• Jmelb

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Susbana: 7+4, betyder att min graviditet har pågått i 7 fullgågna veckor och 4 dagar och då säger man att jag är mitt i min 8:e graviditetsvecka. Familjeliv har förklarat detta närmare under graviditetsverktyg.

• Jmelb

Förlåt odessa att jag jämförde ditt BF med mitt.. jag hade glömt.. förlåt..
    Snälla titta in lite då och då och berätta hur det går för dig och med utredningen.

caspianne- vad roligt att ditt VUL gick bra. jag håller med om att det känns overkligt..

Vad spännande att många har fått 2 embryon tillbaka.. Då får vi hoppas på många bra tvillinggraviditeter.

Berättade för en vän idag och hon började storgråta.. som tur var av lyckan för vår skull.Hon har följt vår sorg under alla dessa år så hon blev överlycklig.. Kändes på ett sätt skönt att berätta, för jag är nog fortfarande lite avvaktande till mina känslor och då när andra blir så lyckliga så blir det lättare för mig att oxo känna mig lyckligare..

önskar alla en trevlig helg.

• Jmelb

curlyred: vilken historia.. stort grattis till er..

kvitter: din stackare.. själv har jag också börjat spy och hulka överallt närsomhelst.. jättejobbigt.. en dam vid bussen såg vettskrämd ut och jag var tvungen och säga att jag itne var sjuk utan gravid och då sken hon upp som en sol.
    postafen hjälper ganska bra, men man blir seg av dom.

jag tar ingen progesteron längre. jag tog endast i 14 dagar efter ET.

Jag var oxo tvungen att kolla upp vad MA betydde då jag trodde det först betydde misfall. Men vad jag har förstått, (rätta mig någon om jag har fel) så betyder MA ,Missed abortion. alltså att man får missfall men att kroppen inte fattar det och stöter ut fostret.

• Jmelb

rikolin: jag har hört att man fortfarande inte kan känna från utsidan att man är gravid. Kan det inte vara så att det bara var svullna tarmar du kände?

Har även läst och har vänner som berättat att graviditetssymptom kan försvinna men att allt är precis som det ska ändå. så jag tror inte du behöver oroa dig.

jag har t.ex. haft konstant ömma bröst, men nu när jag gått in i vecka 9 så ömmar det inte längre, vilket jag hört är normalt.

• Jmelb

Neeej aneleh001 fy vad orättvist, så fruktansvärt tråkigt att höra.. verkligen jätteledsen för er skull. stor kram till dig

• Jmelb

oj, jag har inte varit inne på några dagar och här diskuteras det för fullt. jag får läsa igenom nogrannare ikväll.

Jag har oxo fått tid till MVC på tisdag och precis som du Kvitter så har mitt värsta illamående försvunnit, så det var skönt att höra att det inte "Bara" var jag. Glad

Lowa: vad tråkigt att inte få se något hjärta slå, men du ska se att allt är som det ska ändå. det kan vara precis som de andra nämnt innan att det tagit längre tid för ägget att fästa. Jag gjorde mitt VUL på 7+4 eller 7+6 beroende på vem du frågar. så jag hade gått några dagar längre än vad du gjorde. Men jag förstår att detta måste vara 2 jobbiga veckor.

annars känner jag mig allmänt nere.. känns som om jag jobbar (det jag orkar) och sen kommer jag hem för att lägga mig i soffan och sova lite, sedan går jag upp och äter lite och sen borstar jag tänderna och tandkrämen tycker jag är för stark så jag spyr upp det jag ätit och sen försöker jag äta lite skorpor innan jag går o lägger mig igen. suck.
    Vi har tokmycket på jobbet så jag borde egentligen jobba på kvällarna men jag ORKAR inte. och jag har sett fram emot min väl behövda semester i 3 dgar nästa vecka, men nu verkar det som om jag måste jobba iaf och på allt detta så har svärfar åkt in på sjukhuset med propp i hjärtat eller lungan och vi vet ingenting hur han mår.

• Jmelb

hej alla.
    curly så fruktansvärt tråkiga nyheter.. ta hand om dig.

