mindre. Tyckte i och för sig inte att crinonen kladdade då mycket för mig. Dock så ska man ta den 3gånger vilket känns lite jobbigt då jag kommer få göra det på jobbet men men.

3st på kvällen är det som gäller. Men du kan alltid dubbelkolla när du bekräftar starten. Har det satt igång mer?
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-08-19 16:59:38 följande:

Nä, ingen ordentlig mens bara bruna flytningar. Segt, nu vill jag bara komma igång. Har du börjat? Vilken dag är du på?

Det är lite segt här med. Har haft mensvärk i mågra dagar och det har kommit liite rosa och sen bruna flytningar. Var helt säker på att det skulle satt igång nu.. Är på dag 30 nu oc nör min cykel var normal fick jag mens dag 30-33. I och med att förra cykel blev normal så tänker jag mig att denna också blir det.. Men man vet aldrig.
  • Cina84

Kajo har det ökat på något? Pusheen börjar det kännas att drt ör på g? det lilla rosa som kom för mig är som putsväck men mensvärken består.. nu känner jag som fu skrev häromdagen Pusheen nu önskar ja att mensen kommer.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö