• Netz

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Tack Tack:) Är uppe för andra gången inatt för att mata lillan:) Bästa var att halvsitta i soffan o sova mellan gångerna gör sängen är fortfarande lite svår att komma upp ifrån pga snittet.. Ja just det vi fick komma hem igår måndag:) Hon suger bra men jisses så öm man blir i början... Nån som har blött från bröstvårtorna?

Sätter in enbild från nu på morgonen på en nymatatad dam:)

• Netz

Grattis Odessa till graviditeten! Hoppas allt har gått bra o att det fortsätter på det spåret i så fall:)

Tack Idamarie och Susanba:) Hon ska heta Siiri.
    Ammningen ska jag väl inte klaga över men AJ  så ont det gör ibland o speciellt nu när dom har sagt att man ska amma så fort tjejen är vaken. Hon verkar i allafall nöjd med livet även om ammningen blir lite frustrerande ibland... Har även börjat känna av hormonerna som strular med mitt humör. Stackars min man ibland när man reagerar för minsta lilla... Hoppas det går över snart.

Imorgon ska vi tillbaka till BB för viktkontroll och hörselundersökning:)

Kram på er alla!

• Netz

Tack va gulliga ni är:) Vi var på efterkontroll igår o vägde lilltjejen. Hon hade gått upp 70g sedan i måndags då vi fick åka hem så jag är nöjd:) Hörselkontrollen var bra med.

Ammningen har gått bättre men jag vill nog fortsätta med vårtknappen... Lite lättare och så får hon tag lite snabbare så slipper vi känna fustration över att det blir fel. Napp använder vi bara riktigt korta stunder då man tex. klär på henne ytterkläder eller om jag måste på yoa o hålla henne lugn en liten stund tills jag kan ge henne mat. Napp så lite som möjligt här alltså:)

Första natten som vi har fått sova ordentligt. Fick sova mellan ca 00-02 och 03-06:) Hoppas det håller i sig för man känner sig skapligt utvilad nu:)

Odessa: Du har nått riktigt fint att se fram emot även om man är trött o sliten efter förlossningen så får men lite extra eneri känner jag:)

Kram på er alla o hoppas ni inte fryser allt för mycket nu när snön har kommit...

• Netz

Odessa: Lycka till nu! O god jul om det inte skrivs ifån dig innan. Jag är superlycklig fast jag har mina humörsvängningar. Tjejen sover så gott på mätterna nu så jag får väcka henne för att ge henne mat:p har fått två nätter på rad nu med hela fem timmar sömn:) älskar denna unge.

Kram på er alla!!

• Netz

Var på BVC i måndags o lillan hade inte gått upp mer än 50g sedan efterkontrollen i onsdags förra veckan.. Fick order om att mata så ofta det gick. På måndagkvällen bestämde sig nog mina bröst att sluta med råmjölken o ge ordentlig mjölk för jisses va dom rann till. Igår va vi bå BVC igen o då hade hon gått upp 120g på två dagar:) det gick undan! Glad att det går åt rätt jåll:)

Hur går det med er andra o era småttingar? Och Odessa: hur går det för dig?? Hoppas ni inte är allt för insnöade i kaoset.

Varma kramar

Netz

• Netz

Börja nästan undra vart alla hade tagit vägen:p usch då att era små är täppa i deras små näsor:( hoppas det inte är allt för jobbigt för er eller för de små..

Här kämpar vi på med ammning men lite svårt att anpassa när man är ute o åka.. Dessutom tror jag att jag håller på att få mjölkstockning:s men masserar som en tok så gott det går så det ska släppa. Annars sover tösen 2-3 timmar i stöten på nätterna så jag kan inte klaga på för lite sömn. Även den här damen vill att man bär på henne men är ändå nöjd med att sova i babysittern när hon väl somnat:p

Kramar från ett kallt Linköping

• Netz

Odessa: Skönt att höra ifrån dig! Nu närmar det sig med stormsteg för dig. Inte långt kvar nu. Hoppas allt går bra för er när det är dags för den lille att komma:)

Här går det bra men har börjat att ha spännings huvudvärk:( Är nog från att man sitter med böjd nacke o tittar  på det lilla miraklet när hon äter:p Har varit lite öm i snittet ett par dagar men blev tillsagd på BVC att inte bära för tungt... Lite svårt när man vill göra så mycket men det har nu blivit bättre då jag anstränger mig med att låta mannen bära istället... Försöker ta in lite julkäsla men har tyvärr aldrig varit speciellt förtjust i julen så det är lite svårt. Får försöka bli bättre tills lillan fattar vad jul är:p

Jag är inne nästan varje dag här för att titta om nån av er har delat med er av era nya liv som småbarnsförälder. Nyfiken som attans:p

Kram på er!

• Netz

Idag bär det av till bvc för att se om lillan har vuxit:) har fått sova massor inatt:) så skönt:) bara det att hon ska sparka mig i snittet när hon ligger bredvid mig o äter..

Bara en vecka kvar till jul! Blir skönt att vara en liten familj den här julen:)

Alla får ha det så gott!

Kram

• Netz
    susanba: Styrkekramar till dig! Hoppas det vänder snart så  du får njuta av lyckan till den lilla. Skönt att du har en  man som kan underlätta för dig.

BVC gick bara bra:) Damen hade gått upp ca 200g på 6 dagar:) Nästa gång är den 27e:) Allt går i rätt riktning.
    Just nu ökar hon matintaget verkar det som för hon vill ha mat typ hela tiden...

Dags att göra sig lite julsnygg med att färga håret... Mannen har valt en röd färg så vi får väl se hur det blir:S

Imorgon bär det av till hans släkt som bor i Lindesberg o Arboga över julen så tittar jag inte in så önskar jag alla en riktigt god jul!!

Kram på er!
  • Netz

Längtar 74: Färgningen gick bara bra:) blev ingen stoplyckta av mig:p sitter nu i Arboga o känner doften av all mat. Är typ hungrig hela tiden nu... Mannen tjatar på mig om att jag ska dricka vatten o det är ju bra eftersom jag har ont i huvudet till o från..

Jobbigt det där med att dom små liven inte vill ta flaskan men hoppas det ger med sig så man kan unna sig lite egentid. En annan har en dam som är så snuttig så man får knappt vara i fred..

God Jul på er alla!

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?