• Kvitter

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Netz: det är för att kolla så att man inte fått graviditetsdiabetes. I vissa landsting testar dom bara sådana som ligger i riskzonen men här testas alla.

Man får komma dit på morgonen på fastande mage och dricka värsta söta och sliskigaste vätskan jag smakat och två timmar senare tar dom ett blodprov. Jättedrygt att sitta och vänta så länge!

Men det fick bra. Ingen diabetes!

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Kvitter

Här kommer min mage! Vecka 26+0 idag! Gud vad jag längtar till oktober!

Fler som måste kissa tokofta? Jag får nog springa nästan en gång i halvtimmen! Riktigt drygt på jobbet! Dricker i och för sig mycket också men kan det vara normalt!?
  • Kvitter

Åh en magbild till. Kul! Jättefin Netz. Ja man kan skullr kunna tro vi ligger lika i veckor skönt, då kanske jag ibte behöver känna mig så stor och klumpig!

Det där med kondisen kan jag hålla med om. Den blir som bortblåst på mig nör jag blir gravid. Likadant förra gången. Blir helt andfådd efter en fem minuters promenad till dagis!

En sak som jag minns jätteväl efter förra förlossningen var att helt plötsligt kunde jag gå i rask takt igen utan att bli helt död! Kommet ihåg att det kändes som en befrielser!

• Kvitter

Susanba: amningskudde fördtod jag aldrig vutsen med förra gången. Jag använde en vanlig kudde ibland. Funkade utmärkt!

Ja detta vagnbesvär! Lika jobbigt nu fast att vi redan har en. Problemet här är ju att dottern älskar sin vagn och sover middag i den varje dag. Även på dagis. Så jag vet inte hur hon reagerar om vi helt plötsligt behöver den vagnen till syskonet?! Och jag kan ju inte gärna lämna den på dagis om lillan behöver den. Hade gärna sluppit syskonvagn. Och det känns ändå som om en syskonvagn inte löser dagisproblemet! Och jag kan ju inte köra två vagnar till och från dagis för att kunna lämna kvar den ena och köra hem bebisen i den andra.. Rörigt, jag vet! Måste komma på hur jag ska fixa dagishämtning/lämning.

• Kvitter

67 dagar kvar nu! Herregud vad snabbt det går. Har än så länge inte köpt ett enda bebisplagg. Mest för att jag inte vet könet och jag tycker det finns dåligt med kul könsneutrala kläder i butikerna. Däremot har vi fixat babyskydd. Hittade en så gott som ny bilstol på blocket för 500 kr. Köpt förra året och använd i knappt sex månader. Vilket klipp! Har även fyndet en babybjörn babysitter. Var inte alls nöjd med den babysittern vi hade till dottern så det fick bli en ny. Åh en ny mobil att ha ovnför spjälsängen har det visst blivit också. Annars har vi nog allt annat som behövs sedan dottern föddes. Verkar vara många som dras med olika krämpor! Usch! Stackare! Själv har jag klarat mig hyfsat. Ont och trött i kroppen efter en dag på jobbet men det kommer man väl aldrig undan och grym halsbränna med den håller jag borta med tabletter. Ständiga sammandragningar men jag antar att det är för att jag har ett stående/gående jobb.

• Kvitter

Susanba BF  15 okt Jmelb BF 11 okt Pölsan BF 18 okt Netz BF 11   Nov Kvitter BF 9 Okt

• Kvitter

Haha jaha, nu blev ju listan jättekonstig men det beror på att jag bara har ipaden. Fattar ju inte radbyte...

• Kvitter

Susanba: vilken vecka gjorde du senaste UL? Jag gjorde vecka 32+1 och bebis beräknades väga 2100g! Lite över kurvan alltså. Hoppas den inte ökar alltför mycket nu på slutet!

• Kvitter

Jmelb: jag har hört att vattengympa är jätte bra ifall man börjar samla på sig vatten i kroppen! Det ska visst motverka det.

• Kvitter

Är det någon som fått nån bekräftelse från FK angående moderskapsintyget och det man skickade in. Har inte alls koll på min sgi då jag bara jobbat som timanställd + kortare vik. sedan förra mammaledigheten. Kommer inte ihåg hur det var sist. Om man fick hem papper på hur myvket ersättning man har rätt till!

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?