• Cicek

Vilken nappflaska rekommenderar ni för nyfödda? Så många att välja mellan!

Jag kommer inte kunna amma min son när han kommer så jag sitter och funderar på vilken nappflaska vi borde köpa.. Vilken rekommenderar ni? Jag tycker Avent och MAM First Bottle verkar bra. Dr Brown ser sjukt komplicerat ut att tvätta, och vi vill gärna ha en flaska som inte är så smal för vi tyckte det var jobbigt när äldsta sonen var liten.. Tar gärna emot tips :)

• Svar på tråden Vilken nappflaska rekommenderar ni för nyfödda? Så många att välja mellan!
  • piggelina1978

Dr Brown är toppen! Jag har haft dem till båda mina barn. Det finns speciella lock man kan köpa till så slipper man eventuellt spill när man ska skaka.

• Nouell

Dr. Brown! Helt klart bäst för små bebis magar, lite krångligare att diska men det är det värt!
    När min minsta blev några månader bytte vi till tommee tippee. Funkade väldigt bra när han vart lite större.

• gryning2
    Pyrro_b skrev 2012-02-18 18:29:17 följande:
    Fast SÅÅ himla noga var då inte alltid vi när vi diska den......funka bra med diskmaskinen tycker jag! Tror närstan aldrig vi använt nån specialborste till den och våra barn har då aldrig blivit sjuka! Sen går inte Dr Browns att jämföra med andra flaskor om man vill åt effekten med den....för dom sväljer verkligen mindra luft med den....sen är det inte alla som behöver det:)
    För oss samlades det "gegg" i det smala lilla röret om man inte hade specialborsten. Men det kanske beror på vilken välling eller ersättning barnet äter, jag vet inte.
    Mamma till H född 071017 och E född 110708
  • karet

Mam. First bottle heter den väl numer. (Hette Ultivent ett tag och anti-colic ett tag, om jag inte minns fel)

• Pyrro_b

Om man inte testat nått annat så är det väl klart att den är bäst-;

Svar på tråden Vilken nappflaska rekommenderar ni för nyfödda? Så många att välja mellan!