• Kvitter

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Förresten är det nån som varit på inskrivning på MVC ännu? Jag ska på hälsosamtal nästa vecka och sen inskrivning veckan därpå!

Har ni funderar på KUB/ NUPP test? Vi gjorde inte det sist men blir man inte erbjuden det när man är över 30? Eller är det 35?

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Kvitter

Ojoj, vad många tvillingar det kommer bli här! Vad spännande!! Vi fick ju bara ett tillbaks denna gången. Och jag hade nog funderat både en och två gånger om vi blivit erbjudna två embryo. (eftersom vi redan har en liten tjej och och för oss är två barn lagom!)
    Däremot fick vi två insatta förra gången. Ett ganska bra och ett sämre. Men det var var bara det ena som tog sig.
    Men jag minns spänningen innan vul!

Härligt med lyckat vul Jmelb!

• Kvitter

Curlyred: Grattis till plusset! Ert lilla mirakel!

Här njuter jag inte det minsta av graviditeten för tillfället! Illamående till tusen, kräks och igår mådde jag så illa att jag svimmade på toa! Tröttheten är förlamande och jag känner jag jag inte räcker till här hemma till vår dotter. Orkar inte leka och ha tålamod hela tiden när man är trött och mår illa.
    Så fort jag går utanför dörren får jag så sjukt ont i brösten. Samma  sak förra graviditeten. Nu får jag svepa en fleece halsduk runt brösten under jacka! Det hjälper lite i allafall!

Självklart är jag också överlycklig över att vara gravid och känner att jag kanske inte har rätt att klaga egentligen. Men jag vill bara att det ska ha gått en sådär 15 veckor så man börjar må lite bättre igen.

• Kvitter

Lowa: håll ut! Än finns hoppet! Jag håller tummarna för er! Men förstår din besvikelse. Och två veckor är låång tid att gå i ovisshet!!

Jag har hälsosamtal på tisdag! Mitt illamående är som bortblåst sen två dagar tillbaks... Överlycklig samridigt som jag såklart nojjar mig över det!!

Ja det var värt vad mediciner ni knaprar här i tråden! men tur det finns! Här tar jag endast folsyran!

• Kvitter

Pölsan: åh vad härligt med semester! Du behöver inte oroa dig för flyget. Det är ingen fara. Jag flög till msllis i v 16 förra graviditeten och BM lovade att det var helt riskfritt!!

• Kvitter

9+4 idag och jag fick sätta gummiband i jeansknappen imorse.. Jisses. Hur ska detta sluta. Man har ju hört att magen blir större fortare andra gången men jag måste säga att det känns lite dumt att vilja dra på sig mammabyxor i vecka 10. Ska försöka hålla ut till vecka 12 iallafall...

Denna veckan ska jag på inskrivning. Förra gången fick vi ul i vecka 12 också jag hoppas verkligen att vi får det denna gången. Annars bokar jag in ett privat någonstans!

• Kvitter

Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10 
     KVITTER, 31år, ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10 (andra barnet)
    Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF ca 11/10 
    Caspianne, 39 år: ÄD ÄP 23/1 TD 10/2 VUL 1/3 BF 14/10 
    Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3 
    Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2  VUL 6/3, BF 18/10
    Curly - 37 år: missfall efter 2IVF och 4 FET den 15 Jan. ÄL 29 jan. VUL 5/3. BF ca 20/10-2012
    Fru xx, 36 år, ÄD/ÄP 3/2, ET 6/2, + 18/2, VUL 12/3, BF ca 25/10     
     längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3
    Idamarie, 32år ÄP 3/2 ET 5/2 VUL 27/3 BF 25/10

Plockade fram listan så den hänger med...
    Ser att det är vul för Längtar74  och Fru xx i veckan. Lycka till!!

• Kvitter

www.babyvarlden.se/Verktyg/Forlossningsutraknare/

om ni inte redan hittat denna sidan kan jag rekommendera den.  Den räknar inte bara ut BF-datumet utan även lite andra "viktiga" datum som tex när fostret börjar kissa, svälja, när du kan tänkas börja känna sparkar mm

Lite kul!

• Kvitter

Fru xx: grattis till ett pickande litet hjärta!! Förstår att du funderar på det där med storleken och veckan. Det hade jag också gjort. Har tyvärr inga kloka ord att ge dig bara att du ska glädjas åt hjärtat. Och att det kanske var svårt att mäta. Måste vara lätt att mäta fel på en eller ett par millimeter när det är så litet! Du fick ingen ny vul-tid eftersom det inte riktigt stämde med veckan? Gjorde du vul på ivf-kliniken?

• Kvitter

curly: Åh vad jobbigt! Håller alla tummar för att det ska gå bra!! Kramar!

Rikkolin, ja det var evigheter sedan vi hörde av dig. Jobba inte för hårt! Hoppas allt är bra!

Själv är jag inne i en liten oros svacka! Känner mig inte överdrivet gravid längre. Vill ha ett vul. Imorgon har vi inskrivning men jag tror inte vi får göra nått vul. Kanske om jag tjatar!

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?