Kajo skrev 2015-08-17 07:49:18 följande:
Jag har fått höra att Gonal f ofta hjälper äggstockarna att producera många ägg och att menopur satsar på bättre kvalité. Men jag har inte pratat med någon läkare om detta. Jag har två ägg kvar i frysen, om det inte blir något med dem så vill jag nog prova Menopur, för då har jag fått tillbaka 6 blastocyter på Gonal f och inget resultat, känns som Gonal f inte är min grej isf. Men jag ska inte deppa än, två ägg kvar.
Jag har inte tittat så noga på brevet om min stimulerade behandling. Jag vet iaf att det va något preparat som jag skulle ta två gånger om dagen, morgon och kväll. Vet att jag bara har tagit crinone på morgonen tidigare, sa titta när jag kommer hem. Måste skicka in papper på medkännande av upptining idag! Glömmer det hela tiden. Jag tycker också det är dåligt att man inte kan få tag på någon under helgen. Framför allt är det rätt dåligt att man inte har haft något möte med läkarna efter varje misslyckande för att få prata igenom behandlingen och få lite information om vad dem tänker och tycker, man kanske skulle ändra på något osv.
Jag har lyssnat på ivfpodden, jag rekommenderar den verkligen!
De ska visst ha bytt från crinone till lutinus, det skulle visst vara smidigare med lutinus så vi får se. Känns som pest eller kolera ;). Dock står det crinone på min infolapp men det skulle jag inte bry mig om sa läkaren.
Jag håller med dig om läkartid efter varje misslyckat försök. Det känns som att det är helt upp till en själv om man ska få några svar. Det jag också hade önskat hade varit att de innan start hade informerat om hur kroppen faktiskt kan reagera och verkligen trycka på att det kan ta några gånger ( även om jag borde förstå det..). Det känns nästan som en slump att det blev stimulerat för mig då jag själv undrade om varför min cykel blivit längre 2ggr och då ansåg de att det var bäst att göra Stim. Hade jag inte gjort det hade jag inte skullat göra något stim. utan fortsatt med ostim.
Ringde förresten dit idag för jag blev lite fundersam kring hur man gör om man får mensen utanför deras telefontid, i och med att man ska börja med pillerna samma dag. Då var det bara att ringa dit och pratade med de någon dag innan för att höra att det var ok samt ringa dagen efter man startat
För att bekräfta det hela. Bara lite info om du inte redan visste det :). Så när mensen kommer är det bara för mig att sätta igång vilket känns skönt att veta. Så nu
Ska bara mensen göra det med...men jag känner att den inte är långt borta :o.