• Pyrro_b

Vilken nappflaska rekommenderar ni för nyfödda? Så många att välja mellan!

Dr Browns Wide neck helt klart....som sagt rengöringen går på rutin. Vi började med det för att vår dotter hade kolik, min syster hade blivit rekomenderad dom till sina öronbarn också. När barnen har blivit äldre har vi fortsatt med samma flaskor men skippat röret som går ner i flaskan (ja jag vet att den speciella funktionen försvinner då, men domm har inte varit i behov av det då dom blivit äldre) Dock så ammade jag mina barn så det var först kring 4-6 månader som dom började med flaska. Vi har haft 2 flaskor och klarat oss finfint med det, diskar oftast i diskmaskin men det går ju kanske inte om dom ska äta dygnet runt ur den förståss:)

• Pyrro_b

"]Dr Brown hade vi, enda nackdelen va att man inte kan skaka den. Vilket är en stor nackdel, för att blanda ersättningen fick vi använda en annan flaska" Varför kan man inte skaka den?? Har skakat den varje kväll och natt i 5 år!

• Pyrro_b

Fast SÅÅ himla noga var då inte alltid vi när vi diska den......funka bra med diskmaskinen tycker jag! Tror närstan aldrig vi använt nån specialborste till den och våra barn har då aldrig blivit sjuka! Sen går inte Dr Browns att jämföra med andra flaskor om man vill åt effekten med den....för dom sväljer verkligen mindra luft med den....sen är det inte alla som behöver det:)

• Pyrro_b

ok, aldrig haft det problemet?? VI håller för nappdelen med tummen och pekfingret och skakar som idioter och det har aldrig läkt!!:) Som sagt skakat kanske uppskattningesvis 7500 ggr så vi borde ju ha upptäckt om det läkt-;

• Pyrro_b

vi köpte våra första för ca 5 år sen......vi har den stora flaskan som heter Wide-neck

• Pyrro_b

Om man inte testat nått annat så är det väl klart att den är bäst-;

• Pyrro_b

Vad som är bäst beror ju igentligen vad man menar med bäst...är det nappens utformning, är det hur lätt den är att diska, är det priset, tillgängligheten? Har man ett barn som sväljer luft och vill minska det så anser jag att det inte finns något alternativ till Dr Browns.......vill man inte åt den effekten så kan säkert någon annan vara bättre som kanske är lättare att diska eller billigare...

Svar på tråden Vilken nappflaska rekommenderar ni för nyfödda? Så många att välja mellan!