30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Bellan
Bellan
Men allvarligt talat - hur svårt kan det vara att skriva något från appen? Är det bara jag som har fått de här tramsiga problemen med den? Tror att jag får avinstallera den och installera på nytt...
Så HÄR skulle jag skriva
Bellan & Netz - välkomna ni också!
Bellan - jag hade också blödningar, men vid första VUL så kunde de inte se något fel, så det behöver inte betyda det allra värsta (även om det räcker med en droppe blod för att man ska bli orolig). Det KAN ju också vara så att en av de två har slutat utvecklas - jag tror att det var så för min del, eftersom vi satte tillbaks två och bara en hittades vid VUL. Hoppas nu att tiden går riktigt fort till den 18e!
Pölsan - välkommen hem från semestern!
Hälsorapport från mig: illamående bara på em/kväll, inte så att jag kräks utan snarare en allmän olustkänsla i hela kroppen. Nytt VUL på MVC på fredag, och om allt ser bra ut då så ska jag försöka våga träna lite. Sedan ett par veckor tillbaks så är jag fullkomligt osugen på godis, socker - allt som är sötat. I vanliga fall älskar jag marsipan o choklad, men det skulle jag inte komma på tanken att köpa nu. Knäckebrödsmackor med makrill på däremot, det är hur gott som helst. Kombinationen av ingen träning på mååånga veckor och ett ännu större behov än vanligt av att äta nyttiga grejer gör väl i alla fall att jag ligger på plus minus noll. Knäppt
Fick besked av kliniken i Spanien om att jag ska fortsätta med progynon o progesteron ända fram till 1/5, vilket blir ungefär v14. Betydligt längre än jag trodde, men det kanske är som en extra säkerhet pga de små blödningarna? Nu har de iaf hållit sig borta, så jag börjar tro att det här kanske kommer att ordna sig!
Hej tjejer,
japp, då var jag också inskriven och klar. Jag hade tårarna i ögonen mest hela tiden - kändes så overkligt lyckligt att få sitta i en stol hos en barnmorska och prata om MIN graviditet Ja, ni fattar ju hur magiskt det känns...
Här kombinerades hälsosamtal med blodprov och allt övrigt, så det blev ett längre besök än jag räknat med. I morgon är det VUL, och fortfarande nojig över att något har hänt med knoppen (mannens namn på pyret;) och hoppas så att jag ska få fortsätta vara glad länge till. Hu, man är verkligen inte bortskämd med goda nyheter.
Bad också om remiss till KUB. Jag tycker att det känns självklart att ta det första steget. Hur vi ska hantera informationen vi får, det tror jag att vi tar då.
Caspianne - jag tycker också att det känns jättelänge med medicineringen. Men jag gör väl precis som de ordinerat. Jag ska maila dem och fråga varför, bara så att det inte blivit något fel.
Tack för boktips! Om man gillar yoga så kan jag vidarebefordra tips om Yoga för gravida. Fick låna den av en kompis som tyckte att den var superbra. Har inte vågat göra mer än bläddra i den ännu (tänkte ta det efter VUL i morgon...), men den verkar bra. Uppdelad i kapitel efter graviditetsveckor med många övningar o tips.
Uppdaterar listan nu med BF!
Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10
KVITTER, 31år, ÄP 18/1 TD 8/2 VUL 24/2 BF ca 9/10 (andra barnet)
Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF 10/10
Caspianne, 39 år: ÄD ÄP 23/1 TD 10/2 VUL 1/3 BF 14/10
Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3
Anaya, 30 år, ÄP 24/1, ET 26/1, TD 13/2, VUL 5/3, BF 15/10
Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2 VUL 6/3, BF 18/10
längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3, BF 1/11
Idamarie, 32år ÄP 3/2 ET 5/2 VUL 27/3 BF 25/10
Hej!
Tillbaks från VUL där allt såg bra ut! 23,8 mm stort - precis enligt statistiken för vecka 9+1. Och jag är frisk som en nötkärna i övrigt; alla blodprover och urinprover är perfekta. Ibland känns det helt overkligt att allt i min kropp är precis som det ska, förutom att jag inte har några ägg kvar (vilket är anledningen till att vi fick göra ÄD)...
Bellan - vad härligt med Spanienresa! Det är bra att ni åker dit och spenderar lite pengar...spanjorerna kan behöva all hjälp de kan få;) Ha en riktigt skön semester!
Fredagskramar till er alla.
Pölsan - skönt att VUL såg bra ut!
Åh, så härligt Kvitter!! Grattis. Vilken bra bild, dessutom!
Jmelb - vilken härlig bild! Ingen expert alls på UL-bilder, men visst ser det ut som om det lilla pyret ler?
Jmelb - skönt att KUB gick bra! Får man veta resultatet direkt?
Caspianne - skönt med KUB! Grattis!
Pölsan - härligt att du också är inskriven. Visst är det en pinne på vägen:)
Vi har fått tid för KUB 25/4. Känns helt overkligt att det skulle vara något som växer i min ynkliga lilla mage just nu. Längtar oerhört efter att det ska synas!
Jmelb - förstår absolut din irritation. Visst, BMs kommentar var säkert i all välmening, men oavsett om man har/haft problem m ätstörningar el ej så tror jag att man skulle reagerat. Lite fingertoppskänsla o förmåga att tänka på hur man formulerar sig, helt enkelt...