• längtar74

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Hej tjejer! KUB idag - gick jättebra (1/2500), och helt underbart fantastiskt att se den lilla räkan. Jag grät mest hela tiden. Väldigt mkt sprattel så det tog en evighet att få fram en bra bild för dem att mäta vätskespalten. Men jag hade kunnat ligga där hela dagen o titta på alla frivolter o kullerbyttor. Det är någon som lever o växer i min mage!

Fick också veta att min livmoder står upp (??) vilket tydligen kan göra det svårare att bli gravid. Och det kan man ju skriva under på. Fattar bara inte varför det har uppmärksammats tidigare?
    Tackar också BM som inte hade riktig koll på rutinerna. ÄD- patienter får i normala fall inte göra KUB eft donatorns ägg ofta är så unga, så risken beräknades på mitt blodprov, donatorns ålder o vätskespalten.

Stora kramar från glädjebubblan

• längtar74

Susan, tack
    Många kryapådigkramar till dig. Jag tycker faktiskt att det är på tiden att ditt illamående släpper nu! Man får väl trösta dig med att fostret ser till att få den näring det behöver av det lilla du får i dig. Men du behöver också något!

Jag är i 12+6 nu o mår prima. Lite illamående fortfarande på em/kväll, men ett par fullkornsskorpor i väskan gör susen på vägen hem från jobbet...Fortf mer sugen på mat än godis o efterrätter. Har också lättare att äta veg o fisk än kött, men d beror nog också på att köttet måste vara genomstekt, vilket känns sådär inspirerande...Är grymt sugen på pizza emellanåt!

I den allmänna euforin idag så berättade jag för ett par av de närmsta kollegorna att jag är gravid. Kändes hur stort som helst! Har ni berättat, el är era magar så stora att folk frågar...?

• längtar74

Susan - förstår att det känns lite surt att bli sjukskriven, men jag tycker att det låter jättebra! Eftersom du haft det rätt så jobbigt m illamående, jobb mm så är nog vila precis vad du behöver. Ha det nu riktigt skönt! Håller alla tummar för att foglossningen inte håller i sig.

• längtar74

Hej tjejer,
    Nej, verkar vara lite stiltje just nu i tråden.
    Netz - äntligen UL, förstår att du längtar! Det är ju så härligt att få se lite liv.

Pölsan - grattis t lägenheten!

Jag tycker att d känns som en evighet till RUL i v18. Jag har precis slutat m hormontillskott (inget mer pillerknaprande el vaggisinpetande - hurra!) o är nojig över att räkan inte fortsätter växa. Känner av något som måste vara växtvärk (emellanåt molande, ibland mer stickande känsla), så jag försöker tänka att det är bra.
    I övrigt mår jag prima. Vansinnigt hungrig en del dagar, o får nu gå upp o kissa på nätterna. Längtar efter en mage som syns på riktigt

Kramar till er alla.

• längtar74

Godmorgon!

Pölsan - 14+2 idag
    Caspianne - ja, så himla skönt att lägga bort alla medicinförpackningar. Skåpet i tvättrummet är överfullt av minnen från den här resan; två stora gula hinkar från Apoteket m sprutor o en trave m rester från våra misslyckade ivf. Åh, vad det ska bli skönt att rensa bort allt.

Jag har berättat för de närmsta kollegorna på jobbet, o tycker att det är fantastiskt. Som att ge sig själv en julklapp Och man möts av idel stora leenden o tårar i ögonen.
    Min chef har vetat om vår situation sedan dag ett. För snart tre år sedan kom jag t jobbet lite sent efter att ha fått besked om att mina äggstockar slutat fungera i förtid o att vi antagligen inte skulle kunna få genetiskt egna barn. Jag var så knäckt att jag inte kunde hålla masken, o det har varit skönt att ha hennes stöd under den här tiden.

Nej, nu måste jag stiga upp. Trädgårdsarbete väntar... Ha en härlig lördag!

• längtar74

Åh, vad härligt att d gick bra, kvitter! Grattis !

Min mage är än så länge i princip obefintlig så jag har tyvärr inget att visa. Vi har tagit en bild, men det syns ingenting. Det känns däremot på jeansen:)

Har så mycket på jobbet nu o har nojat över barnet pga stressen så idag var jag på extrakoll hos BM o fick lyssna på hjärtljud. Fantastiskt vad det slår! Runt 135 i puls. Det är någon som lever därinne!

• längtar74

Susan, vad trist att foglossningen inte ger med sig. Men som du säger, iaf rätt period att vara hemma!

Idamarie - fy vad tråkigt m bänkskivan! 4cm är ju sjukt irriterande. Slarvigt av den som hjälpt till m planeringen. Funkar inte de måttbeställda på ikea heller? Jag hade för mig att de går att få i princip i vilken storlek/form man vill?

Kramar till er alla.

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?