• längtar74

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Curly - nu är ni på väg till härliga Portugal. Vill bara instämma i susans rekommendation: njut. Ladda batterierna. Ät gott. Drick massa gott vinho verde! För snart kommer inte du att få dricka vin på länge
    Stor kram o sköt om dig.

• längtar74

Fru xx - nej, det var ju inte så här det skulle bli! Jag känner så med dig och er och förstår att det känns väldigt mörkt just nu. Vila i tanken att ni har varandra och att det här funkar. Du kan bli gravid och det kommer du att bli igen. Nästa gång kommer det att gå hela vägen! Skickar de största styrkekramarna till dig. Hoppas att processen nu blir så kort som möjligt så att ni kan få återhämta er och samla kraft.

• längtar74

Susan - förstår så väl din oro över flytningar, men det är säkert ingen fara. Jag hade ju både röda, rosa o bruna...bad gyn kolla det vid VUL och hon kunde inte se något fel (dvs inget blod inne i livmodern), så det verkar bara vara slemhinnorna som är sköra. Jag googlade nästan ihjäl mig o hittade många som haft små o stora blödningar under hela graviditeten. Verkar kunna bero på livmodertapp o hur moderkakan ligger också. Brunt brukar ju förresten vara tecken på gammal blödning, så det borde ju vara bra? Du gör helt rätt som kollar upp det. När man kämpat så här länge så är man ju extra orolig över allt som kan misstänkas vara fel. Håller tummarna för att du får lugnande besked.

Lowa - lycka till i morgon!

• längtar74

Nej, Lowa - inte du också! Åh, vad ledsen jag blir över att det är så många som tvingas avsluta resan i förtid. Stor kram!

Fru xx - skönt i alla fall att kroppen nu reagerar...ta hand om dig och låt kropp o själ få läka. Precis som Caspianne skriver; det är någon sorts ljus i mörkret att ni har så många embryon kvar. Det här kommer att fungera!

• längtar74

Hej tjejer, kan skriva under på oron över att embryot har dött. Först tänkte jag att VUL 1 var min hållpunkt, sedan skulle jag våga bli lite glad...men nu ser jag nästa VUL (30/3, som en del av MVC-besök) som någon sorts deadline. Efter det - DÅ kan jag sluta hålla andan. Tror inte att det släpper förrän efter v12, om ens då;)

Caspianne, du som också har gjort ÄD - vet du hur de tänker m KUB? Sannolikheten borde ju vara beräknad på donatorn, eller..? Eller är det en kombination av oss och donatorn?

• längtar74

Kvitter - vilken underbar bild!

Susan - åh, så härligt att få lyssna på hjärtat! Förstår att det känns jobbigt med maten. Kan du få i dig smoothies? Då kan man ju peta i lite extra nyttigheter? Fick du järntabletter? Kub o fvattensprov gissar jag att vi pratar m BM om när vi ska dit i nästa vecka. Spontant känner jag som du: om kub visar på hög sannolikhet så går vi vidare.

Jmelb - bra fråga med träning. Jag älskar att springa men har inte varit ute en enda gång efter FET. Först på rekommendation av kliniken, men sedan när jag fick små blödningar så tordes jag inte. Och kan fortfarande inte bestämma mig för om det är dags. Jag är bara så rädd för att göra något som jag sedan kommer att ifrågasätta. Men jag får spader av att inte röra på mig ordentligt. Promenader i all ära, men det är inte riktigt samma sak...

Jag fattar att jag säkert nojar i onödan men den enda gången jag varit gravid (på naturlig väg, innan allt det här började...those were the days..) så fick jag MF dagen efter en lite längre löprunda. För mig kommer det nog alltid att finnas kvar, trots att jag vet att det säkert var något annat fel på embryot... Lång utläggning om mina egna små dilemman - förlåt!

Kramar.

• längtar74

Hanneli - välkommen och dubbelgrattis!! Tvillingar kommer ju att bli fantastiskt! Och om inte annat så vet man ju nu att tvillingar löper mindre risk att bli kriminella(?!?) Såg ni inslag om det på nyheterna? De intervjuade en pappa på dagis med tvillingar, o helt klart frågade de "hur känns det att höra det här?". Vad han svarade? "Jo, men det var ju skönt" För vadå, annars skulle han oroa sig över att barnen skulle bli kriminella..?
    Ja,ja, vi andra får väl hålla tummarna för att barnen klarar sig ändå

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?