• Cicek

Vilken nappflaska rekommenderar ni för nyfödda? Så många att välja mellan!

Jag kommer inte kunna amma min son när han kommer så jag sitter och funderar på vilken nappflaska vi borde köpa.. Vilken rekommenderar ni? Jag tycker Avent och MAM First Bottle verkar bra. Dr Brown ser sjukt komplicerat ut att tvätta, och vi vill gärna ha en flaska som inte är så smal för vi tyckte det var jobbigt när äldsta sonen var liten.. Tar gärna emot tips :)

• Svar på tråden Vilken nappflaska rekommenderar ni för nyfödda? Så många att välja mellan!
  • MammaTillEnPrins

Dr Brown hade vi, enda nackdelen va att man inte kan skaka den. Vilket är en stor nackdel, för att blanda ersättningen fick vi använda en annan flaska.

• Bullen i ugnen

Våra Avent-flaskor började läcka. Kul när hälften kommer utanför... Så nu kör vi på Tommee Tippee istället. mycket bättre.

• jhk88

Jag tycker att MAM:s nappflaskor är fantastiska=)

• Pyrro_b

"]Dr Brown hade vi, enda nackdelen va att man inte kan skaka den. Vilket är en stor nackdel, för att blanda ersättningen fick vi använda en annan flaska" Varför kan man inte skaka den?? Har skakat den varje kväll och natt i 5 år!

• gryning2

Vi hade Dr Brown till stora pojken när han var liten men jag hatar att diska den. Till lilla har vi haft MAM som ju är superenkel att diska utan några "specialredskap" som man måste ha till Dr Brown. Väldigt irriterande om man var borta nånstans med en Dr Brown flaska och hade glömt den lilla specialborsten till ventilen, då går den inte att diska ordentligt. MAM är bara att skruva isär. Jag diskar allt utom gummipackningen och nappen i maskin också.

Mamma till H född 071017 och E född 110708
  • Pyrro_b

Fast SÅÅ himla noga var då inte alltid vi när vi diska den......funka bra med diskmaskinen tycker jag! Tror närstan aldrig vi använt nån specialborste till den och våra barn har då aldrig blivit sjuka! Sen går inte Dr Browns att jämföra med andra flaskor om man vill åt effekten med den....för dom sväljer verkligen mindra luft med den....sen är det inte alla som behöver det:)

• MammaTillEnPrins
    Pyrro_b skrev 2012-02-18 17:42:32 följande:
    "]Dr Brown hade vi, enda nackdelen va att man inte kan skaka den. Vilket är en stor nackdel, för att blanda ersättningen fick vi använda en annan flaska" Varför kan man inte skaka den?? Har skakat den varje kväll och natt i 5 år!

Den läcker! Vi trodde att vi gjorde fel på nåt sätt, men när vi läste på stod det i instruktionen att man inte kunde skaka. Man skulle röra med sked, men vi tyckte inte att det blandade så bra.
  • Pyrro_b

ok, aldrig haft det problemet?? VI håller för nappdelen med tummen och pekfingret och skakar som idioter och det har aldrig läkt!!:) Som sagt skakat kanske uppskattningesvis 7500 ggr så vi borde ju ha upptäckt om det läkt-;

• MammaTillEnPrins

Va konstigt! Det va mellan flaskan och ringen man skruvar på som det läckte. Våra köpte vi förra året, kan det va olika versioner?

• Pyrro_b

vi köpte våra första för ca 5 år sen......vi har den stora flaskan som heter Wide-neck

Svar på tråden Vilken nappflaska rekommenderar ni för nyfödda? Så många att välja mellan!