• Kvitter

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Jmelb: åh din bild var ju jättefin med! Grattis till lyckat ultraljud. Gjordes vul eller ul på dig? På mig gjordes vul men i min förra graviditet när jag gjorde vul i v 12+0 gjorde dom ul.

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Kvitter
    Caspianne skrev 2012-04-05 08:22:49 följande:
    ÅH! Grattis till lyckade VUL/UL Jmelb och Kvitter! Härliga bilder!
    Vad fick ni för sannolikhet på KUB:en?
    Vi gjorde inte kub. Nöjde oss med ett vanligt ultraljud!
    Jmelb skrev 2012-04-04 22:39:17 följande:
    Jag fick göra UL. Sa de varför de gjorde VUL istället för UL? Nu längtar jag till v. 20 då vi ska ses igen.
    Nej, det verkade bara självklart. Men när hon gjorde det så sa hon att fostret nästan var för stort för att se via vul.

Tack Pölsan! Ja det var verkligen en liten människa som låg därinne och snurrade runt och rörde på armar och ben! Overkligt att den ligger därinne och rör sig utan att jag märker det!
  • Kvitter

Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10 
    KVITTER, 31år, VUL  24/2 RUL 10/5  BF  9/10 (andra barnet) 
    Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF  10/10 
    Caspianne, 39 år: ÄD ÄP 23/1 TD 10/2 VUL 1/3, KUB 9/4 BF 14/10 
    Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3 
    Anaya, 30 år, ÄP 24/1, ET 26/1, TD 13/2, VUL 5/3, BF 15/10
    Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2  VUL 6/3, RUL 15/5 BF 18/10
    längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3, BF 1/11
    Idamarie, 32år ÄP 3/2 ET 5/2 VUL 27/3 BF 25/10

Nu ligger mitt rul-datum också på listan! Det är faktiskt inte så långt kvar. En månad bara! Tycker veckorna går ganska fort nu. Går in i vecka 15 imorgon! Herregud. Känns ju som igår vi gjorde ÄP!

Min dotter slog upp ögonen i morse, vände sig mot mig direkt och sa: -mamma, är bebisen färdig nu??
    Haha, vi har ju pratat lite med henne om att mamma har bebis i magen. Kanske dumt redan för det blir ju en lång väntan. Men jag vet inte om hon riktigt har någon uppfattning om tiden egentligen eller på vad vi väntar på. Hon fattar nog inte riktigt vad som ska komma.

För övrigt sjukt trött fortfarande och illamående vissa dagar. Kanske en dag i veckan bara. Och supersvullen ena dagen och inte det minsta svullen dagen efter. Märkligt!
    Men nu kan jag känna den hårda kulan på magen på morgnarna när jag ligger i sängen. Innan jag varit och kissat. Så fort jag varit på toa så sjunker livmoderna ner igen!

• Kvitter

Kör ofta på mammabyxor nu. Mina jeans går att knäppa på morgonen men efter halva dagen så har magen svullnat upp för mycket för att det ska vara skönt! Men lite fånigt känns det att ha mammabyxor redan. Men jag kör med nervikt mudd än så länge! Behöver ett helt gäng med nya längre och vidare tröjor har jag märkt! Får bli att inhandla det snart!

• Kvitter

Haha..ja det ser allt lite konstigt ut! Vad drygt att du mår så dåligt. Och bu för knäppa läkare som inte fattar att man kan må dåligt i första trimestern också! Mn det var kul att hör av dej! Och var skönt att ni är nöjda med ert kub-resultat! Är jag den enda här som inte gjort kub?

• Kvitter

Bellan: lycka till imorgon! ska tänka på dig och hålla tummarna!

• Kvitter

Idamari: grattis till huset! Det är härligt med egen trädgård, särskilt när man har barn! Susan, grattis! Och skönt att ha en sak mindre att fokusera på! jmelb, här gör man ul både i vecka 30 och 35 när man gjort Ivf. Kan med tycka att det är lite väl mycket men jag tar glatt emot! Sist fick vi se dottern i 3D på dom senare ultraljuden. Och det var kul! Jag har börjat känna fladder i magen! Lika häftigt denna gången! När jag tryckte med handen mot kulan på magen igår kunde jag till och med känna hur det rörde sig är under! (ber om ursäkt direkt för att iPad:en inte fattar radbyte! Det blir drygt att läsa när allt är ihop tryckt)

• Kvitter

vecka 16 här och nu kan jag inte längre dölja bebismagen!

Rikolin: Så härligt att se dig hitta tillbaks till tråden!

Måste fråga er en sak. Jag var på tjejmiddag i helgen och värdinnan hade varit vänlig nog och tänkt på mig och köpt dricka från den alkoholfria hyllan på systembolaget. Men jag kollade på flaskan och den innehöll 0,3%. Det är ju pyttelite men jag blev jättevelig ifall man skulle våga dricka. Jag avstod efter lite överläggande med dom andra tjejerna. Vad skulle ni gjort?

• Kvitter

Då kan jag dricka det i fortsättningen med gott samvete! Så bra! Tack tjejer!

Idag har jag grym mensvärk. Eller mer som det spänner och drar i ljumskarna/magen. Hoppas det bara är växtvärk.

• Kvitter

Rul om en vecka nu!! Ska verkligen bli skönt att se så allt står rätt till. Ena dagen känner jag mig jättegravid och nästa dag känns det som om jag måste inbillat mig. Men jag tycker att livmodern växer så det borde ju leva någon där inne! Känner ibland fladdrande i magen som nog är den lille där inne. Men än så länge så svagt så det kan ju lika gärna vara nått annat! Måste denna veckan gå snabbt!

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?