30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Jag fick göra UL. Sa de varför de gjorde VUL istället för UL? Nu längtar jag till v. 20 då vi ska ses igen.
Jag fick göra UL. Sa de varför de gjorde VUL istället för UL? Nu längtar jag till v. 20 då vi ska ses igen.
Ja, visst ser det nästan ut som den ler . Det var så häftigt när hon zoomade in bara huvudet så såg man att fostret öppnade munnen svalde fostervatten vid flera tillfällen.. jättehäftigt var det..
VI gjorde KUB test.. vi fick en sannolikhet på 1/8000 (åttatusen någonting var det) så sannolikheten var väldigt låg. kom på mig själv att jag slutade lyssna när hon rabblade siffrorna och jag hörde bara 8000.
åhh jag vill att det ska bli oktober nu så att vi ska få träffas på riktigt!!
Ja, BM la in värdena i deras system och meddelade oss direkt innan vi skulle gå.
Jag har inte köpt några mammakläder än.. känns som om jag har gått med knappen uppknäppt på mina jeans sen v 9. Men nu i v14. upplever jag att magen endast är svullen vissa dagar.
Då jag är lång så har jag en massa långa linnen som jag kan dölja att knappen är öppen och som tur var så har jag en hel del kläder som är lite luftigare tunikor eller skjortor, så än så länge har jag inte köpt något nytt..
Min svägerska ligger 7 veckor före mig så hon har lovat en kasse med kläder till mig när hon har vuxit ur dom.. det är ju hennes andra barn så hon är redan ganska stor.
Idag känns det som om jag har ganska mkt energi.. Jag var och tränade igår för andra gången sen januari. jag gick på ett danspass. visserligen tog jag det väldigt lugnt och undvek de flesta hopp, men det var så skönt att få röra lite på sig.
uppdaterar oxo listan med mina RUL datum
Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10
KVITTER, 31år, VUL 24/2 RUL 10/5 BF 9/10 (andra barnet)
Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 VUL 1/3, RUL 4/4 & 20/5 BF 11/10
Caspianne, 39 år: ÄD ÄP 23/1 TD 10/2 VUL 1/3, KUB 9/4 RUL 15/5 BF 14/10
Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3
Anaya, 30 år, ÄP 24/1, ET 26/1, TD 13/2, VUL 5/3, BF 15/10
Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2 VUL 6/3, RUL 15/5 BF 18/10
Idamarie, 32år ÄP 3/2 ET 5/2 VUL 27/3 BF 25/10
längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3, BF 1/11
vad kul att höra ifrån dig susanba.. och vad bra att ert KUB är bra. Förstår att det måste vara tugnt med illamående, huvudvärk, jobb och plugg.. att du orkar...
jag mår illa lite till och från.. vissa dagar nästan ingenting och andra dagar är det toaletten som gäller...
Jag är jättetrött och känner att jag inte riktigt orkar mitt jobb och egentligen så borde det inte vara så jobbigt.. har ju ett kontorsarbete.. men jag arbetar med ekonomi och excel och det gäller att vara pigg i huvudet så att man inte gör fel för det kan få förödande konsekvenser så jag tänker många gånger att jag kanske skulle gå ner i tid eftersom jag inte gör mkt vettigt på jobbet sista 2 timmarna.
mest för att jag har dåligt samvete att inte göra ett bra jobb plus att jag ligger tok mkt efter just nu och tar helt enkelt en dag i taget... vägrar bli stressad över det..
jag träffar ingen läkare just nu.. träffar bara min BM vid inskrivningen och ska dit igen nästa vecka.
har inte bestämt mig om jag gillar henne eller ej.. blev lite irriterad på henne vid förra mötet..
Vi satt och diskuterade att jag var extremt trött och inte hann med mitt jobb och då nämnde min pojkvän att jag ibland är "fröken duktig". och då frågade BM mig om jag tycker om att kontroll. Ja det tycker jag sa jag lite lättsamt och tänkte.. vilken tjej gillar inte det... Då sa BM något liknande med.. "här har vi ett typiskt exempel.. en lång, smal och söt tjej..... kommer nog tycka det blir jobbigt när magen växer och kroppen förändras och du har säkert haft ätstörningar någon gång i livet.... "
Jag höll på ramla av stolen.. jag har aldrig i hela mitt liv haft problem med maten.. och de som känner mig skrattar bara om någon skulle säga att jag hade det... jag brukar alltid skylla på att jag har bra gener
Men då kände jag att hon hade placerat mig i ett fack som jag inte alls är i och jag blev lite irriterad över att hon sa så, även om hon inte menade något illa med det..
aja, kanske inte låter så farligt när jag beskriver det.. men jag tycker att som BM får man akta sig lite för hur man uttrycker sig.. På tal om knäppa läkare.
ska till BM på fredag för att gå igenom mina resultat på proverna som jag tog för 3 veckor sedan innan UL..
Är det någon som vet vad man gör andra gången man träffar BM?? Förra gången kändes det gansk ameningslöst, fick ju endast ange att jag inte dricker eller röker och att jag lever hälsosamt.
idamarie: grattis till ert nya hus.. vad härligt att få ett nytt hus för er kommande bebis att bo i. Kan nog vara skönt att få tänka och fokusera på annat en stund.
Själv var jag hos BM idag. trodde att jag skulle få lyssna på hjärtat men det fick jag inte.. VI gjorde i ordning en journal och gick igenom min hälsodeklaration och tog sedan lite prover och allt såg bra ut.. jag hade endast gått upp 1,3 kg (det kan man inte tro när man tittar på min putande mage).
enligt min BM så skulle jag få göra ett extra UL i v.32 då jag gjort IVF.. jag undrade varför men fick endast svaret -man brukar göra det!??
Hur många UL kan man göra utan att det är skadligt för fostret?
Rikolin: vad underbart att det trots allt inte var dåliga nyheter. Kul att du vågar börja glädjas. Jag är i vecka 15+0 och jag har tränat dåligt o ätit ganska mkt så min mage ser gravid ut och värst på kvällarna.
Jag har druckit alkoholfritt vin flera gånger och fick reda på ett tag sedan att det innehöll 0,5% alkohol. Jag drack 2 glas så tidigt som v6. Det är så liten mängd och dricker man inte så ofta så tror inte jag att det är någon fara och speciellt inte när du kommit till v 16. Man kan ju ha rödvinsås till maten och vad är det för % på den???
Susanba: vad jobbigt du har det din stackare!! Hoppas att du kan vila nu i 2 veckor o så får vi hoppas på att smärtan går över. Jag upplever att min mage har krympt?? Är det någon annan som upplevt det? Visserligen har jag haft väldiga problem med tarmarna och magen har säkert varit svullen pga det som nu har minskat, men lite läskigt känns det.. Har den försvunnit därinne tro? :)