• Netz

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Hoppsan hejsan va länge sen jag var inne o titta tråden!

Kvitter: Vilka fina bilder på erat lilla pyre:) Vet ni vad det är?

idamarie: Beklagar sorgen:( Aldrig trevligt att mista nära o kära.

UL gick bra förutom att när dom hade tryckt på magen en stund så tröck det väl på pulsådern eller nått för jisses så illa jag mådde så jag fick lägga mig på sidan... Det är en lite FLICKA:) Lite liten (beräknad vikt 15-1600g) men annars såg allt ut som det skulle:) Ska tillbaka den 1a oktober för att se om hon växer som hon ska. Min foster mamma är supernöjd för nu vet hon vad hon kan sticka till:)Även köpt en klänning haha.

Efter vattengympan i fredags tror jag att jag fick lite förvärkar när jag skulle vila lite så nu börjas det. Har inte fått sova så bra på nätterna eller vila på dagen pga att pyret i magen lever loppan... Därav trött.. Ont under fötterna med. Har redan börjat bli rastlös av att gå hemma efter bara en vecka... Hur ska det gå när det är 50 dagar kvar till BF?

Har fortfarande inte fått upp några tavlor på väggarna men satsar på att få upp lite imorgon söndag.
    Förkylningen är borta men har en nästäppa som heter duga så jag llever på nässpray...

Hoppas alla har en skön helg!

Kram på er alla!

• Netz

Nu börjar det verkligen bli spännande på tråden för varje dag som går så kommer vi alla närmare förlossningarna:) Spännande nervositet för mig tycker jag.  Hen jag håller alla fingrar o tår att allt gåt bra för alla.

När dom sa att det ver en flicka lät dom 100 på det o jag hoppas att dom har rätt. Det har ju hänt att det har blivit fel förr;)

Längtar till nästa måndag så jag får se den lilla igen o håller även tummarna för att hon har växt  till sig,

Kram kram på er alla

• Netz
    pölsan:  Grattis tjejen till den lille prinsen! Det tog sin lilla tid men ändå rätt fort tycker jag. Skönt att allt gick bra o att ni får komma hem snart:)

Själv längtar jag tills på måndag då vi ska på UL och se om våran lilla tjej har växt till sig:) Själv är man konstant hungrig och har gått upp ännu ett par kilo:) Sedan vi börja med första IVF behandlingen förra hösten så har jag gått upp 21kg... Undra vart de kilona har satt sig förutom rumpan o magen....:p

Skulle gått på info om BB-tiden men tog fel på klockan så vi var en timme för tidiga så vi får satsa på nästa tillfälle istället. Viktigaste är att vi inte missar infon om förlossningen den 8de oktober:) Ska väl försöka ta tag i det där att packa en bb-väska. Man vet ju inte när de små liven vill komma ut i den rikktiga världen...

Hoppas alla har en superbra lördag!
    Å grattis ännu en gång Pölsan till den lille prinsen!
  • Netz
    idamarie: Mina bröst har inte ändrat sig speciellt mycket heller men klämmer man lite ppå dom kommer det genomskinlig vätska.

Igår var vi på UL och tjejan har växt hela 400 eller vad det var sen senast så nu väger hon 2006g. Possitivt tyckte hon som gjorde UL. Ligger 15,7% under det "nomala" men helt ok. Enligt deras dataprogram så ligger vi 2 veckor efter den v vi är i. Vi är i v 34+ men mycket kan hända (dataprogrammets uträkning 32+) Ska tillbaka om två veckor igen o titta till henne. Mycket nu... Imorgon ska vi på första föräldragruppen med. Ska bli intressant o se vad det är för människor:)

Blir en riktig bayboom i höst/vinter. Vart jag än vänder mig så ser jag bäbismagar eller nyutkomna. Både bland vänner,bekanta och okända:)

Mitt BF är 11 November
  • Netz

Hej alla!

Jo jag ska väl inte klaga på föräldragruppen men det var nog inget folk man kommer att umgås med efter sen tyvärr... Annars en bra information om förlossning men kommer ändå gå på info på Us här i Linköping.

Tjejen växer o sparkar mig i revbenen... Favoritsidan är min vänstersida då man kan se nått spetsigt tryckas  utåt på sidan.. Känns inte skönt kan jag lova. Har får byta sida att sova på så nu är jag tillbaka på högersidan ett par gånger per natt för när jag lägger mig på vänster så är hon igång o petar mig i sidan... Sikken unge;p

Bäckenet har även gjort sig påmind när man vilar eller går... Det är 5 veckor kvar om man inte går över tiden vill säga... På tisdag ska vi träffa BM som ska mäta mage o se om hon har flyttat sig neråt o fixerat sig. O veckan efter är det dags för ett UL till för att se om hon växer... Mycket nu känner jag men alltid trevligt att man får se den lilla ett par extra gånger innan hon kommer:)

Jmelb: Om du fick den 4de så fyller ditt barn o jag på samma dag:)

Börjar bli riktigt tråkigt att gå hemma. Gav mig på dammsugning igår ja med men nu får nog mannen sköta den saken ett tag framöver...

Hoppas alla får en trevllig helg! Sjjälv så ska jag o mannen hälsa på hans släktingar i Arboga:) Ska bli skönt att komma iväg lite istället för att sitta hemma o glo.

Kram på er o förlåt att det blir så mycket att läsa:p

• Netz

Stort grattis till Jmlb med familj! En prinsessa där med. I år verkar det bli ett flickår skulle jag tro:) Ju mer man läser att en efter en får sina små desto mer  längtar man själv tills man har det lilla livet i famnen...
    Ta hand om er nu. Kram på er alla!

• Netz

Jag var på info om förlossning på US här i lkpg igår o dom sa att man skulle som förstföderska skulle räkna med att 42+3 var över tiden... Så det kan vara lungt ett tag till efter BF tyvärr.. Här är det lugnt eller kanske inte .. är lite stressad haha Vakna sent o måste ta bussen om ca 20 minuter... Ska till BM o mäta o känna på magen m.m idag annars lugnt:)

• Netz

Heja dig Susanba! Jag ska försöka få nån att följa med i helgen o plocka lite svamp men den stunden blir nog inte långvarig för jag har fått så svårt att böja mig framåt... Lillan gör revolt i magen så jag får väl bara sätta mig på rumpan o hoppas att den som hänger med får upp mig sen hahah:P

Annars lugna gatan här. Har kommit in i en period av trötthet som gör att jag lätt kan sova en timme lite här o där. Idag en gånger 1 timme o igår 2 gånger 1 timme...  Har haft en öm fot somm BM trodde var en stukning från vattengympan... Vågar inte smörja med voltaren så det får räcka med att linda om foten o det har faktiskt hjälpt lite:)

Nu får det bli tidigt i säng.

Alla får ha det så gott. Kram på er alla!

• Netz

Heja alla som är på G !

Här är det lugnt än så länge. Inget tryck neråt eller några sammandragningar vad jag har kännt...
    (Jag kanske har haft det men i så fall inte lagt märke till dom) Jag har ändå 4 veckor kvar till FB men tycker att jag borde ha kännt nått eller?

Ska göra ett extra UL imorgon för att se om tjejen fortsätter att växa stadigt:)

Hoppas alla har haft en bra helg o kämpa på alla så har ni era små knattar i famnen snart.

Kram på er!

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?