Jag var oxo på hälsosamtal i tisdags och jag upplevde samma sak som ni andra.. Jag tyckte att det var helt världelös.. fick fylla i ett papper om  mina alkohol och drogvanor samt min sinnesstämning.. Plus att hon ytterligare förvirrade mig med dessa jäkla veckor.. enligt hennes beräkning utifrån ET så var jag 8+5 men om jag skulle gå på de dom sa vid VUL så borde jag ha varit 9+2.. så nu lägger jag ner dessa dagar o veckor för jag vet inte vad jag ska tro.

för övrigt måste jag även beklaga mig lite.. har varit på bröllop idag och jag ringde och meddelade innan att jag ville ha "gravid mat".. då var jag tvungen att specificera närmare vad det innebar. När jag sedan var på plats så ville de servera vin men jag sa nej, tack och bad att få alkoholfritt.. sedan serverade dom mig gravad röding.. jag frågade om den varit fryst och det hade den inte, så då sa jag att jag itne kunde äta den och fick då sill efter många diskussioner.. (ville egentligen inte skylta med att jag var gravid) Sedan serverade dom mig rödvin och jag fick återigen säga till att jag inte drack vin. Till varmrätt serverade dom mig filé som ej var färdigstekt och jag återigen fick påpeka att jag vill ha väl genomstekt mat. När de väl serverade efterätten så kom det en tjej och serverade mig glass ( de andra åt 0st) och sa högt och tydligt.. Det är du som ska ha gravidmat så tillslut så visste ALLA att jag var gravid.. Tack för det!! Toppen på detta var att de hade serverat min svägerska som är i v14 vitt vin och hon hann dricka halva glaset i tron att det var alkolholfritt tills de sa att de serverat henne fel.. Maten fick 4+ men serveringspersonlaen får 4-..

• Jmelb

Lowa: Nej nej vad tråkiga nyheter.. så fruktansvärt orättvist.. jag ska hålla alla tummar o tår för att det ska bli er tur nästa gång.. styrkekramar till dig.

Jag mår rätt ok.. om man jämför med hur jag har mått.. brösten ömmar dock inte längre, men det har jag läst att det är vanligt att det avtar efter några veckor. Dålig smak i munnen kan jag skriva under på.. jag har tuggat tuggummi frenetiskt, vilket jag INTE kan rekomendera för det gör att jag sväljer luft och magen är en ballong på em/kvällen och jag rapar o fiser heeeela tiden.. Grape frukt har jag märkt tar bort den illa smaken i munnen för ett litet tag.Glad

I morse spydde jag på tom mage vilket har lett till att jag har haft ont i gallan hela dagen.. jättejobbigt.. men jag blir oftast inte illamående förrän em/kväll och det är inte så farligt längre för jag spyr oftast inte längre så det är skönt..

Jag har oxo börjat nojja precis som du kvitter.. är livrädd för att fostret har dött och kroppen inte reagerar.. inväntar UL den 4 april. jag tror att vi ska göra KUB test, men det blir ju bara en siffra på en sannolikhet så egentligen känns det inte jättenödvändigt men man vill ju ha UL.

Jag har ingen aning om vilken vecka jag är i för min läkare och BM och jag själv säger olika, men om jag utgår från att ÄP var 2+0, så borde jag vara 10+4, men enligt läkare 10+2 ocn enligt BM 9+5. Men Bm utgick ifrån min ET när hon beräknade.. så jag vet inte hur hon tänkte och jag orkade inte fråga heller.

• Jmelb

Ja, jag får väl fråga BM nästa gång vi träffas hur de beräknar egentligen, för det känns som om hon mer utgick ifrån när ägget fäste och inte när det blev befruktat??.. för när jag gjorde VUL så stod det att BF var 10/10.. men När jag sedan träffade BM så beräknade hon att det ska bli den 15/10..
    Inte för att det egentligen spelar någon roll, jag har bara svårt att veta vilken dag jag går in i ny vecka.

Men om 2 veckor så lär jag ju få ett nytt datum för BF så jag får gå på det helt enkelt.

caspianne: vad ska du göra på MVC den här gången? för du har varit på hälsosamtal va?

jag ska inte på inskrivningssamtal förrän den 20/4. känns jättelångt bort.. men har ju ett UL däremellan, men då träffar jag ju inte min BM.

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?