Inlägg från: gryning2 |Visa alla inlägg
  • gryning2

Vilken nappflaska rekommenderar ni för nyfödda? Så många att välja mellan!

Vi hade Dr Brown till stora pojken när han var liten men jag hatar att diska den. Till lilla har vi haft MAM som ju är superenkel att diska utan några "specialredskap" som man måste ha till Dr Brown. Väldigt irriterande om man var borta nånstans med en Dr Brown flaska och hade glömt den lilla specialborsten till ventilen, då går den inte att diska ordentligt. MAM är bara att skruva isär. Jag diskar allt utom gummipackningen och nappen i maskin också.

Mamma till H född 071017 och E född 110708
  • gryning2
    Pyrro_b skrev 2012-02-18 18:29:17 följande:
    Fast SÅÅ himla noga var då inte alltid vi när vi diska den......funka bra med diskmaskinen tycker jag! Tror närstan aldrig vi använt nån specialborste till den och våra barn har då aldrig blivit sjuka! Sen går inte Dr Browns att jämföra med andra flaskor om man vill åt effekten med den....för dom sväljer verkligen mindra luft med den....sen är det inte alla som behöver det:)
    För oss samlades det "gegg" i det smala lilla röret om man inte hade specialborsten. Men det kanske beror på vilken välling eller ersättning barnet äter, jag vet inte.
    Mamma till H född 071017 och E född 110708
Svar på tråden Vilken nappflaska rekommenderar ni för nyfödda? Så många att välja mellan!